Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku stresových situací v profesi operátora informační telefonní linky a jeho zvládání. Teoretická část se kromě samotné problematiky stresu, používané terminologie, zdravotních aspektů, prevence a způsobů zvládání krizových situací věnuje i možných důsledkům stresu na život jedince. S ohledem na zkoumanou profesní skupinu bude popsána náplň práce operátora na telefonní informační lince.
V praktické části bude realizováno kvantitativní výzkumné šetření. Prostřednictvím dotazníku bude zkoumáno subjektivní prožívání a hodnocení míry pracovní zátěže u operátorů společnosti Informační linky s r.o.
Annotation in English
This thesis focuses on the issue of stress in the profession of an operator at an information telephone line and its management. The theoretical part apart from the issue of stress, the used terminology, health aspects, prevention and ways of coping with crisis situations itself also concentrates on possible effects of stress on life of an individual. With regard to the researched vocational group the scope of employment of an operator at a informatics telephone line will be described.
In the practical part the quantitative research will be implemented. A subjective experience and an evaluation of workload of operators at the Informační linky ltd will be examined through a questionnaire.
Keywords
stres, operátor, call centrum, zvládání stresu
Keywords in English
stress, operator, call center, coping with stress
Length of the covering note
51 s.
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku stresových situací v profesi operátora informační telefonní linky a jeho zvládání. Teoretická část se kromě samotné problematiky stresu, používané terminologie, zdravotních aspektů, prevence a způsobů zvládání krizových situací věnuje i možných důsledkům stresu na život jedince. S ohledem na zkoumanou profesní skupinu bude popsána náplň práce operátora na telefonní informační lince.
V praktické části bude realizováno kvantitativní výzkumné šetření. Prostřednictvím dotazníku bude zkoumáno subjektivní prožívání a hodnocení míry pracovní zátěže u operátorů společnosti Informační linky s r.o.
Annotation in English
This thesis focuses on the issue of stress in the profession of an operator at an information telephone line and its management. The theoretical part apart from the issue of stress, the used terminology, health aspects, prevention and ways of coping with crisis situations itself also concentrates on possible effects of stress on life of an individual. With regard to the researched vocational group the scope of employment of an operator at a informatics telephone line will be described.
In the practical part the quantitative research will be implemented. A subjective experience and an evaluation of workload of operators at the Informační linky ltd will be examined through a questionnaire.
Keywords
stres, operátor, call centrum, zvládání stresu
Keywords in English
stress, operator, call center, coping with stress
Research Plan
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku stresových situací v profesi operátora informační telefonní linky a jeho zvládání.Teoretická část se kromě samotné problematiky stresu, používané terminologie, zdravotních aspektů, prevence a způsobů zvládání krizových situací věnuje i možných důsledkům stresu na život jedince. S ohledem na zkoumanou profesní skupinu bude popsána náplň práce operátora na telefonní informační lince. V praktické části bude realizováno kvantitativní výzkumné šetření. Prostřednictvím dotazníku bude zkoumáno subjektivní prožívání a hodnocení míry pracovní zátěže u operátorů společnosti Informační linky s r.o.
Research Plan
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku stresových situací v profesi operátora informační telefonní linky a jeho zvládání.Teoretická část se kromě samotné problematiky stresu, používané terminologie, zdravotních aspektů, prevence a způsobů zvládání krizových situací věnuje i možných důsledkům stresu na život jedince. S ohledem na zkoumanou profesní skupinu bude popsána náplň práce operátora na telefonní informační lince. V praktické části bude realizováno kvantitativní výzkumné šetření. Prostřednictvím dotazníku bude zkoumáno subjektivní prožívání a hodnocení míry pracovní zátěže u operátorů společnosti Informační linky s r.o.
Recommended resources
BARTŮŇKOVÁ, Staša. Stres a jeho mechanismy. Praha: Karolinum, 2010. 137 s. ISBN 978-80-246-1874-6.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001. 279 s. 978-80-7367-568-4.
MAYEROVÁ, Marie. Stres, motivace a výkonnost. Praha: Grada, 1997. 132 s. ISBN 8071694258.
Recommended resources
BARTŮŇKOVÁ, Staša. Stres a jeho mechanismy. Praha: Karolinum, 2010. 137 s. ISBN 978-80-246-1874-6.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001. 279 s. 978-80-7367-568-4.
MAYEROVÁ, Marie. Stres, motivace a výkonnost. Praha: Grada, 1997. 132 s. ISBN 8071694258.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka přistoupila k obhajobě připravená. Pružně reagovala na všechny otázky členů komise. Obhajoba proběhla řádně.