Tato diplomová práce se zabývá aktivizací žáků v hodinách anglického jazyka. Celá práce je
rozdělena do teoretické a praktické části. Hlavním cílem teoretické části je představit a
definovat klíčové pojmy týkající se aktivizace žáků. Nejprve jsou představeni účastníci
aktivního učení, dále pak cíloví žáci a jejich problémy jsou definováni. Teoretická část se dále
zabývá příležitostmi pro aktivní učení spolu s aktivizačními metodami, učebními pomůckami
a organizačními formami. Praktická část představuje případovou study, která se uskutečnila
na vybraném gymnáziu. Jeden učitel a třináct žáků bylo zahrnuto do výzkumu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of activating learners in an English language class. It is
divided into a theoretical and practical part. The main aim of the theoretical part is to
introduce and define essential concepts concerning activating learners. Participants of active
learning are introduced, target learners and their problems are defined and opportunities for
active learning together with activating methods, teaching aids and organizational forms are
put into context. The practical part introduces a case study which was carried out at a selected
grammar school. One teacher and thirteen learners were involved in the research.
Klíčová slova
aktivovaný žák, aktivizující učitel, příležitost, zájem
Tato diplomová práce se zabývá aktivizací žáků v hodinách anglického jazyka. Celá práce je
rozdělena do teoretické a praktické části. Hlavním cílem teoretické části je představit a
definovat klíčové pojmy týkající se aktivizace žáků. Nejprve jsou představeni účastníci
aktivního učení, dále pak cíloví žáci a jejich problémy jsou definováni. Teoretická část se dále
zabývá příležitostmi pro aktivní učení spolu s aktivizačními metodami, učebními pomůckami
a organizačními formami. Praktická část představuje případovou study, která se uskutečnila
na vybraném gymnáziu. Jeden učitel a třináct žáků bylo zahrnuto do výzkumu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of activating learners in an English language class. It is
divided into a theoretical and practical part. The main aim of the theoretical part is to
introduce and define essential concepts concerning activating learners. Participants of active
learning are introduced, target learners and their problems are defined and opportunities for
active learning together with activating methods, teaching aids and organizational forms are
put into context. The practical part introduces a case study which was carried out at a selected
grammar school. One teacher and thirteen learners were involved in the research.
Klíčová slova
aktivovaný žák, aktivizující učitel, příležitost, zájem
Diplomandka se bude ve své práci zabývat aktivizací žáků ve výuce anglického jazyka. V teoretické části nejprve zasadí zkoumanou problematiku do širšího teoretického kontextu, definuje a popíše techniky používané k aktivizaci žáků a představí pojetí žáka jako aktivního subjektu ve vyučování. V praktické části diplomandka zrealizuje vlastní výzkum na vybrané škole. Cílem tohoto výzkumu bude zjistit, jaké aktivizační techniky a z jakých důvodů učitelé používají v reálné výuce a jak tyto používané techniky vnímají samotní žáci. Ve svém výzkumu bude diplomandka kombinovat metody strukturovaného pozorování, dotazníku a individuálního a skupinového interview.
Zásady pro vypracování
Diplomandka se bude ve své práci zabývat aktivizací žáků ve výuce anglického jazyka. V teoretické části nejprve zasadí zkoumanou problematiku do širšího teoretického kontextu, definuje a popíše techniky používané k aktivizaci žáků a představí pojetí žáka jako aktivního subjektu ve vyučování. V praktické části diplomandka zrealizuje vlastní výzkum na vybrané škole. Cílem tohoto výzkumu bude zjistit, jaké aktivizační techniky a z jakých důvodů učitelé používají v reálné výuce a jak tyto používané techniky vnímají samotní žáci. Ve svém výzkumu bude diplomandka kombinovat metody strukturovaného pozorování, dotazníku a individuálního a skupinového interview.
Seznam doporučené literatury
CANGELOSI, J. S. Classroom management strategies. USA: Wiley, 2008. ISBN 0-470-08452-9
GRECMANOVÁ H., URBANOVSKÁ E. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. ISBN 80-85783-73-8
SCRIVENER, J. Classroom Management Techniques. UK: CUP, 2012. ISBN 978-0-0521-74185-9
HARMER, J. How to teach english. UK: Pearson Longman, 2007. ISBN: 978-1-4058-4774-2.
SCRIVENER, J. Learning Teaching. UK: Macmillan, 2011. ISBN: 978-0-230-72982-7
ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karlova Univerzita. Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-534-3
JOHNSON, Ch. A. Let me learn. California: Corwin Press, inc., 1998. ISBN 0-8039-6765-9
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997, ISBN 80-7178-170-3
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1
MAŇÁK, J., ŠVEC V. Výukové Metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5
MALEY, A. Drama techniques in language learning. Cambridge: CUP, 1991. ISBN 0-521-25568-1
Seznam doporučené literatury
CANGELOSI, J. S. Classroom management strategies. USA: Wiley, 2008. ISBN 0-470-08452-9
GRECMANOVÁ H., URBANOVSKÁ E. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. ISBN 80-85783-73-8
SCRIVENER, J. Classroom Management Techniques. UK: CUP, 2012. ISBN 978-0-0521-74185-9
HARMER, J. How to teach english. UK: Pearson Longman, 2007. ISBN: 978-1-4058-4774-2.
SCRIVENER, J. Learning Teaching. UK: Macmillan, 2011. ISBN: 978-0-230-72982-7
ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karlova Univerzita. Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-534-3
JOHNSON, Ch. A. Let me learn. California: Corwin Press, inc., 1998. ISBN 0-8039-6765-9
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997, ISBN 80-7178-170-3
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1
MAŇÁK, J., ŠVEC V. Výukové Metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5
MALEY, A. Drama techniques in language learning. Cambridge: CUP, 1991. ISBN 0-521-25568-1
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomandka krátce představila svoji práci a vyjádřila se k některým připomínkám v posudcích. Bohužel však v práci byly takové nedostatky, které nešly obhájit. Komise se proto shodla na hodnocení nevyhověla a doporučila práci přepracovat