Práce se věnuje tématu filantropie se zaměřením na školské prostředí. Popsána je historie
a současná podoba filantropie v České republice. V teoretické části jsou také vysvětleny veřejné sbírky, neziskové organizace a prosociální výchova. V praktické části je proveden kvantitativní výzkum pomocí dotazníku. Cílem práce je zjistit, jak jsou na tom mladí lidé
v oblasti dobročinnosti, a jak v dnešním sociálním státu schopnost solidarity a pomoci druhým.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic of philanthropy focusing on the school environment.
It describes the history and current form of philanthropy in the Czech Republic. In the theoretical part, public collections, non-profit organizations and pro-social education are explained. In the practical part, quantitative research by means of a questionnaire is carried out. The object of the thesis is to find out how young people behave regarding philanthropy and how, in the young generation, the ability of solidarity and to help others is built in today's social state education.
Klíčová slova
filantropie, výchova k lidumilství, veřejné sbírky, prosociální výchova
Klíčová slova v angličtině
philantrophy, charity and humanity in education, public collections, pro-social education
Rozsah průvodní práce
61.s
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se věnuje tématu filantropie se zaměřením na školské prostředí. Popsána je historie
a současná podoba filantropie v České republice. V teoretické části jsou také vysvětleny veřejné sbírky, neziskové organizace a prosociální výchova. V praktické části je proveden kvantitativní výzkum pomocí dotazníku. Cílem práce je zjistit, jak jsou na tom mladí lidé
v oblasti dobročinnosti, a jak v dnešním sociálním státu schopnost solidarity a pomoci druhým.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic of philanthropy focusing on the school environment.
It describes the history and current form of philanthropy in the Czech Republic. In the theoretical part, public collections, non-profit organizations and pro-social education are explained. In the practical part, quantitative research by means of a questionnaire is carried out. The object of the thesis is to find out how young people behave regarding philanthropy and how, in the young generation, the ability of solidarity and to help others is built in today's social state education.
Klíčová slova
filantropie, výchova k lidumilství, veřejné sbírky, prosociální výchova
Klíčová slova v angličtině
philantrophy, charity and humanity in education, public collections, pro-social education
Zásady pro vypracování
V práci se studentka bude zabývat tím, jak jsou vedeny děti na druhém stupni základních škol k pomoci druhým, a zda je dnešní mládež vůbec schopna pomáhat. Nejdříve by objasnila, co to filantropie je, popíše její vývoj u nás a zaměří se na školské prostředí. Zajímat ji bude, jaké formy pomoci lze na školách využívat a čím vychováváme mládež k lidumilnosti.
V praktické části provede kvantitativní výzkum pomocí dotazníku. Cílem její práce bude zjistit, jak jsou na tom mladí lidé v oblasti dobročinnosti, a jak v dnešním sociálním státu schopnost solidarity a pomoci druhým v dětech budujeme.
Zásady pro vypracování
V práci se studentka bude zabývat tím, jak jsou vedeny děti na druhém stupni základních škol k pomoci druhým, a zda je dnešní mládež vůbec schopna pomáhat. Nejdříve by objasnila, co to filantropie je, popíše její vývoj u nás a zaměří se na školské prostředí. Zajímat ji bude, jaké formy pomoci lze na školách využívat a čím vychováváme mládež k lidumilnosti.
V praktické části provede kvantitativní výzkum pomocí dotazníku. Cílem její práce bude zjistit, jak jsou na tom mladí lidé v oblasti dobročinnosti, a jak v dnešním sociálním státu schopnost solidarity a pomoci druhým v dětech budujeme.
Seznam doporučené literatury
BOLZANO, Bernard. O pokroku a dobročinnosti. [Vyd. 1.]. Praha: Vyšehrad, 1951, 71 p.
HLADKÁ, Marie. Dárcovství v očích veřejnosti. Brno: Společnost pro studium neziskového sektoru, 2009, 20 s. ISBN 978-80-904150-4-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
MAUSS, Marcel. Esej o daru, podobě a důvodech směny v archaických společnostech. Vyd. 1. Překlad Jiří Našinec. Praha: Sociologické nakladatelství, 1999, 201 s. KLAS, sv. 4. ISBN 80-858-5077-X.
ÚLEHLA, Ivan. Umění pomáhat: učebnice metod sociální praxe. 2. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007, 128 s. ISBN 978-80-86429-36-6.
Seznam doporučené literatury
BOLZANO, Bernard. O pokroku a dobročinnosti. [Vyd. 1.]. Praha: Vyšehrad, 1951, 71 p.
HLADKÁ, Marie. Dárcovství v očích veřejnosti. Brno: Společnost pro studium neziskového sektoru, 2009, 20 s. ISBN 978-80-904150-4-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
MAUSS, Marcel. Esej o daru, podobě a důvodech směny v archaických společnostech. Vyd. 1. Překlad Jiří Našinec. Praha: Sociologické nakladatelství, 1999, 201 s. KLAS, sv. 4. ISBN 80-858-5077-X.
ÚLEHLA, Ivan. Umění pomáhat: učebnice metod sociální praxe. 2. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007, 128 s. ISBN 978-80-86429-36-6.