Tato bakalářská práce se zabývá problémy rizikového chování v prostředí internetu. Práce se dělí na dvě části. První teoretická je zaměřena na internet, sociální sítě a rizika prostředí internetu jako jsou kyberšikana, kyberstalking, sexting a kybergrooming. Druhá část práce je zaměřena na dotazníkové šetření mezi žáky druhého stupně základní školy.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with issues of risk behavior in the internet environment. The thesis is divided into two parts. The first one is theoretical is focused on the internet, social networking and internet environment hazards such as cyberbullying, cyberstalking, sexting and cybergrooming. The second part of the thesis is focused on the questionnaire survey among pupils of the second grade of elementary school.
Klíčová slova
Sociální sítě, internet, kyberšikana, facebook, kyberstalking
Klíčová slova v angličtině
Social network, internet, cyberbullyig, facebook, cyberstalking
Rozsah průvodní práce
46 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problémy rizikového chování v prostředí internetu. Práce se dělí na dvě části. První teoretická je zaměřena na internet, sociální sítě a rizika prostředí internetu jako jsou kyberšikana, kyberstalking, sexting a kybergrooming. Druhá část práce je zaměřena na dotazníkové šetření mezi žáky druhého stupně základní školy.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with issues of risk behavior in the internet environment. The thesis is divided into two parts. The first one is theoretical is focused on the internet, social networking and internet environment hazards such as cyberbullying, cyberstalking, sexting and cybergrooming. The second part of the thesis is focused on the questionnaire survey among pupils of the second grade of elementary school.
Klíčová slova
Sociální sítě, internet, kyberšikana, facebook, kyberstalking
Klíčová slova v angličtině
Social network, internet, cyberbullyig, facebook, cyberstalking
Zásady pro vypracování
Cílem práce je nalézt a popsat jednotlivé modely chování v prostředí internetu, ohodnotit rizikovost chování subjektů vybrané skupiny.
Osnova:
1. Charakteristika rizik sociálních sítí
2. Charakteristika kyberstalkingu a kyberšikany
3. Realizace případové studie na vybrané skupině subjektů
4. Interpretace a vizualizace získaných výsledků
Zásady pro vypracování
Cílem práce je nalézt a popsat jednotlivé modely chování v prostředí internetu, ohodnotit rizikovost chování subjektů vybrané skupiny.
Osnova:
1. Charakteristika rizik sociálních sítí
2. Charakteristika kyberstalkingu a kyberšikany
3. Realizace případové studie na vybrané skupině subjektů
4. Interpretace a vizualizace získaných výsledků
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, Alena. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 150 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-210-6374-7.
KOPECKÝ, Kamil. Rizikové chování studentů Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v prostředí internetu. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 110 s. ISBN 978-80-244-3858-0.
POLČÁK, R., GŘIVNA, T. Kyberkriminalita a právo. Vyd. 1. Praha: Auditorium, 2008, 220 s. ISBN 978-80-903786-7-4.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014, 183 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-210-7527-6.
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, Alena. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 150 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-210-6374-7.
KOPECKÝ, Kamil. Rizikové chování studentů Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v prostředí internetu. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 110 s. ISBN 978-80-244-3858-0.
POLČÁK, R., GŘIVNA, T. Kyberkriminalita a právo. Vyd. 1. Praha: Auditorium, 2008, 220 s. ISBN 978-80-903786-7-4.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014, 183 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-210-7527-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma své bakalářské práce s názvem Modely rizikového chování v prostředí internetu, hledisko soukromí a bezpečnosti.
Otázky vedoucí práce:
V práci jste si vybrala skupinu žáků druhého stupně základní školy. Jsou tito žáci nějakým způsobem seznamováni s rizikovým chováním na internetu v rámci výuky?
Pátá otázka v dotazníku zjišťuje, zda respondenti zveřejňují soukromé informace. Odpověď na tuto otázku záleží i na tom, co respondent vnímá jako soukromou informaci. Jakým způsobem byste mohla objektivizovat tuto otázku?
Otázky komise:
Jaký zákon se zabývá soukromími informacemi? Znáte?
Chybí modely rizikového chování. Jak jsou jednotlivé modely naplněny?
Jak by se změnily výsledky, pokud byste předložila studentům ve velkém městě? Lišili by se výsledky? Následně byla vedena diskuze o vhodnosti otázek v dotazníku a výběr typu školy. Studentak na otázky odpověděla
Komise dále upozornila studentku na nevhodně zvolený výběr respondentů pro sběr dat, na nichž byla provedena analýza.