Tato bakalářská práce se zabývá konceptem společenské odpovědnosti firem (CSR - Corporate Social Responsibility). Cílem práce je přiblížit pojetí této problematiky a analyzovat uplatňování principů CSR ve společnosti Synthesia, a. s. včetně zhodnocení nástrojů komunikace CSR aktivit. V teoretické části práce jsou vymezeny základní charakteristiky společenské odpovědnosti firem, její dosavadní vývoj a související koncepce a pojmy. Poté práce pojednává o přínosech společensky odpovědného podnikání a nástrojích komunikace CSR. Praktická část práce je zaměřena na společnost Synthesia, a. s. a její odpovědné chování vůči společnosti a prostředí, ve kterém podniká. Poté je provedena analýza vnímání společenské odpovědnosti firmy Synthesia, a. s. z pohledu zaměstnanců podniku a pardubické veřejnosti a pro společnost jsou stanovena vhodná doporučení pro zlepšení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the concept of corporate social responsibility (CSR). The main goal of the thesis is to describe the issues connected with this concept and to analyse the CSR principles and communication tools in a Czech company Synthesia, a. s. The theoretical part of the thesis focuses on the main characteristics of corporate social responsibility, its development and related concepts and terms. It also concentrates on benefits of CSR and CSR communication tools. The practical part focuses on a company Synthesia, a. s. and its engagement in three pillars of CSR (economic, social and environmental). The additional aim of this part is to analyse the employee's and public perception of responsible manners of this company. Further to the findings valuable recommendations are stated.
Klíčová slova
Společenská odpovědnost firem, CSR, corporate social responsibility, odpovědné podnikání, stakeholder, triple-bottom-line, vnímání CSR, komunikace CSR, nástroje komunikace CSR
Klíčová slova v angličtině
Corporate social responsibility, CSR, responsible business, stakeholder, triple-bottom-line, CSR perception, CSR communication, CSR communication tools
Rozsah průvodní práce
81 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá konceptem společenské odpovědnosti firem (CSR - Corporate Social Responsibility). Cílem práce je přiblížit pojetí této problematiky a analyzovat uplatňování principů CSR ve společnosti Synthesia, a. s. včetně zhodnocení nástrojů komunikace CSR aktivit. V teoretické části práce jsou vymezeny základní charakteristiky společenské odpovědnosti firem, její dosavadní vývoj a související koncepce a pojmy. Poté práce pojednává o přínosech společensky odpovědného podnikání a nástrojích komunikace CSR. Praktická část práce je zaměřena na společnost Synthesia, a. s. a její odpovědné chování vůči společnosti a prostředí, ve kterém podniká. Poté je provedena analýza vnímání společenské odpovědnosti firmy Synthesia, a. s. z pohledu zaměstnanců podniku a pardubické veřejnosti a pro společnost jsou stanovena vhodná doporučení pro zlepšení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the concept of corporate social responsibility (CSR). The main goal of the thesis is to describe the issues connected with this concept and to analyse the CSR principles and communication tools in a Czech company Synthesia, a. s. The theoretical part of the thesis focuses on the main characteristics of corporate social responsibility, its development and related concepts and terms. It also concentrates on benefits of CSR and CSR communication tools. The practical part focuses on a company Synthesia, a. s. and its engagement in three pillars of CSR (economic, social and environmental). The additional aim of this part is to analyse the employee's and public perception of responsible manners of this company. Further to the findings valuable recommendations are stated.
Klíčová slova
Společenská odpovědnost firem, CSR, corporate social responsibility, odpovědné podnikání, stakeholder, triple-bottom-line, vnímání CSR, komunikace CSR, nástroje komunikace CSR
Klíčová slova v angličtině
Corporate social responsibility, CSR, responsible business, stakeholder, triple-bottom-line, CSR perception, CSR communication, CSR communication tools
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je charakteristika a provedení analýzy CSR aktivit vybraného podniku a zhodnocení nástrojů komunikace CSR.
Osnova:
- Vymezení problematiky společenské odpovědnosti firem.
- Charakteristika vybraného podniku.
- Analýza CSR aktivit v daném podniku.
- Vyhodnocení výsledků, sestavení návrhů a doporučení.
- Formulace závěrů.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je charakteristika a provedení analýzy CSR aktivit vybraného podniku a zhodnocení nástrojů komunikace CSR.
Osnova:
- Vymezení problematiky společenské odpovědnosti firem.
- Charakteristika vybraného podniku.
- Analýza CSR aktivit v daném podniku.
- Vyhodnocení výsledků, sestavení návrhů a doporučení.
- Formulace závěrů.
Seznam doporučené literatury
BLOWFIELD, Mick; MURRAY, Alan. Corporate Responsibility: A Critical Introduction. New York: Oxford University Press, 2008, 452 s. ISBN 978-0-19-920909-5.
DYTRT, Zdeněk. Etika v podnikatelském prostředí. 1. vydání. Praha: Grada, 2006, 196 s. ISBN 80-247-1589-9.
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. 1. vydání. Praha: Grada, 2012, 201 s. ISBN 978-80-247-3983-0.
PAVLÍK, Marek; BĚLČÍK, Martin. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vydání. Praha: Grada, 2010, 169 s. ISBN 978-80-247-3157-5.
ZADRAŽILOVÁ, Dana. Společenská odpovědnost podniků: transparentnost a etika podnikání. 1. vydání. Praha, 2010, 167 s. ISBN 978-80-7400-192-5.
Seznam doporučené literatury
BLOWFIELD, Mick; MURRAY, Alan. Corporate Responsibility: A Critical Introduction. New York: Oxford University Press, 2008, 452 s. ISBN 978-0-19-920909-5.
DYTRT, Zdeněk. Etika v podnikatelském prostředí. 1. vydání. Praha: Grada, 2006, 196 s. ISBN 80-247-1589-9.
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. 1. vydání. Praha: Grada, 2012, 201 s. ISBN 978-80-247-3983-0.
PAVLÍK, Marek; BĚLČÍK, Martin. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vydání. Praha: Grada, 2010, 169 s. ISBN 978-80-247-3157-5.
ZADRAŽILOVÁ, Dana. Společenská odpovědnost podniků: transparentnost a etika podnikání. 1. vydání. Praha, 2010, 167 s. ISBN 978-80-7400-192-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Cílem práce je charakteristika a provedení analýzy CSR aktivit vybraného podniku a zhodnocení nástrojů komunikace CSR.
Otázky k práci: Uveďte, zda a jak se liší přístup lidí k CSR v České republice, v západní Evropě a ve skandinávských zemích. Na jaké aktivity by se podle Vašeho názoru měla společnost Synthesia a.s. více zaměřit v rámci ekonomické obalsti?