Tato práce se zaměřuje na problematikou národních aspektů v podnikání. Cílem diplomové práce je provést analýzu vlivu národní kultury na formování podnikové kultury ve vybraných mezinárodních společnostech. Analýza je provedena pomocí řízeného rozhovoru a typologického dotazníku Modelu soupeřících hodnot OCAI vytvořeného autory Cameronem a Quinnem. Na základě získaných dat je analyzována míra vlivu národní kultury mateřské společnosti na dceřinou společnost. Výsledky jednotlivých podniků jsou porovnány a jsou navržena doporučení vedoucí ke změně podnikové kultury.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on issues of national aspect in the business. The thesis aims to analyze the impact of national culture on the formation of corporate culture in international companies. The analysis is performed using a controlled interview and typological questionnaire The Organizational Culture Assessment Instrument OCAI created by authors Cameron and Quinn. Based on the obtained data is analyzed rate of influence of national culture of the parent company to the subsidiary company. The resaults are compared and there are suggested recommendations for companies leading to change corporate culture.
Klíčová slova
národní kultura, podniková kultura, interkulturní rozdíly
Klíčová slova v angličtině
national culture, corporate culture, intercultural differences
Rozsah průvodní práce
103 s., v
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zaměřuje na problematikou národních aspektů v podnikání. Cílem diplomové práce je provést analýzu vlivu národní kultury na formování podnikové kultury ve vybraných mezinárodních společnostech. Analýza je provedena pomocí řízeného rozhovoru a typologického dotazníku Modelu soupeřících hodnot OCAI vytvořeného autory Cameronem a Quinnem. Na základě získaných dat je analyzována míra vlivu národní kultury mateřské společnosti na dceřinou společnost. Výsledky jednotlivých podniků jsou porovnány a jsou navržena doporučení vedoucí ke změně podnikové kultury.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on issues of national aspect in the business. The thesis aims to analyze the impact of national culture on the formation of corporate culture in international companies. The analysis is performed using a controlled interview and typological questionnaire The Organizational Culture Assessment Instrument OCAI created by authors Cameron and Quinn. Based on the obtained data is analyzed rate of influence of national culture of the parent company to the subsidiary company. The resaults are compared and there are suggested recommendations for companies leading to change corporate culture.
Klíčová slova
národní kultura, podniková kultura, interkulturní rozdíly
Klíčová slova v angličtině
national culture, corporate culture, intercultural differences
Zásady pro vypracování
Cílem práce je provést analýzu míry vlivu národní kultury na formování podnikové kultury ve vybraných mezinárodních společnostech.
Osnova:
- Stanovení metod zpracování diplomové práce.
- Teoretické vymezení problematiky národní kultury a jejího vlivu na podnikovou kulturu.
- Charakteristika vybraných podniků.
- Metodologie provedeného šetření.
- Analýza míry vlivu národní kultury na formování podnikové kultury ve vybraných mezinárodních společnostech.
- Zhodnocení výsledků, identifikace problematických míst a návrh doporučení k jejich odstranění.
- Formulace závěrů.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je provést analýzu míry vlivu národní kultury na formování podnikové kultury ve vybraných mezinárodních společnostech.
Osnova:
- Stanovení metod zpracování diplomové práce.
- Teoretické vymezení problematiky národní kultury a jejího vlivu na podnikovou kulturu.
- Charakteristika vybraných podniků.
- Metodologie provedeného šetření.
- Analýza míry vlivu národní kultury na formování podnikové kultury ve vybraných mezinárodních společnostech.
- Zhodnocení výsledků, identifikace problematických míst a návrh doporučení k jejich odstranění.
- Formulace závěrů.
Seznam doporučené literatury
BROOKS, I. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xiii, 296 s. Business books (Computer Press). ISBN 80-7226-763-9.
DRISKILL, G. W.; BRENTON, A. L. Organizational culture in action: a cultural analysis workbook. Thousand Oaks, Calif.: SAGE, c2011, xi, 239 p. ISBN 1412981085
HOFSTEDE, G.; HOFSTEDE, G. J. Kultury a organizace: software lidské mysli: spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. Vyd. 1. Praha: Linde, 2007, 335 s. ISBN 978-80-86131-70-2
PRŮCHA, J.; HOFSTEDE, G. J. Interkulturní komunikace: Lidé, kultura a management. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 199 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3069-1
SCHEIN, E. H. The corporate culture survival guide. New and rev. ed. San Francisco, CA: Jossey-Bass, c2009, xv, 240 p. Warren Bennis signature series. ISBN 0470293713.
Seznam doporučené literatury
BROOKS, I. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, xiii, 296 s. Business books (Computer Press). ISBN 80-7226-763-9.
DRISKILL, G. W.; BRENTON, A. L. Organizational culture in action: a cultural analysis workbook. Thousand Oaks, Calif.: SAGE, c2011, xi, 239 p. ISBN 1412981085
HOFSTEDE, G.; HOFSTEDE, G. J. Kultury a organizace: software lidské mysli: spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. Vyd. 1. Praha: Linde, 2007, 335 s. ISBN 978-80-86131-70-2
PRŮCHA, J.; HOFSTEDE, G. J. Interkulturní komunikace: Lidé, kultura a management. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 199 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3069-1
SCHEIN, E. H. The corporate culture survival guide. New and rev. ed. San Francisco, CA: Jossey-Bass, c2009, xv, 240 p. Warren Bennis signature series. ISBN 0470293713.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zpracovala diplomovou práci na téma Vliv národní kultury na formování podnikové kultury. Cílem práce bylo provést analýzu míry vlivu národní kultury na formování podnikové kultury ve vybraných mezinárodních společnostech.
Po obhájení práce byly studentce položeny otázky vedoucí práce a oponenta:
1) V rámci obhajoby uveďte, jaká specifika podnikových kultur u Vámi zkoumaných společností mají dle Vašeho názoru největší vliv na efektivnost fungování podniku?
2) V rámci návrhu na zefektivnění komunikace u společnosti JTEKT Automotive doporučujete využívání audiovizuálních prostředků. Proč?
3) Objasněte Vaše tvrzení "Motivace přichází z externího prostředí.", které uvádíte na straně 93.
Odpovědi na otázky vedoucí práce, oponenta i komise byly dostačující.