Česká pošta, s. p. je tradičním poskytovatelem poštovních služeb na celém území České republiky. Hlavním úkolem je poskytování poštovních služeb na vnitrostátní a mezinárodní úrovni. Cílem je, aby služby byly kvalitní s přiměřeným ziskem v konkurenčním prostředí. Kvalita služeb a poboček vychází z efektivního vytížení a produktivity jednotlivých poštovních poboček. Tato bakalářská práce se zabývá analýzou vytíženosti řídící pošty Dvůr Králové nad Labem a čtyř satelitních pošt. Cílem práce je návrh na snížení nebo zvýšení vytíženosti vybraných poštovních poboček.
Anotace v angličtině
Česká pošta, s. p. is a traditional provider of postal services in the Czech Republic. The main task is the provision of postal services on the national and international level. The goal is to have a quality service with reasonable profit in a competitive environment. The quality of the service and subsidiaries is based on their effective utilization and productivity. This thesis deals with the analysis of the workload and productivity of main post office Dvůr Králové nad Labem and four satellite post offices. The goal of this work is a proposal to increase or decrease the workload of selected postal subsidiaries.
Klíčová slova
Česká pošta, s. p., efektivnost, produktivita práce, vytíženost, Modul CO3
Klíčová slova v angličtině
Česká pošta, s. p., efficiency, labour productivity, load factor, Modul CO3
Rozsah průvodní práce
45 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Česká pošta, s. p. je tradičním poskytovatelem poštovních služeb na celém území České republiky. Hlavním úkolem je poskytování poštovních služeb na vnitrostátní a mezinárodní úrovni. Cílem je, aby služby byly kvalitní s přiměřeným ziskem v konkurenčním prostředí. Kvalita služeb a poboček vychází z efektivního vytížení a produktivity jednotlivých poštovních poboček. Tato bakalářská práce se zabývá analýzou vytíženosti řídící pošty Dvůr Králové nad Labem a čtyř satelitních pošt. Cílem práce je návrh na snížení nebo zvýšení vytíženosti vybraných poštovních poboček.
Anotace v angličtině
Česká pošta, s. p. is a traditional provider of postal services in the Czech Republic. The main task is the provision of postal services on the national and international level. The goal is to have a quality service with reasonable profit in a competitive environment. The quality of the service and subsidiaries is based on their effective utilization and productivity. This thesis deals with the analysis of the workload and productivity of main post office Dvůr Králové nad Labem and four satellite post offices. The goal of this work is a proposal to increase or decrease the workload of selected postal subsidiaries.
Klíčová slova
Česká pošta, s. p., efektivnost, produktivita práce, vytíženost, Modul CO3
Klíčová slova v angličtině
Česká pošta, s. p., efficiency, labour productivity, load factor, Modul CO3
Zásady pro vypracování
Cílem práce je na základě komparace ekonomických veličin zhodnotit efektivnost poboček České pošty ve Dvoře Králové nad Labem a jí podřízených poboček v blízkých obcích.
Osnova:
- Vysvětlení pojmu efektivnost.
- Výběr vhodných ukazatelů hodnotících efektivnost a jejich charakteristika.
- Představení České pošty ve Dvoře Králové nad Labem a jejich poboček.
- Analýza efektivnosti vybraných poboček České pošty ve Dvoře Králové nad Labem.
- Shrnutí poznatků a návrhy doporučení.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je na základě komparace ekonomických veličin zhodnotit efektivnost poboček České pošty ve Dvoře Králové nad Labem a jí podřízených poboček v blízkých obcích.
Osnova:
- Vysvětlení pojmu efektivnost.
- Výběr vhodných ukazatelů hodnotících efektivnost a jejich charakteristika.
- Představení České pošty ve Dvoře Králové nad Labem a jejich poboček.
- Analýza efektivnosti vybraných poboček České pošty ve Dvoře Králové nad Labem.
- Shrnutí poznatků a návrhy doporučení.
Seznam doporučené literatury
GRÜNWALD, R. a HOLEČKOVÁ, J. Finanční analýza a plánování podniku. Praha: Ekopress, 2007. ISBN 978-80-86929-26-2.
Interní materiály České pošty ve Dvoře Králové nad Labem
KRAFTOVÁ, I. Finanční analýza municipální firmy. Praha: C. H. Beck, 2002. ISBN 978-80-7179-778-4.
Věstníky a změny poštovních podmínek. Česká pošta [online]. 2015 [cit. 2015-06-11]. Dostupné z: https://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/vestniky-pravni-predpisy/vestniky-zmeny-postovnich-podminek
Výroční zprávy. Česká pošta [online]. 2015 [cit. 2015-06-11]. Dostupné z: https://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/profil/vyrocni-zpravy
Seznam doporučené literatury
GRÜNWALD, R. a HOLEČKOVÁ, J. Finanční analýza a plánování podniku. Praha: Ekopress, 2007. ISBN 978-80-86929-26-2.
Interní materiály České pošty ve Dvoře Králové nad Labem
KRAFTOVÁ, I. Finanční analýza municipální firmy. Praha: C. H. Beck, 2002. ISBN 978-80-7179-778-4.
Věstníky a změny poštovních podmínek. Česká pošta [online]. 2015 [cit. 2015-06-11]. Dostupné z: https://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/vestniky-pravni-predpisy/vestniky-zmeny-postovnich-podminek
Výroční zprávy. Česká pošta [online]. 2015 [cit. 2015-06-11]. Dostupné z: https://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/profil/vyrocni-zpravy
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi se svojí bakalářskou prací a jejími závěry a následně odpověděla na tyto otázky: 1) Jak vidíte budoucnost České pošty v souvislosti s rostoucí konkurencí v oblasti balíkových služeb, elektronických pohlednic, informačních technologií apod.? 2) Dokázala byste navrhnout jiné ukazatele než ty, podle kterých Česká pošta hodnotí efektivnost svých poboček? 3) Má vaše bakalářská práce nějaký praktický přínos přímo pro Českou poštu?
Komise měla některé výhrady k formální stránce práce, nadbytečnosti některých tabulek a grafů, nevhodnosti některých vzorců.