Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním a rozvojem pracovníků v dané organizaci. V úvodní části jsou popsány základní pojmy týkající se lidského kapitálu a jeho rozvoje. Analytická část se zabývá průzkumem vzdělávání ve společnosti Iveco. Cílem mé bakalářské práce je analyzovat faktory, které podporují růst lidského kapitálu a formou případové studie zhodnotit možnosti využití nástrojů veřejného i soukromého sektoru na podporu rozvoje lidského kapitálu ve vybraném podniku. V příloze práce se nachází dotazník, který byl vyplněn současnými pracovníky firmy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the educating and development of employees in the organization. The introductory part describes the basic concepts related to the human capital. The analytical part deal with research training in Iveco company. The goal of this essay is to analyse the factors that promote the growth of human capital and a case study to evaluate the possibility of using the tools of public and private sector to support the development of human capital in selected enterprises. In attachment, there is a questionnaire completed by current employees of the company.
Klíčová slova
Lidský kapitál, rozvoj lidského kapitálu, firemní vzdělávání, rozvoj zaměstnanců, dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
Human capital, human capital development, corporate education, employee development, questionnaire research
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním a rozvojem pracovníků v dané organizaci. V úvodní části jsou popsány základní pojmy týkající se lidského kapitálu a jeho rozvoje. Analytická část se zabývá průzkumem vzdělávání ve společnosti Iveco. Cílem mé bakalářské práce je analyzovat faktory, které podporují růst lidského kapitálu a formou případové studie zhodnotit možnosti využití nástrojů veřejného i soukromého sektoru na podporu rozvoje lidského kapitálu ve vybraném podniku. V příloze práce se nachází dotazník, který byl vyplněn současnými pracovníky firmy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the educating and development of employees in the organization. The introductory part describes the basic concepts related to the human capital. The analytical part deal with research training in Iveco company. The goal of this essay is to analyse the factors that promote the growth of human capital and a case study to evaluate the possibility of using the tools of public and private sector to support the development of human capital in selected enterprises. In attachment, there is a questionnaire completed by current employees of the company.
Klíčová slova
Lidský kapitál, rozvoj lidského kapitálu, firemní vzdělávání, rozvoj zaměstnanců, dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
Human capital, human capital development, corporate education, employee development, questionnaire research
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat faktory, které podporují růst lidského kapitálu a formou případové studie zhodnotit možnosti využití nástrojů veřejného i soukromého sektoru na podporu rozvoje lidského kapitálu ve vybraném podniku.
Osnova:
- Charakteristika lidského kapitálu a přístupy k jeho měření.
- Komparace makroekonomického a mikroekonomického přístupu k lidskému kapitálu.
- Analýza lidského kapitálu na současném trhu práce.
- Zhodnocení vybraných přístupů k podpoře rozvoje lidského kapitálu.
- Analýza možností podpory rozvoje lidského kapitálu ve vybraném podniku.
- Návrh možných opatření k podpoře rozvoje lidského kapitálu ve vybraném podniku.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat faktory, které podporují růst lidského kapitálu a formou případové studie zhodnotit možnosti využití nástrojů veřejného i soukromého sektoru na podporu rozvoje lidského kapitálu ve vybraném podniku.
Osnova:
- Charakteristika lidského kapitálu a přístupy k jeho měření.
- Komparace makroekonomického a mikroekonomického přístupu k lidskému kapitálu.
- Analýza lidského kapitálu na současném trhu práce.
- Zhodnocení vybraných přístupů k podpoře rozvoje lidského kapitálu.
- Analýza možností podpory rozvoje lidského kapitálu ve vybraném podniku.
- Návrh možných opatření k podpoře rozvoje lidského kapitálu ve vybraném podniku.
Seznam doporučené literatury
MĚRTLOVÁ, L. Řízení lidských zdrojů a lidského kapitálu firmy. Vyd. 1. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2014. 148 s. ISBN 978-80-7204-907-3.
MINAŘÍK, B., BORŮVKOVÁ, J., VYSTRČIL M. Analýzy v regionálním rozvoji. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2013. 234 s. ISBN 978-80-7431-129-1.
ŘEHOŘ, P. Metody hodnocení potenciálu regionů se zaměřením na trh práce: vědecká monografie. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2010. 110 s. ISBN 978-80-7204-735-2.
URBAN, J. Firemní kultura a identita. Praha: Ústav práva a právní vědy, 2014. 110 s. Právo a management. ISBN 978-80-87974-05-6.
URBAN, J. Případové studie z managementu lidských zdrojů. Praha: Ústav práva a právní vědy, 2014, 152 s. Právo a management. ISBN 978-80-87974-03-2.
Seznam doporučené literatury
MĚRTLOVÁ, L. Řízení lidských zdrojů a lidského kapitálu firmy. Vyd. 1. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2014. 148 s. ISBN 978-80-7204-907-3.
MINAŘÍK, B., BORŮVKOVÁ, J., VYSTRČIL M. Analýzy v regionálním rozvoji. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2013. 234 s. ISBN 978-80-7431-129-1.
ŘEHOŘ, P. Metody hodnocení potenciálu regionů se zaměřením na trh práce: vědecká monografie. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2010. 110 s. ISBN 978-80-7204-735-2.
URBAN, J. Firemní kultura a identita. Praha: Ústav práva a právní vědy, 2014. 110 s. Právo a management. ISBN 978-80-87974-05-6.
URBAN, J. Případové studie z managementu lidských zdrojů. Praha: Ústav práva a právní vědy, 2014, 152 s. Právo a management. ISBN 978-80-87974-03-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s obsahem a cílem své bakalářské práce. Cílem práce je analyzovat faktory, které podporují růst lidského kapitálu a zhodnotit možnosti využití nástrojů na podporu rozvoje lidského kapitálu v podniku. Student seznámil komisi se závěry práce a odpověděl na otázky položené vedoucím práce:
1. Jakým způsobem by bylo možné spoluúčast zaměstnanců zakomponovat do firemní praxe? 2. Může firma využít i jiné veřejné zdroje pro podporu vzdělávání mimo program MPSV?