Práce je zaměřena na problematiku edukace při propouštění pacientů z interního oddělení. V teoretické části práce se zabývám potřebami pacienta a to zejména potřebou informovanosti nemocného, dále pedagogikou a edukací jak obecně, tak také edukací v ošetřovatelském procesu a také zdravotnickou a ošetřovatelskou dokumentací, zejména z hlediska propouštěcí zprávy. V praktické části jsou uvedena data z dotazníkového šetření ze dvou nemocnic, kde zjišťuji některé edukační bariéry ze strany pacienta, následnou péčí o pacienta, jejíž zajištění by mělo být též předmětem edukace při posledním kontaktu pacienta se zdravotnickým personálem, a také subjektivní pocit pacientů ohledně jejich informovanosti. Po zjištění nedostatků v informacích pacientů jsem vytvořila leták pro pacienty a pomůcku pro sestru formou návodu pro edukaci při propuštění pacienta z oddělení.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on educational matters connected with discharging patients from the department of internal medicine. In the theoretical part, I deal with patient's needs, mainly patient's information need, further general education and education in nursing process, medical and nursing documentation, especially discharge report. In the practical part, there are data acquired by the questionnaire, where I observe the educational barriers, following patient care. I created the leaflet for patients and the instruction tool for nurses in reaction to patients' info deficit.
Klíčová slova
Edukace, potřeby člověka, zdravotnická dokumentace, ošetřovatelský proces
Klíčová slova v angličtině
Education, human needs, medical documentation, nursing process
Rozsah průvodní práce
70 s. (80 687 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na problematiku edukace při propouštění pacientů z interního oddělení. V teoretické části práce se zabývám potřebami pacienta a to zejména potřebou informovanosti nemocného, dále pedagogikou a edukací jak obecně, tak také edukací v ošetřovatelském procesu a také zdravotnickou a ošetřovatelskou dokumentací, zejména z hlediska propouštěcí zprávy. V praktické části jsou uvedena data z dotazníkového šetření ze dvou nemocnic, kde zjišťuji některé edukační bariéry ze strany pacienta, následnou péčí o pacienta, jejíž zajištění by mělo být též předmětem edukace při posledním kontaktu pacienta se zdravotnickým personálem, a také subjektivní pocit pacientů ohledně jejich informovanosti. Po zjištění nedostatků v informacích pacientů jsem vytvořila leták pro pacienty a pomůcku pro sestru formou návodu pro edukaci při propuštění pacienta z oddělení.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on educational matters connected with discharging patients from the department of internal medicine. In the theoretical part, I deal with patient's needs, mainly patient's information need, further general education and education in nursing process, medical and nursing documentation, especially discharge report. In the practical part, there are data acquired by the questionnaire, where I observe the educational barriers, following patient care. I created the leaflet for patients and the instruction tool for nurses in reaction to patients' info deficit.
Klíčová slova
Edukace, potřeby člověka, zdravotnická dokumentace, ošetřovatelský proces
Klíčová slova v angličtině
Education, human needs, medical documentation, nursing process
Zásady pro vypracování
1.Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2.Stanovení cílů a metodiky práce.
3.Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4.Analýza a interpretace získaných dat.
5.Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1.Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2.Stanovení cílů a metodiky práce.
3.Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4.Analýza a interpretace získaných dat.
5.Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1.JUŘENÍKOVÁ, Petra, Zásady edukace v ošetřovatelské praxi, Vydání 1., Praha: Grada Publishing, a.s., 2010, ISBN 978-80-247-2171-2
2.KUTNOHORSKÁ, Jana, Etika v ošetřovatelství, Vydání 1., Praha: Grada Publishing, a.s., 2007, ISBN 978-80-247-2069-2
3.POLICAR, Radek, Zdravotnická dokumentace v praxi, Vydání 1., Praha: Grada Publishing, a.s., 2010, ISBN 978-80-247-2358-7
4.ŠAMÁNKOVÁ, Marie, Lidské potřeby ve zdraví a nemoci aplikované v ošetřovatelském procesu, Vydání 1., Praha: Grada Publishing, a.s., 2011, ISBN 978-80-247-3223-7
5.VONDRÁČEK, L., Ošetřovatelská dokumentace v praxi, Vydání 1., Praha: Grada Publishing, a.s., 2003, ISBN 80-247-0704-7
Seznam doporučené literatury
1.JUŘENÍKOVÁ, Petra, Zásady edukace v ošetřovatelské praxi, Vydání 1., Praha: Grada Publishing, a.s., 2010, ISBN 978-80-247-2171-2
2.KUTNOHORSKÁ, Jana, Etika v ošetřovatelství, Vydání 1., Praha: Grada Publishing, a.s., 2007, ISBN 978-80-247-2069-2
3.POLICAR, Radek, Zdravotnická dokumentace v praxi, Vydání 1., Praha: Grada Publishing, a.s., 2010, ISBN 978-80-247-2358-7
4.ŠAMÁNKOVÁ, Marie, Lidské potřeby ve zdraví a nemoci aplikované v ošetřovatelském procesu, Vydání 1., Praha: Grada Publishing, a.s., 2011, ISBN 978-80-247-3223-7
5.VONDRÁČEK, L., Ošetřovatelská dokumentace v praxi, Vydání 1., Praha: Grada Publishing, a.s., 2003, ISBN 80-247-0704-7
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře
Hodnocení oponenta: výborně minus
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Mohla byste vyjmenovat některá specifika, na která je třeba pomýšlet při edukaci seniorů?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací dobrá