Tato bakalářská práce popisuje finanční gramotnost jako téma pro vzdělávání žáků. Měla by pomoci se lépe zorientovat v pojmech týkající se finanční gramotnosti, jako jsou gramotnost peněžní, cenová, rozpočtová a další aspekty, které jsou spojené s finanční gramotností na základních školách. Tím jsou myšleny standardy finanční gramotnosti ZŠ. Za pomoci analýzy dotazníkového šetření mapuje finanční úroveň vzdělanosti žáků na základních školách v ČR.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis describes the financial literacy of pupils learning. It should help with familiavize better with financial literay concepts such as pricing literacy, budgeting literacy and some other aspects related to financial literacy at primary schools. It means standarts of financial literacy. Through analyzing a survey the thesis detects level of financial education at primary schools in the Czech Republic.
Klíčová slova
Finanční gramotnost, peněžní gramotnost, cenová gramotnost, rozpočtová gramotnost, standardy finanční gramotnosti
Tato bakalářská práce popisuje finanční gramotnost jako téma pro vzdělávání žáků. Měla by pomoci se lépe zorientovat v pojmech týkající se finanční gramotnosti, jako jsou gramotnost peněžní, cenová, rozpočtová a další aspekty, které jsou spojené s finanční gramotností na základních školách. Tím jsou myšleny standardy finanční gramotnosti ZŠ. Za pomoci analýzy dotazníkového šetření mapuje finanční úroveň vzdělanosti žáků na základních školách v ČR.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis describes the financial literacy of pupils learning. It should help with familiavize better with financial literay concepts such as pricing literacy, budgeting literacy and some other aspects related to financial literacy at primary schools. It means standarts of financial literacy. Through analyzing a survey the thesis detects level of financial education at primary schools in the Czech Republic.
Klíčová slova
Finanční gramotnost, peněžní gramotnost, cenová gramotnost, rozpočtová gramotnost, standardy finanční gramotnosti
Cílem bakalářské práce bude analýza finanční gramotnosti žáků základních škol.
Osnova:
- Vymezení pojmů týkajících se tématu finanční gramotnosti.
- Vypracování vhodného dotazníku.
- Zpracování získaných dat vhodnými statistickými metodami.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude analýza finanční gramotnosti žáků základních škol.
Osnova:
- Vymezení pojmů týkajících se tématu finanční gramotnosti.
- Vypracování vhodného dotazníku.
- Zpracování získaných dat vhodnými statistickými metodami.
Seznam doporučené literatury
Finanční gramotnost [online]. [cit. 2015-06-23]. Dostupné z: http://www.financnigramotnost.eu/cs/.
Finanční gramotnost do škol pro ZŠ [online]. [cit. 2015-10-01]. Dostupné z: http://www.financnigramotnostdoskol.cz/materialy/zs/.
NAVRÁTILOVÁ, Petra. Finanční gramotnost: učebnice učitele. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2012, 120 s. ISBN 978-80-7402-107-7.
ŘEZANKOVÁ, Hana. Analýza dat z dotazníkových šetření. 2. vyd. Praha: Professional Publishing, 2010, 217 s. ISBN 978-80-7431-019-5.
SKOŘEPA, Michal a Eva SKOŘEPOVÁ. Finanční a ekonomická gramotnost pro základní školy a víceletá gymnázia: výchova k občanství : stát a hospodářství. 1. vyd. Praha: Scientia, 2008, 3 sv. ISBN 978-80-86960-41-8.
ŠEREDA, František. Finanční gramotnost prakticky. 1. vyd. Praha: Junák - svaz skautů a skautek ČR, Tiskové a distribuční centrum, 2012, 64 s. ISBN 978-80-86825-77-9.
ŠKVÁRA, Miroslav. Finanční gramotnost. 1. vyd. Praha: Miroslav Škvára, 2011, 219 s. ISBN 978-80-904823-0-2.
Seznam doporučené literatury
Finanční gramotnost [online]. [cit. 2015-06-23]. Dostupné z: http://www.financnigramotnost.eu/cs/.
Finanční gramotnost do škol pro ZŠ [online]. [cit. 2015-10-01]. Dostupné z: http://www.financnigramotnostdoskol.cz/materialy/zs/.
NAVRÁTILOVÁ, Petra. Finanční gramotnost: učebnice učitele. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2012, 120 s. ISBN 978-80-7402-107-7.
ŘEZANKOVÁ, Hana. Analýza dat z dotazníkových šetření. 2. vyd. Praha: Professional Publishing, 2010, 217 s. ISBN 978-80-7431-019-5.
SKOŘEPA, Michal a Eva SKOŘEPOVÁ. Finanční a ekonomická gramotnost pro základní školy a víceletá gymnázia: výchova k občanství : stát a hospodářství. 1. vyd. Praha: Scientia, 2008, 3 sv. ISBN 978-80-86960-41-8.
ŠEREDA, František. Finanční gramotnost prakticky. 1. vyd. Praha: Junák - svaz skautů a skautek ČR, Tiskové a distribuční centrum, 2012, 64 s. ISBN 978-80-86825-77-9.
ŠKVÁRA, Miroslav. Finanční gramotnost. 1. vyd. Praha: Miroslav Škvára, 2011, 219 s. ISBN 978-80-904823-0-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci na téma Finanční gramotnost žáků základních škol. Zodpověděla otázky: V čem spatřujete hlavní nedostatky výuky finanční gramotnosti na základních školách? V jakých ročnících je prováděna výuka finanční gramotnosti?