Cílem diplomové práce je na základě rozboru vnitrofiremní komunikace vyhodnotit její fungování a navrhnout možná zlepšení jak odstranit komunikační bariéry. Práce je rozdělená do dvou částí. První, teoretická, zachycuje podstatu interní komunikace, její druhy, formy a cíle. Druhá část se zaměřuje na praxi. V té je obsažena podrobná charakteristiku zkoumané společnosti, včetně etického kodexu a deskripce náplně vybraných pracovních pozic. Naleznete zde vyhodnocení provedeného dotazníkového šetření a praktické návrhy na zlepšení interní komunikace. V závěru je zhodnocena stávající situace společnosti a jsou doporučena řešení vhodná k odstranění komunikačních bariér.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to evaluate functioning of internal communication based on an analysis of internal communication and to propose possible improvements how to eliminate the communication barriers. Thesis is divides into two parts. First, theoretical part describes the nature of internal communication, its types, forms and objectives. Second part is focused on the practice. It contains detailed characteristic of the examined company, including the code of ethics and job description of selected work positions. Evaluation of conducted survey and practical proposals for improving internal communication will be found here. The current situation of the company is evaluated and system solutions suitable for removing communication barriers are recommended at the end of the thesis.
Klíčová slova
Komunikace, interní komunikace, cíle interní komunikace, komunikační bariéry, rozbor stavu vnitropodnikové komunikace, komunikační šum, pracovní pozice, komunikační mix, metody měření interní komunikace, návrhy pro zefektivnění interní komunikace.
Klíčová slova v angličtině
Internal corporate communication, objectives of the corporate communication, analysis of internal communication, effective communication, work positions, communication barriers.
Rozsah průvodní práce
76
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je na základě rozboru vnitrofiremní komunikace vyhodnotit její fungování a navrhnout možná zlepšení jak odstranit komunikační bariéry. Práce je rozdělená do dvou částí. První, teoretická, zachycuje podstatu interní komunikace, její druhy, formy a cíle. Druhá část se zaměřuje na praxi. V té je obsažena podrobná charakteristiku zkoumané společnosti, včetně etického kodexu a deskripce náplně vybraných pracovních pozic. Naleznete zde vyhodnocení provedeného dotazníkového šetření a praktické návrhy na zlepšení interní komunikace. V závěru je zhodnocena stávající situace společnosti a jsou doporučena řešení vhodná k odstranění komunikačních bariér.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to evaluate functioning of internal communication based on an analysis of internal communication and to propose possible improvements how to eliminate the communication barriers. Thesis is divides into two parts. First, theoretical part describes the nature of internal communication, its types, forms and objectives. Second part is focused on the practice. It contains detailed characteristic of the examined company, including the code of ethics and job description of selected work positions. Evaluation of conducted survey and practical proposals for improving internal communication will be found here. The current situation of the company is evaluated and system solutions suitable for removing communication barriers are recommended at the end of the thesis.
Klíčová slova
Komunikace, interní komunikace, cíle interní komunikace, komunikační bariéry, rozbor stavu vnitropodnikové komunikace, komunikační šum, pracovní pozice, komunikační mix, metody měření interní komunikace, návrhy pro zefektivnění interní komunikace.
Klíčová slova v angličtině
Internal corporate communication, objectives of the corporate communication, analysis of internal communication, effective communication, work positions, communication barriers.
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude podat ucelený přehled o interní komunikaci ve vybrané firmě. K tomu bude nutné provést analýzu pracovní náplně jednotlivých pozic pracovníků, na základě toho identifikovat datové toky. Další částí bude sestavení dotazníku, na základě kterého se zjistí jaký je stav reálné komunikace ve firmě, jak jsou zaměstnanci informováni o chodu firmy. Z takto získaných informací rozpoznat komunikační bariéry a navrhnout jak je systémově odstranit. Výsledek má sloužit nejen k odhalení případných nedostatků, ale i jako metodická pomůcka pro stávající i budoucí pracovníky firmy.
Osnova:
-Druhy a nástroje komunikace v organizaci.
-Popis vybrané společnosti.
-Pracovní náplně jednotlivých pracovních pozic.
-Dotazníkové šetření.
-Identifikace komunikačních bariér.
-Návrh na možná zlepšení.
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude podat ucelený přehled o interní komunikaci ve vybrané firmě. K tomu bude nutné provést analýzu pracovní náplně jednotlivých pozic pracovníků, na základě toho identifikovat datové toky. Další částí bude sestavení dotazníku, na základě kterého se zjistí jaký je stav reálné komunikace ve firmě, jak jsou zaměstnanci informováni o chodu firmy. Z takto získaných informací rozpoznat komunikační bariéry a navrhnout jak je systémově odstranit. Výsledek má sloužit nejen k odhalení případných nedostatků, ale i jako metodická pomůcka pro stávající i budoucí pracovníky firmy.
Osnova:
-Druhy a nástroje komunikace v organizaci.
-Popis vybrané společnosti.
-Pracovní náplně jednotlivých pracovních pozic.
-Dotazníkové šetření.
-Identifikace komunikačních bariér.
-Návrh na možná zlepšení.
Seznam doporučené literatury
HOLÁ, Jana. Interní komunikace ve firmě. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, vi, 170 s. ISBN 80-251-1250-0.
JANDA, Patrik. Vnitrofiremní komunikace: nástroje pro úspěšné fungování firmy. Praha: Grada, 2004, 128 s. Poradce pro praxi. ISBN 80-247-0781-0.
SMITH, Lyn a Pamela MOUNTER. Effective internal communication. 2nd ed. Philadelphia: Kogan Page, 2008, xiv, 274 p. ISBN 074945265x.
GHAURI, Pervez N a Kjell GRONHAUG. Research methods in business studies: a practical guide. 3rd ed. New York: Financial Times Prentice Hall, 2005, xviii, 257 p. ISBN 0273681567.
DVOŘÁKOVÁ, Zuzana. Řízení lidských zdrojů: how to build employee engagement and performance. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2012, xxvi, 559 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-347-9.
CORNELISSEN, Joep. Corporate communication: a guide to theory and practice. 4th edition. 2014. ISBN 978-144-6274-958.
COWAN, David. Strategic internal communication: how to build employee engagement and performance. 4th edition. x,2014. 176 pages. ISBN 978-074-9470-111.
Interní materiály
Zdroje na internetu
Seznam doporučené literatury
HOLÁ, Jana. Interní komunikace ve firmě. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, vi, 170 s. ISBN 80-251-1250-0.
JANDA, Patrik. Vnitrofiremní komunikace: nástroje pro úspěšné fungování firmy. Praha: Grada, 2004, 128 s. Poradce pro praxi. ISBN 80-247-0781-0.
SMITH, Lyn a Pamela MOUNTER. Effective internal communication. 2nd ed. Philadelphia: Kogan Page, 2008, xiv, 274 p. ISBN 074945265x.
GHAURI, Pervez N a Kjell GRONHAUG. Research methods in business studies: a practical guide. 3rd ed. New York: Financial Times Prentice Hall, 2005, xviii, 257 p. ISBN 0273681567.
DVOŘÁKOVÁ, Zuzana. Řízení lidských zdrojů: how to build employee engagement and performance. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2012, xxvi, 559 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-347-9.
CORNELISSEN, Joep. Corporate communication: a guide to theory and practice. 4th edition. 2014. ISBN 978-144-6274-958.
COWAN, David. Strategic internal communication: how to build employee engagement and performance. 4th edition. x,2014. 176 pages. ISBN 978-074-9470-111.
Interní materiály
Zdroje na internetu
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi se svojí diplomovou prací a jejími závěry. Následně odpověděl na tyto otázky: Z jakého důvodu autorka nepopsala stávající personální strategii ve firmě? Proč autorka neudělala SWOT analýzu celé firmy? Jaké metody pro měření úspěšnosti zavedených řešení v dané firmě by autorka doporučila, a proč?