Práce se zabývá rozborem vypružení motorového M27.0 v současném i původním stavu. Součástí práce je návrh nových pružin primárního vypružení.
Anotace v angličtině
The work deals with analysis of current and original state of suspension of the railcar M27.0. The work contains my own design of new prime helical springs.
Práce se zabývá rozborem vypružení motorového M27.0 v současném i původním stavu. Součástí práce je návrh nových pružin primárního vypružení.
Anotace v angličtině
The work deals with analysis of current and original state of suspension of the railcar M27.0. The work contains my own design of new prime helical springs.
Práce se týká úzkorozchodného motorového vozu řady M27.0 Jindřichohradeckých místních drah, a.s., který v roce 2014 prošel zásadní rekonstrukcí skříně a pohonu, aniž by došlo k úpravě pojezdu. Provozní zkušenosti ukazují, že tato konstrukce vykazuje jisté nedostatky zejména z pohledu systému vypružení. Úkolem bakalářské práce je provést rozbor současného stavu systému vypružení motorového vozu a navrhnout opatření ke zlepšení jeho provozních vlastností.
Práce bude obsahovat:
1. Technický popis provedené rekonstrukce a podrobný pohled na konstrukci pojezdu motorového vozu (vedení dvojkolí, vypružení, uložení skříně na podvozku).
2. Rozbor splnění požadavků na vozidlo (jízdní komfort, dodržení obrysu pro vozidlo, namáhání pružin) podle současného stavu při zohlednění jmenovitých i naměřených parametrů vypružení; pro srovnání stejný rozbor pro vůz před rekonstrukcí.
3. Návrh nových parametrů vypružení pro vylepšení vlastností vozidla z výše vypsaných hledisek.
4. Konstrukční návrh pružin a souvisejících součástí (podložky, misky apod., budou-li potřeba) pro nové vypružení.
Zásady pro vypracování
Práce se týká úzkorozchodného motorového vozu řady M27.0 Jindřichohradeckých místních drah, a.s., který v roce 2014 prošel zásadní rekonstrukcí skříně a pohonu, aniž by došlo k úpravě pojezdu. Provozní zkušenosti ukazují, že tato konstrukce vykazuje jisté nedostatky zejména z pohledu systému vypružení. Úkolem bakalářské práce je provést rozbor současného stavu systému vypružení motorového vozu a navrhnout opatření ke zlepšení jeho provozních vlastností.
Práce bude obsahovat:
1. Technický popis provedené rekonstrukce a podrobný pohled na konstrukci pojezdu motorového vozu (vedení dvojkolí, vypružení, uložení skříně na podvozku).
2. Rozbor splnění požadavků na vozidlo (jízdní komfort, dodržení obrysu pro vozidlo, namáhání pružin) podle současného stavu při zohlednění jmenovitých i naměřených parametrů vypružení; pro srovnání stejný rozbor pro vůz před rekonstrukcí.
3. Návrh nových parametrů vypružení pro vylepšení vlastností vozidla z výše vypsaných hledisek.
4. Konstrukční návrh pružin a souvisejících součástí (podložky, misky apod., budou-li potřeba) pro nové vypružení.
Seznam doporučené literatury
[1] IZER, J. et al. Kolejové vozy. 1. vydání. Bratislava: ALFA, 1986.
[2] MARUNA, Z. et al. Metodika konstruování kolejových vozidel - osobní a nákladní podvozky. Praha: ČVUT, 1992.
[3] Dokumentace k vozu (nákresy, technické podmínky, protokoly z měření) poskytnutá provozovatelem.
Seznam doporučené literatury
[1] IZER, J. et al. Kolejové vozy. 1. vydání. Bratislava: ALFA, 1986.
[2] MARUNA, Z. et al. Metodika konstruování kolejových vozidel - osobní a nákladní podvozky. Praha: ČVUT, 1992.
[3] Dokumentace k vozu (nákresy, technické podmínky, protokoly z měření) poskytnutá provozovatelem.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl obhajobu své bakalářské práce, zodpověděl dotazy z posudků a reagoval na doplňující otázky členů komise.