Tato diplomová práce se věnuje analýze hodnoty pro zákazníky, kterou firma Philip Morris ČR a.s. vytváří.
Teoretická část je zaměřena na definování základních pojmů týkajících se hodnoty pro zákazníka, jejího vytváření a také účastníků trhu, na které má tato hodnota vliv. Závěr teoretické části je věnován segmentaci trhu.
V praktické části je popsána společnost Philip Morris ČR a.s. a její hlavní konkurence. Následně je podrobně popsána analýza hodnoty pro zákazníka, kterou společnost vytváří. Analýza je rozdělena na část finančních hodnot a na část nefinančních, jejichž prostřednictvím chce společnost dosáhnout konkurenční výhody.
Závěr práce se zabývá shrnutím analýzy vytváření hodnoty pro zákazníka a navržením zlepšení, která by napomohla jejímu lepšímu vytváření.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the analysis of customer value, that Philip Morris Inc. creates.
The theoretical part is focused on defining the basic concepts related to customer value creation, and its market participants, on which it has a value effect. The conclusion of the theoretical part is dedicated to market segmentation.
The practical part is described by Philip Morris Inc. and its main competitors. Subsequently is detailed the analysis of customer value created by the company. The analysis is divided into financial values and non-financial portion through which the company intends to achieve competitive advantage.
Finally, the work deals with a summary analysis of creating a value for the customer and proposing improvements, that would help for its better creation.
Klíčová slova
Hodnota pro zákazníka, zákazník, tvorba hodnoty, analýza, konkurence, konkurenční výhoda, finanční hodnota, nefinanční hodnota, sociální zodpovědnost, segmentace trhu
Klíčová slova v angličtině
Customer value, customer, value creation, analysis, competition, competitive advantage, financial value, non-financial value, social responsibility, market segmentation
Rozsah průvodní práce
72 s. (104 558 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se věnuje analýze hodnoty pro zákazníky, kterou firma Philip Morris ČR a.s. vytváří.
Teoretická část je zaměřena na definování základních pojmů týkajících se hodnoty pro zákazníka, jejího vytváření a také účastníků trhu, na které má tato hodnota vliv. Závěr teoretické části je věnován segmentaci trhu.
V praktické části je popsána společnost Philip Morris ČR a.s. a její hlavní konkurence. Následně je podrobně popsána analýza hodnoty pro zákazníka, kterou společnost vytváří. Analýza je rozdělena na část finančních hodnot a na část nefinančních, jejichž prostřednictvím chce společnost dosáhnout konkurenční výhody.
Závěr práce se zabývá shrnutím analýzy vytváření hodnoty pro zákazníka a navržením zlepšení, která by napomohla jejímu lepšímu vytváření.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the analysis of customer value, that Philip Morris Inc. creates.
The theoretical part is focused on defining the basic concepts related to customer value creation, and its market participants, on which it has a value effect. The conclusion of the theoretical part is dedicated to market segmentation.
The practical part is described by Philip Morris Inc. and its main competitors. Subsequently is detailed the analysis of customer value created by the company. The analysis is divided into financial values and non-financial portion through which the company intends to achieve competitive advantage.
Finally, the work deals with a summary analysis of creating a value for the customer and proposing improvements, that would help for its better creation.
Klíčová slova
Hodnota pro zákazníka, zákazník, tvorba hodnoty, analýza, konkurence, konkurenční výhoda, finanční hodnota, nefinanční hodnota, sociální zodpovědnost, segmentace trhu
Klíčová slova v angličtině
Customer value, customer, value creation, analysis, competition, competitive advantage, financial value, non-financial value, social responsibility, market segmentation
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza tvorby hodnoty pro zákazníka. Hodnota pro zákazníka může mít různou podobu, vyjádřenou ve finančních i nefinančních ukazatelích. Hodnota vzniká v každé z tzv. primárních činností podniku za podpory čiností podpůrných. Podniky se spíše zaměřují na finanční vyjádření hodnoty, nefinanční podoba hodnoty pro zákazníka je totiž obtížněji uchopitelná a řiditelná. Nepropojení finanční a nefinanční stránky procesu a výsledku procesu tvorby hodnoty brzdí podnik v rozvoji a v získání konkurenční výhody.
Osnova:
- Hodnota pro zákazníka a konkurence - zhodnocení stávajícího stavu.
- Sběr a zpracování dat.
- Analýza vytváření tvorby hodnoty pro zákazníka.
- Interpretace a vizualizace získaných výsledků.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza tvorby hodnoty pro zákazníka. Hodnota pro zákazníka může mít různou podobu, vyjádřenou ve finančních i nefinančních ukazatelích. Hodnota vzniká v každé z tzv. primárních činností podniku za podpory čiností podpůrných. Podniky se spíše zaměřují na finanční vyjádření hodnoty, nefinanční podoba hodnoty pro zákazníka je totiž obtížněji uchopitelná a řiditelná. Nepropojení finanční a nefinanční stránky procesu a výsledku procesu tvorby hodnoty brzdí podnik v rozvoji a v získání konkurenční výhody.
Osnova:
- Hodnota pro zákazníka a konkurence - zhodnocení stávajícího stavu.
- Sběr a zpracování dat.
- Analýza vytváření tvorby hodnoty pro zákazníka.
- Interpretace a vizualizace získaných výsledků.
Seznam doporučené literatury
WEINSTEIN, Art. Superior customer value: strategies for winning and retaining customers. 3rd ed. Boca Raton, FL: CRC Press, 2012, xvii, 301 p. ISBN 1439861285.
VLČEK, Radim. Hodnota pro zákazníka. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2002, 443 s. ISBN 80-7261-068-6.
PORTER, Michael E. Konkurenční výhoda: (Jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon). Praha: Victoria Publishing, [1993], 626 s. ISBN 80-85605-12-0.
SPÁČIL, Aleš. Péče o zákazníky: co od nás zákazník očekává a jak dosáhnout jeho spokojenosti. Praha: Grada, 2003, 116 s. Poradce pro praxi. ISBN 80-247-0514-1.
Seznam doporučené literatury
WEINSTEIN, Art. Superior customer value: strategies for winning and retaining customers. 3rd ed. Boca Raton, FL: CRC Press, 2012, xvii, 301 p. ISBN 1439861285.
VLČEK, Radim. Hodnota pro zákazníka. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2002, 443 s. ISBN 80-7261-068-6.
PORTER, Michael E. Konkurenční výhoda: (Jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon). Praha: Victoria Publishing, [1993], 626 s. ISBN 80-85605-12-0.
SPÁČIL, Aleš. Péče o zákazníky: co od nás zákazník očekává a jak dosáhnout jeho spokojenosti. Praha: Grada, 2003, 116 s. Poradce pro praxi. ISBN 80-247-0514-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student zpracoval diplomovou práci na téma Hodnota pro zákazníka jako předpoklad dosažení konkurenční výhody podniku. Cílem práce byla analýza hodnoty pro zákazníka vyjádřené ve finančních i nefinančních ukazatelích, navržení zlepšení tvorby hodnoty pro zákazníka a tím zvýšení konkurenční schopnosti podniku.
Po obhajobě byly studentovi položeny otázky vedoucí práce: 1) Jaká opatření byste navrhoval v oblasti tvorby hodnoty pro konečného zákazníka hodnocené firmy? 2) Jaká specifika má ekonomická činnost (výroba tabákových produktů) vámi hodnoceného podniku a jaký vliv má na její konkurenceschopnost?
Následně byly položeny otázky oponenta: Jaký dopad na popsané hodnoty vytváření firmou a vnímané zákazníkem bude mít zavedení Evropské Tabákové Direktivy? Jak bude ovlivněna konkurenční výhoda firmy?
Odpovědi na otázky vedoucí práce, oponenta i komise byly dostačující.