Informace o kvalifikační práci Das Deutschlandbild in den tschechischen Medien, am Beispiel des öffentlich-rechtlichen Fernsehsenders ČT2 im Zeitraum Januar-Juni 2013
Tato bakalářská práce se zabývá médii, především televizní stanicí ČT2 a změnami obrazu Německa v České republice. Hlavním tématem je představení tohoto obrazu za období 1.1.2013 až 30.6.2013.
Diese Abschlussarbeit befasst sich mit den Medien, auch mit dem öffentlich-rechtlichen Fernsehsender ČT und mit den Änderungen des Deutschlandbildes. Das Hauptthema dieser Abschlussarbeit ist die Darstellung des suggerierten Deutschlandbildes während des Zeitraumes vom 1. 1. 2013 bis 30. 6. 2013. Insbesondere konzentriert sich diese Arbeit auf den öffentlich-rechtlichen Fernsehsender ČT2.
Anotace v angličtině
The project focuses on the media, public TV channel - ČT2, changes in impression of Germany and how important the role of media is in the Czech society. The main topic of this assessment is the way Germany was presented by the public TV channel - ČT2 for period between 01/01/2013 to 30/6/2013.
Klíčová slova
obraz Německa, televizní stanice ČT2, dokumentární filmy, hrané filmy, pořady, média
Deutschlandbild, Fernsehsender ČT2, Dokumentarfilme, Spielfilme, Sendungen, Medien
Klíčová slova v angličtině
Impression of Germany, TV channel ČT2, Documents, Movies, Programmes, Media
Rozsah průvodní práce
58
Jazyk
NE
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá médii, především televizní stanicí ČT2 a změnami obrazu Německa v České republice. Hlavním tématem je představení tohoto obrazu za období 1.1.2013 až 30.6.2013.
Diese Abschlussarbeit befasst sich mit den Medien, auch mit dem öffentlich-rechtlichen Fernsehsender ČT und mit den Änderungen des Deutschlandbildes. Das Hauptthema dieser Abschlussarbeit ist die Darstellung des suggerierten Deutschlandbildes während des Zeitraumes vom 1. 1. 2013 bis 30. 6. 2013. Insbesondere konzentriert sich diese Arbeit auf den öffentlich-rechtlichen Fernsehsender ČT2.
Anotace v angličtině
The project focuses on the media, public TV channel - ČT2, changes in impression of Germany and how important the role of media is in the Czech society. The main topic of this assessment is the way Germany was presented by the public TV channel - ČT2 for period between 01/01/2013 to 30/6/2013.
Klíčová slova
obraz Německa, televizní stanice ČT2, dokumentární filmy, hrané filmy, pořady, média
Deutschlandbild, Fernsehsender ČT2, Dokumentarfilme, Spielfilme, Sendungen, Medien
Klíčová slova v angličtině
Impression of Germany, TV channel ČT2, Documents, Movies, Programmes, Media
Zásady pro vypracování
V teoretické části práce je třeba krátce představit televizní stanici ČT2. Bude zachycena role, kterou v české společnosti zastávají média (zejména výše zmiňovaná televize). Je nutno zabývat se zvláštní rolí této televize a jejím vlivem na utváření názoru obyvatelstva. Musí být vysvětleny pojmy jako: média, tvorba názoru, obraz Německa. Pro praktickou část bude analyzován program této stanice v časovém úseku šesti měsíců: Jaké příspěvky (dokumenty, filmy, diskuse, zprávy atd.) jsou vysílány o Německu a Němcích a jaký obraz Německa je zprostředkován divákům. Budou vyzdviženy rozdíly vůči dřívějším analýzám. Zde by se měl student opírat o výsledky předchozích závěrečných prací (také pro ČT1).
Zásady pro vypracování
V teoretické části práce je třeba krátce představit televizní stanici ČT2. Bude zachycena role, kterou v české společnosti zastávají média (zejména výše zmiňovaná televize). Je nutno zabývat se zvláštní rolí této televize a jejím vlivem na utváření názoru obyvatelstva. Musí být vysvětleny pojmy jako: média, tvorba názoru, obraz Německa. Pro praktickou část bude analyzován program této stanice v časovém úseku šesti měsíců: Jaké příspěvky (dokumenty, filmy, diskuse, zprávy atd.) jsou vysílány o Německu a Němcích a jaký obraz Německa je zprostředkován divákům. Budou vyzdviženy rozdíly vůči dřívějším analýzám. Zde by se měl student opírat o výsledky předchozích závěrečných prací (také pro ČT1).
Seznam doporučené literatury
BURGER, H.: Sprache der Massenmedien. Walter de Gruyter Verlag. Berlin 1990, 388 S., ISBN 3-11-009759-1.