ANOTACE
Bakalářská práce pojednává o možnostech podávání stravy seniorům s Alzheimerovou demencí postiženým poruchami výživy. Jejím cílem bylo zjistit, jak pracovníci v přímé péči
posuzují způsob podávání stravy klientům s tímto deficitem.
Teoretická část se v úvodu zabývala charakteristikou onemocnění, jednotlivými fázemi Alzheimerovy demence a poruchami výživy v popsaných stádiích, následně je zaměřena na specifika připravované a podávané stravy u těchto seniorů, na kulturu stolování a možnosti využití doplňkové stravy.
Praktická část byla založena na kvantitativním výzkumu, který probíhal u pracovníků v sociálních službách v zařízení se zvláštním režimem, které pečuje výhradně o klienty s Alzheimerovou demencí. Ve výzkumu bylo použito dotazníkové šetření, jejíž výsledky jsou zinterpretovány.
Anotace v angličtině
ANNOTATION
The thesis deals with the possibility of feeding seniors diagnosed with Alzheimer's disease and with eating disorders. The main goal is to find out how social care workers assess the way meals are served to clients with these disorders.
The theoretical part introduces the disease itself; the very next concern was of individual stages of Alzheimer's disease and nutrition disorders in these stages. Then it focuses on the specifics of mealpreparation, feeding seniors, the dining habits and the options of supplementary nutrition usage.
The practical part is based on the quantitative research. There was used a survey and the results were interpreted. In this survey took part the social carers from the extraordinary-regime facility, which takes care exclusively of people diagnosed with Alzheimer's disease.
Klíčová slova
KLÍČOVÁ SLOVA
Alzheimerova demence, výživa, malnutrice, domov se zvláštním režimem, pracovník
v sociálních službách
Klíčová slova v angličtině
KEYWORDS
Alzheimer's disease, nutrition, malnutrition, the extraordinary-regime facility, social carer
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
ANOTACE
Bakalářská práce pojednává o možnostech podávání stravy seniorům s Alzheimerovou demencí postiženým poruchami výživy. Jejím cílem bylo zjistit, jak pracovníci v přímé péči
posuzují způsob podávání stravy klientům s tímto deficitem.
Teoretická část se v úvodu zabývala charakteristikou onemocnění, jednotlivými fázemi Alzheimerovy demence a poruchami výživy v popsaných stádiích, následně je zaměřena na specifika připravované a podávané stravy u těchto seniorů, na kulturu stolování a možnosti využití doplňkové stravy.
Praktická část byla založena na kvantitativním výzkumu, který probíhal u pracovníků v sociálních službách v zařízení se zvláštním režimem, které pečuje výhradně o klienty s Alzheimerovou demencí. Ve výzkumu bylo použito dotazníkové šetření, jejíž výsledky jsou zinterpretovány.
Anotace v angličtině
ANNOTATION
The thesis deals with the possibility of feeding seniors diagnosed with Alzheimer's disease and with eating disorders. The main goal is to find out how social care workers assess the way meals are served to clients with these disorders.
The theoretical part introduces the disease itself; the very next concern was of individual stages of Alzheimer's disease and nutrition disorders in these stages. Then it focuses on the specifics of mealpreparation, feeding seniors, the dining habits and the options of supplementary nutrition usage.
The practical part is based on the quantitative research. There was used a survey and the results were interpreted. In this survey took part the social carers from the extraordinary-regime facility, which takes care exclusively of people diagnosed with Alzheimer's disease.
Klíčová slova
KLÍČOVÁ SLOVA
Alzheimerova demence, výživa, malnutrice, domov se zvláštním režimem, pracovník
v sociálních službách
Klíčová slova v angličtině
KEYWORDS
Alzheimer's disease, nutrition, malnutrition, the extraordinary-regime facility, social carer
Zásady pro vypracování
1.Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2.Stanovení cílů a metodiky práce.
3.Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanové metodiky.
4.Analýza a interpretace získaných dat.
5.Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1.Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2.Stanovení cílů a metodiky práce.
3.Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanové metodiky.
4.Analýza a interpretace získaných dat.
5.Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1.FRANKOVÁ, Vanda. Alzheimerova demence v praxi: konsenzus psychiatricko-neurologicko-geriatrický.1.vyd. Praha: Mladá fronta 2010,ISBN 978-802-0424-235.
2.FRANKOVÁ, Vanda. Paní Anežka má demenci: příručka pro pečující a rodinné příslušníky nemocných s Alzheimerovou chorobou. 2., upr.vyd. Praha: Galén,2011, ISBN 978-80-7262-760-8.
3.HOLMEROVÁ, Iva, Eva JAROLÍMOVÁ a Jitka SUCHÁ. Péče o pacienty s kognitivní poruchou. Praha: Pro Gerontologické centrum vydalo EV public relations, 2007, ISBN 978-80-254-0177-4.
4.JIRÁK, Roman, Iva HOLMEROVÁ a Claudia BORZOVÁ. Demence a jiné poruchy paměti: komunikace a každodenní péče. 1. vyd. Praha: 2009,ISBN 978-802-4724-546.
5.PIDRMAN, Vladimír. Demence. 1. Vyd. Praha : 2007,ISBN 978-802-4714-905.
Seznam doporučené literatury
1.FRANKOVÁ, Vanda. Alzheimerova demence v praxi: konsenzus psychiatricko-neurologicko-geriatrický.1.vyd. Praha: Mladá fronta 2010,ISBN 978-802-0424-235.
2.FRANKOVÁ, Vanda. Paní Anežka má demenci: příručka pro pečující a rodinné příslušníky nemocných s Alzheimerovou chorobou. 2., upr.vyd. Praha: Galén,2011, ISBN 978-80-7262-760-8.
3.HOLMEROVÁ, Iva, Eva JAROLÍMOVÁ a Jitka SUCHÁ. Péče o pacienty s kognitivní poruchou. Praha: Pro Gerontologické centrum vydalo EV public relations, 2007, ISBN 978-80-254-0177-4.
4.JIRÁK, Roman, Iva HOLMEROVÁ a Claudia BORZOVÁ. Demence a jiné poruchy paměti: komunikace a každodenní péče. 1. vyd. Praha: 2009,ISBN 978-802-4724-546.
5.PIDRMAN, Vladimír. Demence. 1. Vyd. Praha : 2007,ISBN 978-802-4714-905.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře minus
Hodnocení oponenta: dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Z jakého důvodu jste plně nerespektovala doporučení Komise státní závěrečné zkoušky k přepracování závěrečné práce, konkrétně mám na mysli nedostatky v literatuře?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací dobrá