Diplomová práce se v obecné rovině zabývá školstvím v České republice, jeho strukturou a financováním. Podrobněji se práce věnuje základnímu uměleckému vzdělávání v České republice, charakterizuje ho a podrobněji zkoumá jednotlivé finanční zdroje Základních uměleckých škole v okrese Náchod.
Anotace v angličtině
The thesis is aimed at describing the structure and financial resources of educational institutions in the Czech Republic with the focus on extracurricular educational institutions. It describes elementary art and music schools in the Czech Republic and analyzes financial resources and budgeting practices based on schools located in the Nachod region.
Klíčová slova
školství, základní umělecké školství, základní umělecká škola, finanční zdroje
Klíčová slova v angličtině
education, elementary art and music education, basic art school, financial resources
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se v obecné rovině zabývá školstvím v České republice, jeho strukturou a financováním. Podrobněji se práce věnuje základnímu uměleckému vzdělávání v České republice, charakterizuje ho a podrobněji zkoumá jednotlivé finanční zdroje Základních uměleckých škole v okrese Náchod.
Anotace v angličtině
The thesis is aimed at describing the structure and financial resources of educational institutions in the Czech Republic with the focus on extracurricular educational institutions. It describes elementary art and music schools in the Czech Republic and analyzes financial resources and budgeting practices based on schools located in the Nachod region.
Klíčová slova
školství, základní umělecké školství, základní umělecká škola, finanční zdroje
Klíčová slova v angličtině
education, elementary art and music education, basic art school, financial resources
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat jednotlivé zdroje financování základní umělecké školy, zhodnotit využívání těchto zdrojů a navrhnout doporučení pro zlepšení situace v oblasti financování.
Osnova:
- Charakteristika školského systému a zdrojů jeho financování.
- Charakteristika specifik provozu a financování základní umělecké školy.
- Analýza současného stavu hospodaření vybrané základní umělecké školy.
- Komparace dostupných zdrojů pro financování základní umělecké školy.
- Návrh a zhodnocení dopadů změn v oblasti financování na hospodaření základní umělecké školy.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat jednotlivé zdroje financování základní umělecké školy, zhodnotit využívání těchto zdrojů a navrhnout doporučení pro zlepšení situace v oblasti financování.
Osnova:
- Charakteristika školského systému a zdrojů jeho financování.
- Charakteristika specifik provozu a financování základní umělecké školy.
- Analýza současného stavu hospodaření vybrané základní umělecké školy.
- Komparace dostupných zdrojů pro financování základní umělecké školy.
- Návrh a zhodnocení dopadů změn v oblasti financování na hospodaření základní umělecké školy.
Seznam doporučené literatury
GRUBER J. Public finance and public policy. New York: Worth, 2013. 771 s. ISBN 978-1-4292-7845-4.
HAMERNÍKOVÁ, B., MAAYTOVÁ A. Veřejné finance. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2010. 340 s. ISBN 978-80-7357-497-0.
OCHRANA F., PAVEL J., VÍTEK L. a kolektiv. Veřejný sektor a veřejné finance. Praha: Grada Publishing s.r.o., 2010. 264 s. ISBN 978-80-247-3228-2.
PEKOVÁ J., PILNÝ J., JETMAR M. Veřejný sektor - řízení a financování. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2012. 485 s. ISBN 978-80-7357-936-4.
Seznam doporučené literatury
GRUBER J. Public finance and public policy. New York: Worth, 2013. 771 s. ISBN 978-1-4292-7845-4.
HAMERNÍKOVÁ, B., MAAYTOVÁ A. Veřejné finance. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2010. 340 s. ISBN 978-80-7357-497-0.
OCHRANA F., PAVEL J., VÍTEK L. a kolektiv. Veřejný sektor a veřejné finance. Praha: Grada Publishing s.r.o., 2010. 264 s. ISBN 978-80-247-3228-2.
PEKOVÁ J., PILNÝ J., JETMAR M. Veřejný sektor - řízení a financování. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2012. 485 s. ISBN 978-80-7357-936-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi se svou diplomovou prací s názvem Zdroje financování základních uměleckých škol.
Cílem práce bylo analyzovat jednotlivé zdroje financování základní umělecké školy, zhodnotit využívání těchto zdrojů a navrhnout doporučení pro zlepšení situace v oblasti financování. Studentce byly komisí položeny následující otázky:
Jako jeden ze zdrojů pro ZUŠ jsou v práci zmíněny dary. Jakým způsobem může škola podpořit tento zdroj financování (např. v případě zkoumaných dvou škol)?
Vysvětlete, proč byly pro podrobnější hodnocení finančních zdrojů vybrány základní umělecké školy v Hronově a v Polici nad Metují?