- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
MOTIVACE ŽÁKŮ ZŠ Z POHLEDU PEDAGOGICKÉ ODBORNÉ LITERATURY VERSUS REALITY
Hlavní téma v angličtině
The Motivation of Primary Schoolchildren from the Perspective of Pedagogical Literature Versus Reality
Název dle studenta
POJETÍ MOTIVACE V ODBORNÉ LITERATUŘE:Motivace žáků ZŠ z pohledu pedagogické odborné literatury versus reality
Název dle studenta v angličtině
The concept of motivation in the professional literature: The motivation of primary school students in terms of pedagogical professional literature versus reality
Studentka v teoretické části charakterizuje pojmy spojené s motivací. Bude se zabývat definicemi motivace a druhy motivace, které se ve škole vyskytují. Dále bude vysvětlovat jak se motivace podle odborné literatury uplatňuje na žáky ZŠ. V praktické části bude studentka objasňovat výsledky, které zjistila pomocí kvalitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum bude probíhat s učiteli i dětmi na běžné ZŠ, prostřednictvím rozhovorů a pozorování. Cílem práce bude porovnání motivace žáků na ZŠ z pohledu odborné literatury versus reality.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis deals with the characterization of terms connected with motivation. It closely describes the definitions of motivation, its classifications and practical occurrences. Further chapters explain how motivation can be used to influence the pupils, according to the academical sources. The analytic part focuses on interpretations of qualitative research outcomes. It was carried out through interviewing and observing the pupils and teachers on one of Czech primary schools. The main aim of the thesis is comparing the outcomes of the pupils observations, the theories described in literature and reality.
Studentka v teoretické části charakterizuje pojmy spojené s motivací. Bude se zabývat definicemi motivace a druhy motivace, které se ve škole vyskytují. Dále bude vysvětlovat jak se motivace podle odborné literatury uplatňuje na žáky ZŠ. V praktické části bude studentka objasňovat výsledky, které zjistila pomocí kvalitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum bude probíhat s učiteli i dětmi na běžné ZŠ, prostřednictvím rozhovorů a pozorování. Cílem práce bude porovnání motivace žáků na ZŠ z pohledu odborné literatury versus reality.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis deals with the characterization of terms connected with motivation. It closely describes the definitions of motivation, its classifications and practical occurrences. Further chapters explain how motivation can be used to influence the pupils, according to the academical sources. The analytic part focuses on interpretations of qualitative research outcomes. It was carried out through interviewing and observing the pupils and teachers on one of Czech primary schools. The main aim of the thesis is comparing the outcomes of the pupils observations, the theories described in literature and reality.
Bakalářská práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část bude obsahovat definice pojmu motivace, budou zde vysvětleny také druhy motivace a její uplatnění na žáky základní školy. Praktická část bude obsahovat výsledky výzkumného šetření, které budou zjištěny kvantitativním výzkumem, přesněji pozorováním a rozhovory. Pozorování se bude týkat přístupu pedagogů k motivaci žáků. Rozhovory budou realizovány s žáky i pedagogy. Cílem práce bude srovnat tvrzení autorů pedagogické odborné literatury zaměřené na motivaci s realitou školního prostředí.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část bude obsahovat definice pojmu motivace, budou zde vysvětleny také druhy motivace a její uplatnění na žáky základní školy. Praktická část bude obsahovat výsledky výzkumného šetření, které budou zjištěny kvantitativním výzkumem, přesněji pozorováním a rozhovory. Pozorování se bude týkat přístupu pedagogů k motivaci žáků. Rozhovory budou realizovány s žáky i pedagogy. Cílem práce bude srovnat tvrzení autorů pedagogické odborné literatury zaměřené na motivaci s realitou školního prostředí.
Seznam doporučené literatury
KUCHAŘ, Jiří, JELÍNEK, Marian. Motivace: Mýtus dnešní doby. Praha: Eminent, 2013. 72 s. ISBN 978-80-7281-458-9
MEŠKOVÁ, Marta. Motivace žáků efektivní komunikací. Praha: Portál, 2012. 136 s. ISBN 978-80-262-0198-4
ADAIR, John. Efektivní motivace. Praha: Alfa, 2004. 178 s. ISBN 8086851001
Seznam doporučené literatury
KUCHAŘ, Jiří, JELÍNEK, Marian. Motivace: Mýtus dnešní doby. Praha: Eminent, 2013. 72 s. ISBN 978-80-7281-458-9
MEŠKOVÁ, Marta. Motivace žáků efektivní komunikací. Praha: Portál, 2012. 136 s. ISBN 978-80-262-0198-4
ADAIR, John. Efektivní motivace. Praha: Alfa, 2004. 178 s. ISBN 8086851001