Téma bakalářské práce je Ageistické postoje a stereotypy u studentů bakalářského studijního oboru Všeobecná sestra. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se věnuji problematice stárnutí a změnám, ke kterým ve stáří dochází. Dále charakterizuji období adolescence a mladé dospělosti a zabývám se mezigeneračním konfliktem. Hlavní složkou teoretické části je kapitola o ageismu. V praktické části jsem provedla kvantitativní anonymní výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření. Cílem bylo zjistit, jaké sklony k ageistickým postojům mají studenti 1. a 3. ročníku oboru Všeobecná sestra, a zdali na sklony k ageistickým postojům má vliv ročník studia, typ středoškolského vzdělání či společné soužití se seniorem.
Anotace v angličtině
The theme of this Bachelor's Thesis is Ageist attitudes and stereotypes of bachelor branch of study for general nurses students. This work is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part I deal with the issue of ageing and describe the changes which occur in the elderly. Further I characterize adolescence and young adulthood and I deal with intergenerational conflict. The main part of the theory is about ageism. In the practical part I have conducted quantitative research using anonymous questionnaires. The aim of the research was to determine how are first and third year nursing students prone to ageism and if being prone to ageism is influenced by year of study, type of high school education or cohabitation with senior.
Ageing, Old Age, Ageism, Discrimination of Senior, Adolescence.
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Téma bakalářské práce je Ageistické postoje a stereotypy u studentů bakalářského studijního oboru Všeobecná sestra. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se věnuji problematice stárnutí a změnám, ke kterým ve stáří dochází. Dále charakterizuji období adolescence a mladé dospělosti a zabývám se mezigeneračním konfliktem. Hlavní složkou teoretické části je kapitola o ageismu. V praktické části jsem provedla kvantitativní anonymní výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření. Cílem bylo zjistit, jaké sklony k ageistickým postojům mají studenti 1. a 3. ročníku oboru Všeobecná sestra, a zdali na sklony k ageistickým postojům má vliv ročník studia, typ středoškolského vzdělání či společné soužití se seniorem.
Anotace v angličtině
The theme of this Bachelor's Thesis is Ageist attitudes and stereotypes of bachelor branch of study for general nurses students. This work is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part I deal with the issue of ageing and describe the changes which occur in the elderly. Further I characterize adolescence and young adulthood and I deal with intergenerational conflict. The main part of the theory is about ageism. In the practical part I have conducted quantitative research using anonymous questionnaires. The aim of the research was to determine how are first and third year nursing students prone to ageism and if being prone to ageism is influenced by year of study, type of high school education or cohabitation with senior.
Ageing, Old Age, Ageism, Discrimination of Senior, Adolescence.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. ČEVELA, R.; ČELEDOVÁ L. Sociální gerontologie: východiska ke zdravotní politice a podpoře zdraví ve stáří. 1. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-802-4745-442.
2. HAŠKOVCOVÁ, H. Fenomén stáří. 2. vyd. Praha: Havlíček Brain Team, 2010, ISBN 978-80-87109-19-9.
3. JIRÁSKOVÁ, V. Mezigenerační porozumění a komunikace. 1. vyd. Praha: Eurolex Bohemia, 2005. ISBN 80-868-6180-5.
4. KALVACH, Z. Geriatrie a gerontologie. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0548-6.
5. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie II.: dospělost a stáří. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1318-5.
Seznam doporučené literatury
1. ČEVELA, R.; ČELEDOVÁ L. Sociální gerontologie: východiska ke zdravotní politice a podpoře zdraví ve stáří. 1. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-802-4745-442.
2. HAŠKOVCOVÁ, H. Fenomén stáří. 2. vyd. Praha: Havlíček Brain Team, 2010, ISBN 978-80-87109-19-9.
3. JIRÁSKOVÁ, V. Mezigenerační porozumění a komunikace. 1. vyd. Praha: Eurolex Bohemia, 2005. ISBN 80-868-6180-5.
4. KALVACH, Z. Geriatrie a gerontologie. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0548-6.
5. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie II.: dospělost a stáří. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1318-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně minus
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Jak vidíte přínos bakalářské práce do Vašeho oboru a následně do praxe?
2. Jak byste mohla seniorovi, který je závislý na pomoci pečovatele a ocitne se v situaci zanedbávání, zneužívání, diskriminace?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací výborná