Tato diplomová práce navazuje na práci bakalářskou a pojednává také o problematice šikany, tentokrát o jejích moderních druzích jako jsou stalking a kyberšikana. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, jako jsou konflikty, šikana a dále se zaměřuje na agresora, oběť či prevenci. Praktická část je založena na kvantitativním výzkumu, který byl proveden sémantickým diferenciálem pomocí dotazníkového šetření. Respondenti jsou náhodní uživatelé sociálních sítí a komunikačních portálů. Cílem práce je zjistit, jak lidé vnímají různé pojmy, které s tématikou šikany souvisí.
Anotace v angličtině
This thesis builds on the bachelor thesis and deals with the issue of bullying. Is focuses on issues of modern types of bullying, such as cyber bullying and stalking. The main topic summarises conflicts, bullying, the aggressor, victim and the prevention of these phenomena. The practical part comprises of the quantitative research. The method which was used was semantic differential via the questionnaire. The respondents are random users of social networks and communication portals. The goal of the thesis is to analyse how people perceive different terms which are related to the theme of bullying.
Tato diplomová práce navazuje na práci bakalářskou a pojednává také o problematice šikany, tentokrát o jejích moderních druzích jako jsou stalking a kyberšikana. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, jako jsou konflikty, šikana a dále se zaměřuje na agresora, oběť či prevenci. Praktická část je založena na kvantitativním výzkumu, který byl proveden sémantickým diferenciálem pomocí dotazníkového šetření. Respondenti jsou náhodní uživatelé sociálních sítí a komunikačních portálů. Cílem práce je zjistit, jak lidé vnímají různé pojmy, které s tématikou šikany souvisí.
Anotace v angličtině
This thesis builds on the bachelor thesis and deals with the issue of bullying. Is focuses on issues of modern types of bullying, such as cyber bullying and stalking. The main topic summarises conflicts, bullying, the aggressor, victim and the prevention of these phenomena. The practical part comprises of the quantitative research. The method which was used was semantic differential via the questionnaire. The respondents are random users of social networks and communication portals. The goal of the thesis is to analyse how people perceive different terms which are related to the theme of bullying.
Diplomová práce navazuje na práci bakalářskou, která se týkala násilí, agrese a šikany a možnosti její prevence. Diplomová práce bude také pojednávat o problematice šikany a to zejména o jejích novodobých druzích, například stalkingu, virtuální šikaně, sexuálnímu obtěžování a podobně. V práci budou vysvětleny základní pojmy, jako vznik a příčiny šikany. Teoretická část nabídne přehled moderních druhů šikany. Dále se zaměří na různé vlastnosti lidí, které se s šikanou nepřímo pojí, například závist, nenávist a chamtivost. Praktická část bude založena na kvantitativním výzkumu, který bude proveden sémantickým diferenciálem. Tato metoda poskytne dle studentčina názoru velmi věrný obraz vnímané skutečnosti, neboť dokáže roztřídit zjištěné informace v širokém spektru. Pomocí výzkumu se bude zjišťovat, jak děti a dospělí různého věku, pohlaví a sociálního postavení, vnímají jednotlivé pojmy, které se s touto problematikou pojí. Cílem práce je zjistit, jak respondenti tyto pojmy vnímají a chápou jejich konotativní význam.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce navazuje na práci bakalářskou, která se týkala násilí, agrese a šikany a možnosti její prevence. Diplomová práce bude také pojednávat o problematice šikany a to zejména o jejích novodobých druzích, například stalkingu, virtuální šikaně, sexuálnímu obtěžování a podobně. V práci budou vysvětleny základní pojmy, jako vznik a příčiny šikany. Teoretická část nabídne přehled moderních druhů šikany. Dále se zaměří na různé vlastnosti lidí, které se s šikanou nepřímo pojí, například závist, nenávist a chamtivost. Praktická část bude založena na kvantitativním výzkumu, který bude proveden sémantickým diferenciálem. Tato metoda poskytne dle studentčina názoru velmi věrný obraz vnímané skutečnosti, neboť dokáže roztřídit zjištěné informace v širokém spektru. Pomocí výzkumu se bude zjišťovat, jak děti a dospělí různého věku, pohlaví a sociálního postavení, vnímají jednotlivé pojmy, které se s touto problematikou pojí. Cílem práce je zjistit, jak respondenti tyto pojmy vnímají a chápou jejich konotativní význam.
Seznam doporučené literatury
BURDOVÁ, Eva a TRAXLER, Jan. Bezpečně na internetu. Vyd. 1. Praha: Středočeský kraj ve spolupráci se Vzdělávacím institutem Středočeského kraje (VISK), 2014. 43 s.ISBN 978-80-904864-9-2
ČÍRTKOVÁ, Ludmila. Moderní psychologie pro právníky: [domácí násilí, stalking, predikce násilí]. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. 150 s. Psyché. ISBN 978-80-247-2207-8.
ECKERTOVÁ, Lenka a DOČEKAL, Daniel. Bezpečnost dětí na internetu: rádce zodpovědného rodiče. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013. 224 s. ISBN 978-80-251-3804-5.
FRIED, SuEllen. Banishing bullying behavior: transforming the culture of pain, rage, and revenge [online]. Lanham: Rowman & Littlefield Education, 2009 [cit. 2015-03-23]. Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=10404854.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. 265 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. 332 s. ISBN 978-80-7367-871-5.
KOLÁŘOVÁ, Kateřina, PAVLÍK, Petr a SMETÁČKOVÁ, Irena. Co je sexuální obtěžování a jak se mu bránit: příručka pro studující vysokých škol. 1. vyd. Praha: Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze, 2009. 31 s. ISBN 978-80-87398-10-4.
SZOTKOWSKI, René, KOPECKÝ, Kamil a KREJČÍ, Veronika. Nebezpečí internetové komunikace IV. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. 177 s.ISBN 978-80-244-3911-2.
Seznam doporučené literatury
BURDOVÁ, Eva a TRAXLER, Jan. Bezpečně na internetu. Vyd. 1. Praha: Středočeský kraj ve spolupráci se Vzdělávacím institutem Středočeského kraje (VISK), 2014. 43 s.ISBN 978-80-904864-9-2
ČÍRTKOVÁ, Ludmila. Moderní psychologie pro právníky: [domácí násilí, stalking, predikce násilí]. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. 150 s. Psyché. ISBN 978-80-247-2207-8.
ECKERTOVÁ, Lenka a DOČEKAL, Daniel. Bezpečnost dětí na internetu: rádce zodpovědného rodiče. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013. 224 s. ISBN 978-80-251-3804-5.
FRIED, SuEllen. Banishing bullying behavior: transforming the culture of pain, rage, and revenge [online]. Lanham: Rowman & Littlefield Education, 2009 [cit. 2015-03-23]. Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=10404854.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. 265 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. 332 s. ISBN 978-80-7367-871-5.
KOLÁŘOVÁ, Kateřina, PAVLÍK, Petr a SMETÁČKOVÁ, Irena. Co je sexuální obtěžování a jak se mu bránit: příručka pro studující vysokých škol. 1. vyd. Praha: Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze, 2009. 31 s. ISBN 978-80-87398-10-4.
SZOTKOWSKI, René, KOPECKÝ, Kamil a KREJČÍ, Veronika. Nebezpečí internetové komunikace IV. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. 177 s.ISBN 978-80-244-3911-2.