Diplomová práce se zabývá analýzou konkurenceschopnosti mobilních operátorů na českém trhu včetně jejich porovnání. V první části práce jsou definovány základní pojmy z oblasti konkurenceschopnosti a metody používané ke zlepšování tržní pozice. Druhá část práce se zabývá představením vybraných společností a výzkumem potřebným k detailní analýze vybraných podniků. Poslední část této diplomové práce se zabývá samotnou analýzou konkurenceschopnosti, jejím vyhodnocením a navržením doporučovaných strategií do blízké budoucnosti.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the competitiveness of the mobile operators on the Czech market and its comparison. The first part of the paper defines basic terms about competitiveness and methods used for increasing the market position. The second part of the thesis includes introduction of the selected companies and the research needed for the proper analysis. The last part of the thesis focuses on the analysis, its evaluation and recommended strategies to the near future.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, tržní postavení mobilních operátorů, Vodafone, O2, T-Mobile, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza, finanční analýza
Klíčová slova v angličtině
competitiveness, market position of the mobile operators, Vodafone, O2, T-Mobile, Porter´s five forces model, SWOT analysis, financial analysis
Rozsah průvodní práce
73 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá analýzou konkurenceschopnosti mobilních operátorů na českém trhu včetně jejich porovnání. V první části práce jsou definovány základní pojmy z oblasti konkurenceschopnosti a metody používané ke zlepšování tržní pozice. Druhá část práce se zabývá představením vybraných společností a výzkumem potřebným k detailní analýze vybraných podniků. Poslední část této diplomové práce se zabývá samotnou analýzou konkurenceschopnosti, jejím vyhodnocením a navržením doporučovaných strategií do blízké budoucnosti.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the competitiveness of the mobile operators on the Czech market and its comparison. The first part of the paper defines basic terms about competitiveness and methods used for increasing the market position. The second part of the thesis includes introduction of the selected companies and the research needed for the proper analysis. The last part of the thesis focuses on the analysis, its evaluation and recommended strategies to the near future.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, tržní postavení mobilních operátorů, Vodafone, O2, T-Mobile, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza, finanční analýza
Klíčová slova v angličtině
competitiveness, market position of the mobile operators, Vodafone, O2, T-Mobile, Porter´s five forces model, SWOT analysis, financial analysis
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zhodnocení a komparace tržního postavení mobilních operátorů na českém trhu. Součástí tématu bude posouzení a vyhodnocení aktuální situace včetně případných návrhů na zlepšení.
Osnova:
- Rešerše odborné literatury a dalších pramenů.
- Vymezení základních pojmů z oblasti konkurenceschopnosti.
- Analýza konkurenceschopnosti vybraných podniků.
- Formulace závěrů, návrhy a doporučení.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zhodnocení a komparace tržního postavení mobilních operátorů na českém trhu. Součástí tématu bude posouzení a vyhodnocení aktuální situace včetně případných návrhů na zlepšení.
Osnova:
- Rešerše odborné literatury a dalších pramenů.
- Vymezení základních pojmů z oblasti konkurenceschopnosti.
- Analýza konkurenceschopnosti vybraných podniků.
- Formulace závěrů, návrhy a doporučení.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, J., SLUNČÍK, P. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2012, xvii, 173 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-224-3.
KISLINGEROVÁ, E. Nové trendy ve vývoji konkurenceschopnosti podniků České republiky: v globální světové ekonomice. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2014, xxvii, 171 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-537-4.
MCLOUGHLIN, D., AAKER, A. D. Strategic market management: global perspectives. 1st ed. Hoboken, N.J.: Wiley, 2010, p. cm. ISBN 9780470689752.
MIKOLÁŠ, Z. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 198 s. ISBN 80-247-1277-6.
ZUZÁK, R. Strategické řízení podniku. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 172 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4008-9.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, J., SLUNČÍK, P. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2012, xvii, 173 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-224-3.
KISLINGEROVÁ, E. Nové trendy ve vývoji konkurenceschopnosti podniků České republiky: v globální světové ekonomice. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2014, xxvii, 171 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-537-4.
MCLOUGHLIN, D., AAKER, A. D. Strategic market management: global perspectives. 1st ed. Hoboken, N.J.: Wiley, 2010, p. cm. ISBN 9780470689752.
MIKOLÁŠ, Z. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 198 s. ISBN 80-247-1277-6.
ZUZÁK, R. Strategické řízení podniku. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 172 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4008-9.
Přílohy volně vložené
8 volně vložených listů
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zpracovala diplomovou práci na téma Tržní postavení mobilních operátorů v České republice. Cílem práce bylo zhodnocení postavení mobilních operátorů na českém trhu.
Po obhájení práce byly studentce položeny otázky vedoucí práce:
1) V části Návrhy a doporučení uvádíte, že společnost O2 by měla zlepšit marketingovou komunikaci se zákazníky. Jaká řešení byste navrhla pro udržení stávajících a získání nových zákazníků (kromě příběhu o loajalitě, které uvádíte)?
2) Ve své práci konstatujete, že nejméně atraktivní nabídku služeb pro zákazníky má společnost T-mobile. Jak s tím koresponduje hodnota čistého zisku a také největší počet uživatelů z řad zákazníků?
Následně byly položeny otázky oponenta:
1) Jakým směrem se bude vyvíjet telekomunikační trh v příštích letech?
2) Není propagace a reklama těchto společností pro některé zákazníky nežádoucí a nemá opačný účinek - přestup na jinou společnost?
Odpovědi na otázky vedoucí práce, oponenta i komise byly dostačující.