Diplomová práce je zaměřena na interní faktory konkurenceschopnosti společnosti DESKO. V první, teoretické části, jsou vymezeny základní pojmy vztahující se ke konkurenceschopnosti a interním faktorům konkurenceschopnosti. Dále jsou popsány metody, pomocí kterých je možné konkurenceschopnost podniku měřit.
V praktické části je představena společnost DESKO a.s. a dochází k aplikaci vybraných metod. Na základě výsledků jsou podány návrhy na opatření pro zmiňovanou společnost.
Anotace v angličtině
Diploma thesis is focused on the internal factors of competitiveness of the company DESKO. In the first theoretical part are define basic terms related to competitiveness and to the internal factors of competitiveness. The following part describes methods by which it is possible to measure the competitiveness of the company.
Practical part contains the characterization of the company DESKO a.s. and application of chosen methods. Based on results are defined proposals for action for the mentioned company.
Klíčová slova
Balanced Scorecard, DESKO a.s., finanční analýza, konkurenceschopnost, poměrové ukazatele
Klíčová slova v angličtině
Balanced Scorecard, DESKO a.s., financial analysis, competitiveness, ratio indicators
Rozsah průvodní práce
86 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na interní faktory konkurenceschopnosti společnosti DESKO. V první, teoretické části, jsou vymezeny základní pojmy vztahující se ke konkurenceschopnosti a interním faktorům konkurenceschopnosti. Dále jsou popsány metody, pomocí kterých je možné konkurenceschopnost podniku měřit.
V praktické části je představena společnost DESKO a.s. a dochází k aplikaci vybraných metod. Na základě výsledků jsou podány návrhy na opatření pro zmiňovanou společnost.
Anotace v angličtině
Diploma thesis is focused on the internal factors of competitiveness of the company DESKO. In the first theoretical part are define basic terms related to competitiveness and to the internal factors of competitiveness. The following part describes methods by which it is possible to measure the competitiveness of the company.
Practical part contains the characterization of the company DESKO a.s. and application of chosen methods. Based on results are defined proposals for action for the mentioned company.
Klíčová slova
Balanced Scorecard, DESKO a.s., finanční analýza, konkurenceschopnost, poměrové ukazatele
Klíčová slova v angličtině
Balanced Scorecard, DESKO a.s., financial analysis, competitiveness, ratio indicators
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat interní faktory konkurenceschopnosti ve vybrané společnosti a podat návrhy na zlepšení současného stavu.
Osnova:
- Popis faktorů konkurenceschopnosti.
- Popis metod měření konkurenceschopnosti podniku.
- Charakteristika vybrané společnosti.
- Aplikace vybraných metod.
- Návrhy na zlepšení konkurenceschopnosti.
- Formulace závěrů.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat interní faktory konkurenceschopnosti ve vybrané společnosti a podat návrhy na zlepšení současného stavu.
Osnova:
- Popis faktorů konkurenceschopnosti.
- Popis metod měření konkurenceschopnosti podniku.
- Charakteristika vybrané společnosti.
- Aplikace vybraných metod.
- Návrhy na zlepšení konkurenceschopnosti.
- Formulace závěrů.
Seznam doporučené literatury
ČICHOVSKÝ, L. Marketing konkurenceschopnosti. 1. vydání. Praha: Radix, 2002. ISBN 80-86031-35-7.
KOŽENÁ, Marcela. Environmentální aspekty konkurenceschopnosti podniku. 1. vydání. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 978-80-7395-039-2.
MIKOLÁŠ, Z. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vydání. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1277-6.
PORTER, M. Competitive strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York: Free Press, 1980. ISBN 0-02-925360-8.
PORTER, Michael, Eugene. Konkurenční výhoda: jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon. Praha: Victoria Pubslishing, 1994. ISBN 80-85605-12-0.
Seznam doporučené literatury
ČICHOVSKÝ, L. Marketing konkurenceschopnosti. 1. vydání. Praha: Radix, 2002. ISBN 80-86031-35-7.
KOŽENÁ, Marcela. Environmentální aspekty konkurenceschopnosti podniku. 1. vydání. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 978-80-7395-039-2.
MIKOLÁŠ, Z. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vydání. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1277-6.
PORTER, M. Competitive strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York: Free Press, 1980. ISBN 0-02-925360-8.
PORTER, Michael, Eugene. Konkurenční výhoda: jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon. Praha: Victoria Pubslishing, 1994. ISBN 80-85605-12-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zpracovala diplomovou práci na téma Interní faktory konkurenceschopnosti vybraného podniku. Cílem práce bylo analyzovat interní faktory konkurenceschopnosti ve vybrané společnosti a podat návrhy na zlepšení současného stavu.
Po obhájení práce byly studentce položeny otázky vedoucí práce:
1) Ve své práci uvádíte čtyři interní faktory konkurenceschopnosti podniku (podle jednoho zdroje). Mohla byste uvést i některé další interní faktory konkurenceschopnosti podniku, jak uvádějí jiní autoři?
2) Které další metody by se daly využít k hodnocení konkurenceschopnosti, resp. výkonnosti podniku?
Následně byly položeny otázky oponenta práce:
1) Autorka může uvést, proč v rámci BSC neanalyzovala měřítka zákaznické perspektivy (pouze je uvádí) s. 74. Podobně není provedena analýza perspektivy interních procesů s. 75 a měřítka perspektivy učení a růstu s. 76. Popřípadě je může doplnit při obhajobě.
2) Součástí práce je také analýza silných a slabých stránek. U této analýzy není uvedeno z jakých zdrojů autorka čerpá - při obhajobě by bylo vhodné tuto informaci doplnit.
Odpovědi na otázky vedoucí práce, oponenta i komise byly dostačující.