Tato práce se zabývá problematikou vlivu bilingvismu na osobnost dítěte, žijících v bilingvních rodinách. První kapitola v teoretické části je zaměřena na základní rozdělení, definice a historii bilingvismu. V druhé kapitole se práce zaměřuje na aspekty vývoje bilingvismu v celosvětovém měřítku. Ve třetí kapitole se práce zabývá formováním mozku za pomocí jazyka a slov a také funkčními vztahy mezi organizací mozku a jazyka.
Výzkumná část této práce se zabývá samotným vlivem bilingvismu na osobnost dítěte. Pro výzkum bylo použito dotazníkové šetření.
Anotace v angličtině
This work is explaining the impact of bilingualism on the child's personality,and living in bilingual families. The first chapter is describing the theoretical part and is focusing on basic allocation, the definition and history of bilingualism. The second chapter focuses on aspects of the development of bilingualism worldwide.In the third chapter I describe how the formation of the brain is impact by the learning process of language and words, as well as the functional relationships between the organization of the brain and language.
The research part of this thesis deals with the actual impact of bilingualism on child's personality. In this research part I am using questionnaires.
Klíčová slova
Bilingvismus, rodina, děti, vliv, jazyk, osobnost, vývoj
Tato práce se zabývá problematikou vlivu bilingvismu na osobnost dítěte, žijících v bilingvních rodinách. První kapitola v teoretické části je zaměřena na základní rozdělení, definice a historii bilingvismu. V druhé kapitole se práce zaměřuje na aspekty vývoje bilingvismu v celosvětovém měřítku. Ve třetí kapitole se práce zabývá formováním mozku za pomocí jazyka a slov a také funkčními vztahy mezi organizací mozku a jazyka.
Výzkumná část této práce se zabývá samotným vlivem bilingvismu na osobnost dítěte. Pro výzkum bylo použito dotazníkové šetření.
Anotace v angličtině
This work is explaining the impact of bilingualism on the child's personality,and living in bilingual families. The first chapter is describing the theoretical part and is focusing on basic allocation, the definition and history of bilingualism. The second chapter focuses on aspects of the development of bilingualism worldwide.In the third chapter I describe how the formation of the brain is impact by the learning process of language and words, as well as the functional relationships between the organization of the brain and language.
The research part of this thesis deals with the actual impact of bilingualism on child's personality. In this research part I am using questionnaires.
Klíčová slova
Bilingvismus, rodina, děti, vliv, jazyk, osobnost, vývoj
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanové metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanové metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. BARAC, Raluca a Ellen BIALYSTOK. Bilingual Effects on Cognitive and Linguistic Development: Role of Language, Cultural Background, and Education. Child Development, 2012.
2. GARCIA, Eugene E a Jose E NANEZ. Bilingualism and cognition: informing research, pedagogy, and policy. 1st ed. Washington, DC: American Psychological Association, 2011. 242 p. ISBN 14-338-0879-X.
3. GROSJEAN, Francois. Bilingual: life and reality. Cambridge: Harvard University Press, 2010. 276 p. ISBN 06-740-4887-3.
4. HARDING, Edith a Philip RILEY. Bilingvní rodina. Praha: Portál, 2008. 223 s. ISBN 978-807-3673-581.
5. MORGENSTERNOVÁ, Monika, Lenka ŠULOVÁ a Lucie SCHOLL. Bilingvismus a interkulturní komunikace: informing research, pedagogy, and policy. Praha: Wolters Kluwer, 2011. 125 s. ISBN 978-807-3576-783.
Seznam doporučené literatury
1. BARAC, Raluca a Ellen BIALYSTOK. Bilingual Effects on Cognitive and Linguistic Development: Role of Language, Cultural Background, and Education. Child Development, 2012.
2. GARCIA, Eugene E a Jose E NANEZ. Bilingualism and cognition: informing research, pedagogy, and policy. 1st ed. Washington, DC: American Psychological Association, 2011. 242 p. ISBN 14-338-0879-X.
3. GROSJEAN, Francois. Bilingual: life and reality. Cambridge: Harvard University Press, 2010. 276 p. ISBN 06-740-4887-3.
4. HARDING, Edith a Philip RILEY. Bilingvní rodina. Praha: Portál, 2008. 223 s. ISBN 978-807-3673-581.
5. MORGENSTERNOVÁ, Monika, Lenka ŠULOVÁ a Lucie SCHOLL. Bilingvismus a interkulturní komunikace: informing research, pedagogy, and policy. Praha: Wolters Kluwer, 2011. 125 s. ISBN 978-807-3576-783.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: dobře
Hodnocení oponenta: dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Kdo z rodičů vyplňoval dotazník?
2. Jak jste získala přístup k respondentům?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací dobrá.