Předmětem diplomové práce na téma "Marketingová analýza spokojenosti zákazníků a návrhy strategického přístupu zvyšujícího její úroveň" je analýza a zhodnocení současného stavu spokojenosti zákazníky, v tomto případě diváků na sportovní události konající se každoročně začátkem prosince v norském Lillehammeru.
V teoretické části jsou uvedeny a vysvětleny základní pojmy z oblasti marketingu, mezi které patří marketingový výzkum, metody marketingového výzkumu, spokojenost a loajalita zákazníka či proces dotazování.
V praktické části je představena základní charakteristika světového poháru v Lillehammeru, společně s jeho historií, organizační strukturou a důležitými milníky během existence události. Hlavním tématem této části je analýza spokojenosti návštěvníků sportovní události na světovém poháru v Lillehammeru v roce 2014. Získaná data jsou dále hodnocena a jsou předloženy návrhy a vlastní doporučení organizátorům na zlepšení úrovně celé sportovní události
Anotace v angličtině
The subject of the thesis entitled "Marketing analysis of the customer satisfaction and suggestions of strategic approach to increasing its level" is to analyze and evaluate the current situation of a customer satisfaction, in this case, the satisfaction of the spectators during the sports event taking place every year in early December in Lillehammer, Norway.
The theoretical section lists and explains the basic concepts of marketing, including marketing research, marketing research methods, customer satisfaction and loyalty, and last but not least the inquiry process.
The basic characteristics of the World Cup in Lillehammer are introduced in the practical part. The reader will be familiar with its history, organizational structure and important milestones at the time of its existence. The main purpose of that section is to analyze the satisfaction of the visitors during the World Cup in Lillehammer in 2014. This satisfaction is also evaluated and the author of this thesis presents suggestions and recommendations to the organizers which can lead to increasing the level of the entire sporting event.
Marketing, Marketing Analysis, Questionnaire, Polling, Customer, Satisfaction, Increase of the Level, Strategic Approach
Rozsah průvodní práce
82 s. (146 763 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce na téma "Marketingová analýza spokojenosti zákazníků a návrhy strategického přístupu zvyšujícího její úroveň" je analýza a zhodnocení současného stavu spokojenosti zákazníky, v tomto případě diváků na sportovní události konající se každoročně začátkem prosince v norském Lillehammeru.
V teoretické části jsou uvedeny a vysvětleny základní pojmy z oblasti marketingu, mezi které patří marketingový výzkum, metody marketingového výzkumu, spokojenost a loajalita zákazníka či proces dotazování.
V praktické části je představena základní charakteristika světového poháru v Lillehammeru, společně s jeho historií, organizační strukturou a důležitými milníky během existence události. Hlavním tématem této části je analýza spokojenosti návštěvníků sportovní události na světovém poháru v Lillehammeru v roce 2014. Získaná data jsou dále hodnocena a jsou předloženy návrhy a vlastní doporučení organizátorům na zlepšení úrovně celé sportovní události
Anotace v angličtině
The subject of the thesis entitled "Marketing analysis of the customer satisfaction and suggestions of strategic approach to increasing its level" is to analyze and evaluate the current situation of a customer satisfaction, in this case, the satisfaction of the spectators during the sports event taking place every year in early December in Lillehammer, Norway.
The theoretical section lists and explains the basic concepts of marketing, including marketing research, marketing research methods, customer satisfaction and loyalty, and last but not least the inquiry process.
The basic characteristics of the World Cup in Lillehammer are introduced in the practical part. The reader will be familiar with its history, organizational structure and important milestones at the time of its existence. The main purpose of that section is to analyze the satisfaction of the visitors during the World Cup in Lillehammer in 2014. This satisfaction is also evaluated and the author of this thesis presents suggestions and recommendations to the organizers which can lead to increasing the level of the entire sporting event.
Marketing, Marketing Analysis, Questionnaire, Polling, Customer, Satisfaction, Increase of the Level, Strategic Approach
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zpracovat marketingovou analýzu spokojenosti zákazníků a předložit návrhy strategického přístupu zvyšující úroveň jejich spokojenosti.
Osnova:
- Marketingová analýza.
- Spokojenost návštěvníků.
- Metody měření spokojenosti návštěvníků.
- Analýza spokojenosti návštěvníků.
- Návrhy a doporučení na zvýšení úrovně spokojenosti.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zpracovat marketingovou analýzu spokojenosti zákazníků a předložit návrhy strategického přístupu zvyšující úroveň jejich spokojenosti.
Osnova:
- Marketingová analýza.
- Spokojenost návštěvníků.
- Metody měření spokojenosti návštěvníků.
- Analýza spokojenosti návštěvníků.
- Návrhy a doporučení na zvýšení úrovně spokojenosti.
Seznam doporučené literatury
ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009, 225 s. ISBN 978-80-7376-150-9.
KOTLER, P. a KELLER, K. L. Marketing management. 14. vyd. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2012, XXII, 657 s. ISBN 01-321-0292-7.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Principles of marketing. 13. vyd. Upper Saddle River, N.J: Prentice Hall, 2009, 774 s. ISBN 978-01-370-0669-4.
KOTLER, P. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L. a SVOBODOVÁ, H. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
PŘIKRYLOVÁ, J. a JAHODOVÁ, H. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
VYSEKALOVÁ, J. a kolektiv. Chování zákazníka. Praha: Grada, 2011, 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009, 225 s. ISBN 978-80-7376-150-9.
KOTLER, P. a KELLER, K. L. Marketing management. 14. vyd. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2012, XXII, 657 s. ISBN 01-321-0292-7.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Principles of marketing. 13. vyd. Upper Saddle River, N.J: Prentice Hall, 2009, 774 s. ISBN 978-01-370-0669-4.
KOTLER, P. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L. a SVOBODOVÁ, H. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
PŘIKRYLOVÁ, J. a JAHODOVÁ, H. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
VYSEKALOVÁ, J. a kolektiv. Chování zákazníka. Praha: Grada, 2011, 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student zpracoval diplomovou práci na téma Marketingová analýza spokojenosti zákazníků a návrhy strategického přístupu zvyšujícího její úroveň. Cílem práce bylo zpracovat marketingovou analýzu spokojenosti zákazníků a předložit návrhy strategického přístupu zvyšující úroveň jejich spokojenosti.
Po obhájení práce byly položeny otázky vedoucí práce: 1) Z dotazníku je patrné, že nebylo zjišťováno, zda se sportovní akce zúčastnily také děti, resp. rodiny s dětmi a v jaké míře. Myslíte si, že by mohlo mít pozitivní vliv na návštěvnost zaměření se i na rodiny s dětmi? Pokud ano, jaký marketingový přístup k tomuto segmentu byste navrhoval.
Následně byly položeny otázky oponenta: 1) Ve své práci uvádíte, že vámi hodnocená akce vykazovala určité organizační problémy, např. že příliš nepřispívá ke zvýšení návštěvnosti norského regionu, ve kterém se Světový pohár koná. Jaká další opatření, kromě některých již uvedených v práci, byste doporučoval pro podporu jeho atraktivnosti?
Odpovědi na otázky vedoucí práce, oponenta i komise byly dostačující.