Tématem bakalářské práce je vnímání pravdy prostřednictvím masmédií a reklamy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou definovány pojmy vnímání, masmédia, reklama a pravda. Práce se zabývá pravdivostí médií. Podávání pravdivých informací v tisku, v televizním vysílání a na internetu. Jsou zde popsány etické aspekty reklamy a všeobecné zásady pro tvorbu reklam. Nastíněná je také problematika propagace, cenzury a podprahové reklamy. V praktické části je proveden kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření. Cílem výzkumného šetření je zjistit, do jaké míry lidé vnímají pravdivost informací podávaných prostřednictvím masmédií, zda si lidé uvědomují ovlivnitelnost prostřednictvím product placementu a jestli věří reklamám.
Anotace v angličtině
The topic of the thesis is the perception of the truth through the mass media and advertising. The thesis is divided into a theoretical and practical part. In the theoretical section, the terms as perception, mass media, advertising and the truth are defined. The thesis deals with the truthfulness of the media, providing truthful information in press, on television and on the Internet. Ethical aspects of advertising and general principles for creating ads are described as well. The issue of promotion, censorship and subliminal advertising are outlined here, too. In the practical part, quantitative research with the use of questionnaires is conducted. The aim of the research is to find the extent to which people perceive the truth of the information given in the mass media, and whether people realize influence by product placement and if people believe the advertising.
mass media, advertising, truth, promotion, subliminal advertising, ethical aspects
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je vnímání pravdy prostřednictvím masmédií a reklamy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou definovány pojmy vnímání, masmédia, reklama a pravda. Práce se zabývá pravdivostí médií. Podávání pravdivých informací v tisku, v televizním vysílání a na internetu. Jsou zde popsány etické aspekty reklamy a všeobecné zásady pro tvorbu reklam. Nastíněná je také problematika propagace, cenzury a podprahové reklamy. V praktické části je proveden kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření. Cílem výzkumného šetření je zjistit, do jaké míry lidé vnímají pravdivost informací podávaných prostřednictvím masmédií, zda si lidé uvědomují ovlivnitelnost prostřednictvím product placementu a jestli věří reklamám.
Anotace v angličtině
The topic of the thesis is the perception of the truth through the mass media and advertising. The thesis is divided into a theoretical and practical part. In the theoretical section, the terms as perception, mass media, advertising and the truth are defined. The thesis deals with the truthfulness of the media, providing truthful information in press, on television and on the Internet. Ethical aspects of advertising and general principles for creating ads are described as well. The issue of promotion, censorship and subliminal advertising are outlined here, too. In the practical part, quantitative research with the use of questionnaires is conducted. The aim of the research is to find the extent to which people perceive the truth of the information given in the mass media, and whether people realize influence by product placement and if people believe the advertising.
mass media, advertising, truth, promotion, subliminal advertising, ethical aspects
Zásady pro vypracování
Teoretická část bakalářské práce se bude zabývat problematikou vnímání pravdy prostřednictvím masmédií a reklamy. Práce se zaměří na problematiku pravdivosti podávaných informací prostřednnictvím tisku, televize a internetu. Nastíní se i problematika spojená s pravdou, lží, propagací, zejména propagací prostřednictvím reklamy. Dále zde bude zmíněna psychologie reklamy. V druhé, praktické části bude proveden kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření. Cílovou skupinou pro dotazníkové šetření budou lidé ve věku od 15 do 70 let.
Zásady pro vypracování
Teoretická část bakalářské práce se bude zabývat problematikou vnímání pravdy prostřednictvím masmédií a reklamy. Práce se zaměří na problematiku pravdivosti podávaných informací prostřednnictvím tisku, televize a internetu. Nastíní se i problematika spojená s pravdou, lží, propagací, zejména propagací prostřednictvím reklamy. Dále zde bude zmíněna psychologie reklamy. V druhé, praktické části bude proveden kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření. Cílovou skupinou pro dotazníkové šetření budou lidé ve věku od 15 do 70 let.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2003, 122 s. ISBN 80-247-0557-5.
JIRAK, Jan a Barbara KOPPLOVA. Media a spolecnost: jak dělat reklamu. Vyd. 1. Praha: Portal, 2003, 207 p. ISBN 80-717-8697-7.
SEDLÁČEK, Ondřej. Reklama: triky, které vás dostanou. 1. vyd. Praha: Vinland, c2009, 131 s. ISBN 978-80-254-4108-4.
GILES, David. Psychologie médií. Vyd. 1. Překlad Helena Šolcová. Praha: Grada, 2012, 185 s. Z pohledu psychologie. ISBN 978-802-4739-212.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2003, 122 s. ISBN 80-247-0557-5.
JIRAK, Jan a Barbara KOPPLOVA. Media a spolecnost: jak dělat reklamu. Vyd. 1. Praha: Portal, 2003, 207 p. ISBN 80-717-8697-7.
SEDLÁČEK, Ondřej. Reklama: triky, které vás dostanou. 1. vyd. Praha: Vinland, c2009, 131 s. ISBN 978-80-254-4108-4.
GILES, David. Psychologie médií. Vyd. 1. Překlad Helena Šolcová. Praha: Grada, 2012, 185 s. Z pohledu psychologie. ISBN 978-802-4739-212.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazečka představila základní parametry bakalářské práce powerpointovou prezentací, seriózní argumentací pro interpretaci výsledků. Zodpověděla doplňující dotazy oponenta a členů komise.