Cílem této závěrečné práce je zpracovat komplexní pohled na výměnu spalovacího motoru motorového vozu 860 002-5 a přehled navazujících technických problémů. Práce obsahuje řešení vybraných technických úloh souvisejících s remotorizací. Dílo je členěno do pěti kapitol a dvanácti příloh, zabývajících se výběrem vhodného spalovacího motoru, jeho konstrukční zástavbou do spodku motorového vozu i součinností s ostatními zařízeními na vozidle. Dále je řešena otázka výpočtu nových trakčních vlastností vozu a splnění požadavků na akceptování sníženého trakčního výkonu vzhledem k plánovanému nasazení vozidla.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to prepare a comprehensive study on the replacement of the internal combustion engine of a railcar 860 002-5 and related engineering problems. The thesis includes solutions to selected technical tasks associated with replacing of engine. The study is divided into five chapters and twelve attachments dealing with the selection of a suitable combution engine, its design installation to the bottom of the motor vehicle as well as interoperability with other devices in the vehicle. It also addresses the question of calculating of the new traction properties of the railcar and meets the requirements for accepting the reduced traction power due to the intended using of the vehicle.
Cílem této závěrečné práce je zpracovat komplexní pohled na výměnu spalovacího motoru motorového vozu 860 002-5 a přehled navazujících technických problémů. Práce obsahuje řešení vybraných technických úloh souvisejících s remotorizací. Dílo je členěno do pěti kapitol a dvanácti příloh, zabývajících se výběrem vhodného spalovacího motoru, jeho konstrukční zástavbou do spodku motorového vozu i součinností s ostatními zařízeními na vozidle. Dále je řešena otázka výpočtu nových trakčních vlastností vozu a splnění požadavků na akceptování sníženého trakčního výkonu vzhledem k plánovanému nasazení vozidla.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to prepare a comprehensive study on the replacement of the internal combustion engine of a railcar 860 002-5 and related engineering problems. The thesis includes solutions to selected technical tasks associated with replacing of engine. The study is divided into five chapters and twelve attachments dealing with the selection of a suitable combution engine, its design installation to the bottom of the motor vehicle as well as interoperability with other devices in the vehicle. It also addresses the question of calculating of the new traction properties of the railcar and meets the requirements for accepting the reduced traction power due to the intended using of the vehicle.
Zpracovat výměnu hnacího agregátu motorového vozu 860.002-5 s elektrickým přenosem výkonu.
Vypracovat:
1. Porovnání jednotlivých parametrů vhodných spalovacích motorů a volba nejvhodnějšího z nich.
2. Charakteristiky udávající nové trakční vlastnosti vozu.
3. Návrh zástavby spalovacího motoru.
Zásady pro vypracování
Zpracovat výměnu hnacího agregátu motorového vozu 860.002-5 s elektrickým přenosem výkonu.
Vypracovat:
1. Porovnání jednotlivých parametrů vhodných spalovacích motorů a volba nejvhodnějšího z nich.
2. Charakteristiky udávající nové trakční vlastnosti vozu.
3. Návrh zástavby spalovacího motoru.
Seznam doporučené literatury
[1] NEJEPSA, R., ŠVEJNOCH, V.: Motorová vozidla kolejová. 1. vydání. Praha: SNTL, 1961.
[2] LATA, M.: Konstrukce kolejových vozidel II. 1. vydání. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2004. ISBN 80-7194-696-6.
[3] ZELENKA, J., MICHÁLEK, T., KOHOUT M.: Mechanika dopravy. Studijní opora. 1. vydání, 78 s. Pardubice: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, 2013. ISBN 978-80-7395-739-1.
[4] BITTNER, J., FRIML, R.: Motorové vozy řady 860 (M475.0), in: Dráha 6/1997.
Seznam doporučené literatury
[1] NEJEPSA, R., ŠVEJNOCH, V.: Motorová vozidla kolejová. 1. vydání. Praha: SNTL, 1961.
[2] LATA, M.: Konstrukce kolejových vozidel II. 1. vydání. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2004. ISBN 80-7194-696-6.
[3] ZELENKA, J., MICHÁLEK, T., KOHOUT M.: Mechanika dopravy. Studijní opora. 1. vydání, 78 s. Pardubice: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, 2013. ISBN 978-80-7395-739-1.
[4] BITTNER, J., FRIML, R.: Motorové vozy řady 860 (M475.0), in: Dráha 6/1997.
Přílohy volně vložené
2
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl obhajobu své diplomové práce a zodpověděl dotaz z posudku vedoucího práce i doplňující otázky členů komise.