Diplomová práce se zabývá analýzou muzikoterapie v resocializačním procesu u dětí s diagnostikovanými poruchami chování. Charakterizuje muzikoterapii jako jednu z terapií ve speciální pedagogice. Provádí kvalitativní výzkum. Uvádí shrnutí teoretických, empirických a výzkumných poznatků.
Anotace v angličtině
Diploma work is focused on analysis of music therapy of children with diagnosed behavioral disorders in resocialization proces. Define music therapy as one of special pedagogy therapies. Perform qualitative research. Perform theoretical and empirical knowledge.
Klíčová slova
Muzikoterapie, resocializace, speciální pedagogika
Klíčová slova v angličtině
Music therapy, resocialization, special pedagogy
Rozsah průvodní práce
83 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá analýzou muzikoterapie v resocializačním procesu u dětí s diagnostikovanými poruchami chování. Charakterizuje muzikoterapii jako jednu z terapií ve speciální pedagogice. Provádí kvalitativní výzkum. Uvádí shrnutí teoretických, empirických a výzkumných poznatků.
Anotace v angličtině
Diploma work is focused on analysis of music therapy of children with diagnosed behavioral disorders in resocialization proces. Define music therapy as one of special pedagogy therapies. Perform qualitative research. Perform theoretical and empirical knowledge.
Klíčová slova
Muzikoterapie, resocializace, speciální pedagogika
Klíčová slova v angličtině
Music therapy, resocialization, special pedagogy
Zásady pro vypracování
Magisterská práce bude zaměřena na aktuální téma, jak lze využít expresivní terapii - muzikoterapii - v resocializačním procesu u dětí s poruchami chování.
Práce bude mít teoreticko-empirický charakter s klasickým členěním na teoretickou a praktickou (empirickou) část. Teoretická část bude zaměřena na definování terminologie se zaměřením na oblast expresivních terapií, na oblast cílové skupiny jedinců s poruchami chování, rodiny a terapeutického týmu. Nedílnou součásti teoretické části bude kompilace a komparace odborných literárních zdrojů. Při zpracování praktické části bude využit design kvalitativního výzkumu. Generování informací bude probíhat prostřednictvím pozorování, rozhovorů a kazuistiky.
Zásady pro vypracování
Magisterská práce bude zaměřena na aktuální téma, jak lze využít expresivní terapii - muzikoterapii - v resocializačním procesu u dětí s poruchami chování.
Práce bude mít teoreticko-empirický charakter s klasickým členěním na teoretickou a praktickou (empirickou) část. Teoretická část bude zaměřena na definování terminologie se zaměřením na oblast expresivních terapií, na oblast cílové skupiny jedinců s poruchami chování, rodiny a terapeutického týmu. Nedílnou součásti teoretické části bude kompilace a komparace odborných literárních zdrojů. Při zpracování praktické části bude využit design kvalitativního výzkumu. Generování informací bude probíhat prostřednictvím pozorování, rozhovorů a kazuistiky.
Seznam doporučené literatury
HALPERN, Steven; LINGERMAN A. Hal. Muzikoterapie. Eko-konzult, 2005. ISBN 80-8079-044-2.
KANTOR, Jiří; LIPSKÝ, Matěj; kolektiv autorů. Základy muzikoterapie. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2846-9.
LABÁTH, Vladimír. Riziková mládež. Praha: Sociologické nakladatelství, 2001. ISBN 80-85850-66-4.
MATOUŠEK, Oldřich; KROFTOVÁ, Andrea. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 1998. ISBN 9788073678258.
McFERRAN, Katrina. Adolescents, Music and Music Therapy: Methods and Techniques for Clinicians. Jessica Kingsley Publishers: 2010. ISBN 978-1-84905-019-7.
MÜLLER, Oldřich. Speciálněpedagogické terapie pro výchovné pracovníky. Olomouc: UP, 2006. ISBN 978-80-89229-06-2.
MÜLLER, Oldřich. Terapie ve speciální pedagogice. Olomouc: UP, 2005. ISBN 978-80-7464-280-7.
STANKOWSKI, Adam; STANKOWSKA, Natalia. Wybrane problemy patologii społecznej i resocjalizacji. Aprint, 2004. ISBN 978-80-968914-3-6.
STANKOWSKI, Adam; KUCYPER, Krzysztof. Terapia pedagogiczna w rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Wyższa Szkoła Administracji, 2008. ISBN 83-60430-91-8.
ŠVAŘÍČEK, Roman; ŠEĎOVÁ, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Seznam doporučené literatury
HALPERN, Steven; LINGERMAN A. Hal. Muzikoterapie. Eko-konzult, 2005. ISBN 80-8079-044-2.
KANTOR, Jiří; LIPSKÝ, Matěj; kolektiv autorů. Základy muzikoterapie. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2846-9.
LABÁTH, Vladimír. Riziková mládež. Praha: Sociologické nakladatelství, 2001. ISBN 80-85850-66-4.
MATOUŠEK, Oldřich; KROFTOVÁ, Andrea. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 1998. ISBN 9788073678258.
McFERRAN, Katrina. Adolescents, Music and Music Therapy: Methods and Techniques for Clinicians. Jessica Kingsley Publishers: 2010. ISBN 978-1-84905-019-7.
MÜLLER, Oldřich. Speciálněpedagogické terapie pro výchovné pracovníky. Olomouc: UP, 2006. ISBN 978-80-89229-06-2.
MÜLLER, Oldřich. Terapie ve speciální pedagogice. Olomouc: UP, 2005. ISBN 978-80-7464-280-7.
STANKOWSKI, Adam; STANKOWSKA, Natalia. Wybrane problemy patologii społecznej i resocjalizacji. Aprint, 2004. ISBN 978-80-968914-3-6.
STANKOWSKI, Adam; KUCYPER, Krzysztof. Terapia pedagogiczna w rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Wyższa Szkoła Administracji, 2008. ISBN 83-60430-91-8.
ŠVAŘÍČEK, Roman; ŠEĎOVÁ, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student systematicky reagoval na všechny připomínky oponentského posudku. V některých ohledech oponoval výroky oponentky. Základní připomínky posudku akceptoval.