Tato práce je věnována využití dramatických technik ve výuce anglického jazyka na základní škole jako prostředku rozvíjejícího mluvený projev žáků. V teoretické části jsou uváděna východiska pro následující empirické šetření. Teoretická část se zabývá teorií produktivní řečové dovednosti mluvení a principy dramatické výchovy a popisuje dramatické techniky ve vztahu k rozvoji mluveného projevu žáků. V praktické části je popsané výzkumné šetření, které hodnotí postoj žáků k dramatickým aktivitám.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the use of drama techniques in teaching English at elementary school as a means of pupils' speaking skills development. The theoretical part aims to lay the groundwork for subsequent empirical research. It deals with the theory of speaking as a productive language skill and the principles of drama education, and it describes drama techniques in relation to the development of pupils' speaking skills. The practical part describes an empirical research, which assessed pupils' attitude to drama-based activities.
drama education, the productive language skill of speaking, communicative competence, young learner, communication, fluency
Rozsah průvodní práce
49
Jazyk
AN
Anotace
Tato práce je věnována využití dramatických technik ve výuce anglického jazyka na základní škole jako prostředku rozvíjejícího mluvený projev žáků. V teoretické části jsou uváděna východiska pro následující empirické šetření. Teoretická část se zabývá teorií produktivní řečové dovednosti mluvení a principy dramatické výchovy a popisuje dramatické techniky ve vztahu k rozvoji mluveného projevu žáků. V praktické části je popsané výzkumné šetření, které hodnotí postoj žáků k dramatickým aktivitám.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the use of drama techniques in teaching English at elementary school as a means of pupils' speaking skills development. The theoretical part aims to lay the groundwork for subsequent empirical research. It deals with the theory of speaking as a productive language skill and the principles of drama education, and it describes drama techniques in relation to the development of pupils' speaking skills. The practical part describes an empirical research, which assessed pupils' attitude to drama-based activities.
drama education, the productive language skill of speaking, communicative competence, young learner, communication, fluency
Zásady pro vypracování
V bakalářské práci se bude studentka zabývat využitím dramatických technik ve výuce anglického jazyka na základní škole jako prostředku rozvíjejícího mluvený projev žáků. V teoretické části budou uvedena východiska pro následující empirické šetření. Studentka se bude zabývat teorií produktivní řečové dovednosti mluvení a poté představí principy dramatické výchovy a popíše dramatické techniky ve vztahu k rozvoji jednotlivých aspektů mluveného projevu žáků. V praktické části studentka zrealizuje vlastní výzkumné šetření, ve kterém na základě vhodně zvolených výzkumných nástrojů zhodnotí postoj žáků k dramatickým aktivitám.
Zásady pro vypracování
V bakalářské práci se bude studentka zabývat využitím dramatických technik ve výuce anglického jazyka na základní škole jako prostředku rozvíjejícího mluvený projev žáků. V teoretické části budou uvedena východiska pro následující empirické šetření. Studentka se bude zabývat teorií produktivní řečové dovednosti mluvení a poté představí principy dramatické výchovy a popíše dramatické techniky ve vztahu k rozvoji jednotlivých aspektů mluveného projevu žáků. V praktické části studentka zrealizuje vlastní výzkumné šetření, ve kterém na základě vhodně zvolených výzkumných nástrojů zhodnotí postoj žáků k dramatickým aktivitám.
Seznam doporučené literatury
HANŠPACHOVÁ, J., Angličtina plná her. Praha: Portál, 2005. ISBN 80 7178 790 6.
HANŠPACHOVÁ, J., Angličtina v říkadlech + CD. Praha: Portál, 2009. ISBN 978 80 7367 579 0
MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Praha: DAMU. 2007. ISBN 80-7331-021
MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2007. ISBN 978-80-901660-9-0.
MALEY, Alan; DUFF, Alan. Drama Techniques in Language Learning: A resource book of communication activities for language teachers. Cambridge University Press, 1991. ISBN 0-521-28868-1.
MARUŠÁK, R. KRÁLOVÁ, O. RODRIGUEZOVÁ, V. Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Využití metod a technik. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807367-472-4.
MÉGRIEROVÁ, Dominique. 100 námětů pro dramatickou výchovu. Praha: 1999, Portál. ISBN 80-7178-288-2.
MORGAN, Norah; SAXTON, Juliana. Vyučování dramatu: Hlava plná nápadů.. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4.
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. 380 s. ISBN 80-7178-070-7
SOVÁK, M. Učení nemusí být mučení. Praha: SPN, 1990. 117 s. ISBN 80-04-24306-1.
VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1865-1.
Seznam doporučené literatury
HANŠPACHOVÁ, J., Angličtina plná her. Praha: Portál, 2005. ISBN 80 7178 790 6.
HANŠPACHOVÁ, J., Angličtina v říkadlech + CD. Praha: Portál, 2009. ISBN 978 80 7367 579 0
MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Praha: DAMU. 2007. ISBN 80-7331-021
MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2007. ISBN 978-80-901660-9-0.
MALEY, Alan; DUFF, Alan. Drama Techniques in Language Learning: A resource book of communication activities for language teachers. Cambridge University Press, 1991. ISBN 0-521-28868-1.
MARUŠÁK, R. KRÁLOVÁ, O. RODRIGUEZOVÁ, V. Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Využití metod a technik. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807367-472-4.
MÉGRIEROVÁ, Dominique. 100 námětů pro dramatickou výchovu. Praha: 1999, Portál. ISBN 80-7178-288-2.
MORGAN, Norah; SAXTON, Juliana. Vyučování dramatu: Hlava plná nápadů.. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4.
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. 380 s. ISBN 80-7178-070-7
SOVÁK, M. Učení nemusí být mučení. Praha: SPN, 1990. 117 s. ISBN 80-04-24306-1.
VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1865-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila obsah a strukturu své práce a uspokojivě se vyjádřila ke komentářům v posudcích. Komise proto tedy potvrdila navrhované hodnocení.