Práce je věnována marketingovým aktivitám, řízení značky a online marketingu. V návaznosti na analýzu tržního postavení a marketingového mixu Pardubického pivovaru a. s. se práce zabývá dotazníkovým šetřením, zaměřeným na povědomí o společnosti Pardubický pivovar a vnímání jeho značek ze strany spotřebitelů. S ohledem na výsledky marketingového výzkumu jsou prezentovány možnosti upevnění pozice podniku na trhu a to především pomocí vhodně zvolených komunikačních aktivit.
Anotace v angličtině
The thesis is dedicated to marketing activities, brand management and online marketing. Following the analysis of market position and marketing mix of the joint-stock company Pardubický pivovar the work deals with the questionnaire survey which is focused on awareness of the company Pardubický pivovar and the consumer's perception of its brands. Considering the results of the marketing research, the possibilities of strengthen the company's position within the market are presented, in particular by suitably chosen communication activities.
Práce je věnována marketingovým aktivitám, řízení značky a online marketingu. V návaznosti na analýzu tržního postavení a marketingového mixu Pardubického pivovaru a. s. se práce zabývá dotazníkovým šetřením, zaměřeným na povědomí o společnosti Pardubický pivovar a vnímání jeho značek ze strany spotřebitelů. S ohledem na výsledky marketingového výzkumu jsou prezentovány možnosti upevnění pozice podniku na trhu a to především pomocí vhodně zvolených komunikačních aktivit.
Anotace v angličtině
The thesis is dedicated to marketing activities, brand management and online marketing. Following the analysis of market position and marketing mix of the joint-stock company Pardubický pivovar the work deals with the questionnaire survey which is focused on awareness of the company Pardubický pivovar and the consumer's perception of its brands. Considering the results of the marketing research, the possibilities of strengthen the company's position within the market are presented, in particular by suitably chosen communication activities.
Cílem práce je na základě rešerše odborné literatury a analýzy tržního a interního prostředí vybraného pivovaru posoudit současný tržní profil daného pivovaru a případně navrhnout možnosti či aktivity vedoucí k posílení tržní pozice.
Osnova:
- Marketingový systém řízení.
- Tržní postavení a řízení značky.
- Profil vybraného pivovaru.
- Propagační nástroje využívané v současnosti.
- Průzkum vnímání značky spotřebiteli.
- Vyhodnocení a návrhy.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je na základě rešerše odborné literatury a analýzy tržního a interního prostředí vybraného pivovaru posoudit současný tržní profil daného pivovaru a případně navrhnout možnosti či aktivity vedoucí k posílení tržní pozice.
Osnova:
- Marketingový systém řízení.
- Tržní postavení a řízení značky.
- Profil vybraného pivovaru.
- Propagační nástroje využívané v současnosti.
- Průzkum vnímání značky spotřebiteli.
- Vyhodnocení a návrhy.
Seznam doporučené literatury
ELLIOTT, Richard H a Larry PERCY. Strategic brand management. New York: Oxford University Press, 2007, ISBN 978-019-9260-003.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, ISBN 978-80-247-4670-8.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, ISBN 978-80-247-3541-2.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013, ISBN 978-80-247-4150-5.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
SHIMP, Terence A. Advertising, promotion, and other aspects of integrated marketing communications. 8th ed. Mason, Ohio: South-Western Cengage Learning, 2010, ISBN 978-0-324-59360-0.
SZWARC, Paul. Researching customer satisfaction: how to find out what people really think. Sterling, VA: Kogan Page, 2005, ISBN 07-494-4336-7.
Seznam doporučené literatury
ELLIOTT, Richard H a Larry PERCY. Strategic brand management. New York: Oxford University Press, 2007, ISBN 978-019-9260-003.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, ISBN 978-80-247-4670-8.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, ISBN 978-80-247-3541-2.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013, ISBN 978-80-247-4150-5.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
SHIMP, Terence A. Advertising, promotion, and other aspects of integrated marketing communications. 8th ed. Mason, Ohio: South-Western Cengage Learning, 2010, ISBN 978-0-324-59360-0.
SZWARC, Paul. Researching customer satisfaction: how to find out what people really think. Sterling, VA: Kogan Page, 2005, ISBN 07-494-4336-7.
Přílohy volně vložené
Dotazník pro marketingový výzkum - 8 volně vložených listů
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Z posudku vedoucího a posudku oponenta byly diplomantce položeny následující otázky:
1) Jak byste formulovala vztah mezi tržními úspěchy (tržními podíly) českých pivovarů na českém trhu v porovnání s cenou, za kterou jsou jednotlivé značky dostupné na trhu?
2) Na základě zjištění uvedených ve Vaší práci, formulujte hlavní příčiny toho, proč má Pardubický pivovar tak malé zastoupení v pivnicích a restauracích v Pardubicích, kde sídlí a produkuje svoje výrobky.
3) Kdy se jedná o marketingový výzkum a kdy o průzkum? V této práci je jedná o výzkum či pouze o průzkum (v závislosti na reprezentativnosti výzkumného vzorku)?
4) Kdy je lépe budovat possitioning značky a kdy ''Brand ideál''?
5) Bylo by možné u zvoleného pivovaru budovat ''Brand ideál'' a pokud ano, co by autorka pro tuto strategii doporučila?
Během rozpravy byly položeny následující otázky:
Zkoušela jste vypočítat reprezentativnost vzorku?
Jak si vysvětlujete, že je cena piva mezi respondenty na 5. nebo 6. místě?