Tato diplomová práce se zabývá poskytováním zpětné vazby v hodinách anglického jazyka. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část zmiňuje důležitost komunikace, vysvětluje pojem interakce a představuje pedagogickou komunikaci, což je specifický druh sociální komunikace. Hodnocení, jakožto termín, který zahrnuje i zpětnou vazbu, je představeno v následující části. Druhy, typy a techniky zpětné vazby jsou hlavním tématem třetí kapitoly. Teoretickou část uzavírá představení taxonomie cílů ve vztahu ke zpětné vazbě. V praktické části práce je pomocí observací a krátkých rozhovorů zjištěno, zda je zpětná vazba poskytována v souladu s cíli jednotlivých aktivit.
Anotace v angličtině
The Master's thesis deals with providing feedback in ELT lessons. The work is divided into two main parts. The theoretical part introduces the importance of communication, explains the term interaction and introduces classroom communication, which is a special type of social communication. Evaluation as a covering term including feedback is introduced in the next part of the thesis. Different types and techniques of feedback are the main topic of the third chapter. The theoretical part concludes with the introduction of a taxonomy of objectives in relation to feedback. In the practical part, whether the provided feedback is in alignment with the objectives of individual activities is mapped with the use of observations and short interviews.
Klíčová slova
výuka anglického jazyka, zpětná vazba, interakce, komunikace, cíle aktivit
Klíčová slova v angličtině
English language teaching, feedback, interaction, communication, objectives of activities
Rozsah průvodní práce
79 s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá poskytováním zpětné vazby v hodinách anglického jazyka. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část zmiňuje důležitost komunikace, vysvětluje pojem interakce a představuje pedagogickou komunikaci, což je specifický druh sociální komunikace. Hodnocení, jakožto termín, který zahrnuje i zpětnou vazbu, je představeno v následující části. Druhy, typy a techniky zpětné vazby jsou hlavním tématem třetí kapitoly. Teoretickou část uzavírá představení taxonomie cílů ve vztahu ke zpětné vazbě. V praktické části práce je pomocí observací a krátkých rozhovorů zjištěno, zda je zpětná vazba poskytována v souladu s cíli jednotlivých aktivit.
Anotace v angličtině
The Master's thesis deals with providing feedback in ELT lessons. The work is divided into two main parts. The theoretical part introduces the importance of communication, explains the term interaction and introduces classroom communication, which is a special type of social communication. Evaluation as a covering term including feedback is introduced in the next part of the thesis. Different types and techniques of feedback are the main topic of the third chapter. The theoretical part concludes with the introduction of a taxonomy of objectives in relation to feedback. In the practical part, whether the provided feedback is in alignment with the objectives of individual activities is mapped with the use of observations and short interviews.
Klíčová slova
výuka anglického jazyka, zpětná vazba, interakce, komunikace, cíle aktivit
Klíčová slova v angličtině
English language teaching, feedback, interaction, communication, objectives of activities
Zásady pro vypracování
Diplomandka se ve své práci bude zabývat poskytováním zpětné vazby v hodinách anglického jazyka na základní škole. V teoretické části nejprve vysvětlí důležitost komunikace ve vztahu k hodnocení. Poté definuje hodnocení z obecného hlediska a následně se bude zabývat typy, formami a technikami zpětné vazby. V závěru teoretické části práce vztáhne problematiku poskytování zpětné vazby k taxonomii cílů. V praktické části bude diplomandka prostřednictvím strukturovaného pozorování a individuálních rozhovorů zjišťovat, zda-li je zpětná vazba poskytovaná učitelem v hodinách anglického jazyka v souladu s cíli jednotlivých aktivit.
Zásady pro vypracování
Diplomandka se ve své práci bude zabývat poskytováním zpětné vazby v hodinách anglického jazyka na základní škole. V teoretické části nejprve vysvětlí důležitost komunikace ve vztahu k hodnocení. Poté definuje hodnocení z obecného hlediska a následně se bude zabývat typy, formami a technikami zpětné vazby. V závěru teoretické části práce vztáhne problematiku poskytování zpětné vazby k taxonomii cílů. V praktické části bude diplomandka prostřednictvím strukturovaného pozorování a individuálních rozhovorů zjišťovat, zda-li je zpětná vazba poskytovaná učitelem v hodinách anglického jazyka v souladu s cíli jednotlivých aktivit.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P.: Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
HARMER, J.: The Practice of English Language Teaching. 3rd ed. London:
Longman, 2001. ISBN 05-824-0385-5.
HATTIE, J., TIMPERLEY: The power of feedback., Review of Educational Research, 2007.
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol.: Školní didaktika. Praha:Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.
KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R.: Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2834-6.
KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J.: Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení. (Vyd. 1., 151 s.) Praha: Portál, 2008. ISBN.
KYRIACOU, CH.: Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.
PELIKÁN, J.: Základy emiprického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-569-0.
REA-DICKINS, P., GERMAINE, K.: Evaluation. Oxford: University Press. 1992. ISBN 0-19-437138-7.
REITMAYEROVÁ, E.: Cílená zpětná vazba. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-317-8.
SKALKOVÁ, J.: Obecná didaktika,2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.
SLAVÍK, J.: Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R., ŠALAMOUNOVÁ, Z.: Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0085-7.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P.: Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
HARMER, J.: The Practice of English Language Teaching. 3rd ed. London:
Longman, 2001. ISBN 05-824-0385-5.
HATTIE, J., TIMPERLEY: The power of feedback., Review of Educational Research, 2007.
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol.: Školní didaktika. Praha:Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.
KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R.: Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2834-6.
KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J.: Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení. (Vyd. 1., 151 s.) Praha: Portál, 2008. ISBN.
KYRIACOU, CH.: Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.
PELIKÁN, J.: Základy emiprického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-569-0.
REA-DICKINS, P., GERMAINE, K.: Evaluation. Oxford: University Press. 1992. ISBN 0-19-437138-7.
REITMAYEROVÁ, E.: Cílená zpětná vazba. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-317-8.
SKALKOVÁ, J.: Obecná didaktika,2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.
SLAVÍK, J.: Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R., ŠALAMOUNOVÁ, Z.: Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0085-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomandka krátce představila svoji práci, která byla oběma hodnotiteli pozitivně hodnocena, pouze s několika dílčími komentáři. Diplomantdka s komisí diskutovala o empirické části práce, její vytoupení bylo na odpovídající úrovni. komise potvrdila hodnocení výborně