Informace o kvalifikační práci Posouzení rozsahu infrastruktury a její kapacity na trati č. 230
Havlíčkův Brod Kolín pro současný a výhledový rozsah provozu
Diplomová práce analyzuje využití kapacity na železniční trati Havlíčkův Brod Kolín. Práce je zaměřena na posouzení rozsahu dopravní infrastruktury pro požadovaný budoucí rozsah železniční dopravy. Cílem práce je navrhnout optimální rozsah infrastruktury.
Anotace v angličtině
The thesis analyzes the utilization of capacity on the railway line Havlíčkův Brod - Kolín. The thesis is aimed at assessing of transport infrastructure required for the future railway transport. The aim is to propose the optimal range of infrastructure.
Klíčová slova
zabezpečovací zařízení, zastávky, železniční doprava, kapacita, traťový interval
Diplomová práce analyzuje využití kapacity na železniční trati Havlíčkův Brod Kolín. Práce je zaměřena na posouzení rozsahu dopravní infrastruktury pro požadovaný budoucí rozsah železniční dopravy. Cílem práce je navrhnout optimální rozsah infrastruktury.
Anotace v angličtině
The thesis analyzes the utilization of capacity on the railway line Havlíčkův Brod - Kolín. The thesis is aimed at assessing of transport infrastructure required for the future railway transport. The aim is to propose the optimal range of infrastructure.
Klíčová slova
zabezpečovací zařízení, zastávky, železniční doprava, kapacita, traťový interval
Úvod
1) Charakteristika současného stavu
2) Analýza využití kapacity
3) Návrh možných opatření a jejich předpokládané dopady
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1) Charakteristika současného stavu
2) Analýza využití kapacity
3) Návrh možných opatření a jejich předpokládané dopady
Závěr
Seznam doporučené literatury
(1) MOJŽÍŠ V., MOLKOVÁ T., Technologie a řízení dopravy I. část železniční doprava, Pardubice: Univerzita Pardubice 2002, 122 s., ISBN 80-7194-424-6.
(2) VONKA J., MOLKOVÁ T., ŠIROKÝ J., Technologie a řízení dopravy II. - GVD, Pardubice: Univerzita Pardubice 2000, 118 s., ISBN 55-743-00.
(3) MOLKOVÁ T., Kapacita železničních tratí, Pardubice: Univerzita Pardubice, 149 s., ISBN 978-80-7395-317-1.
(4) Správa železniční dopravní cesty [online], Praha: SŽDC, Dostupný z: www.szdc.cz
Seznam doporučené literatury
(1) MOJŽÍŠ V., MOLKOVÁ T., Technologie a řízení dopravy I. část železniční doprava, Pardubice: Univerzita Pardubice 2002, 122 s., ISBN 80-7194-424-6.
(2) VONKA J., MOLKOVÁ T., ŠIROKÝ J., Technologie a řízení dopravy II. - GVD, Pardubice: Univerzita Pardubice 2000, 118 s., ISBN 55-743-00.
(3) MOLKOVÁ T., Kapacita železničních tratí, Pardubice: Univerzita Pardubice, 149 s., ISBN 978-80-7395-317-1.
(4) Správa železniční dopravní cesty [online], Praha: SŽDC, Dostupný z: www.szdc.cz
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student obhájil diplomovou práci a zodpověděl otázky členů zkušební komise ve skupinové rozpravě. Vedoucí diplomové práce hodnotila zpracování diplomové práce diplomantem jako nárazové, což se odrazilo ve výsledné kvalitě. Charakteristika tratě a dopraven, stejně tak analýza využití kapacity nebyla provedena důsledně. Návrhy opatření korespondují se závěry analýzy, prověření jejich účinnosti bylo provedeno variantně. Metodika použitá k jejich vyhodnocení bohužel nebyla zvolena vhodně, některé závěry udělané diplomantem jsou diskutabilní. Ze strany oponenta bylo uvedeno, že diplomová práce zcela postrádá kritickou analýzu zkoumané trati (dopravní, zejména přepravní proudy). Některé navržené optimalizační úpravy jsou převzaty z TEZ SUDOP PRAHA, na kterou se autor odkazuje, a u optimalizačních úprav navržených autorem není ověřena realizovatelnost (zvýšení traťové rychlosti vzhledem ke GPK). Zároveň jím navržené úpravynemají dostatečnou oporu v uvedené analýze. Výhledový rozsah dopravy nebyl aktualizován a a konzultován s dopravci/objednateli dopravy a jeho převzetí z TEZ je evidentní (užívány do r. 2012 neplatné druhy vlaků). Autor nesprávně používá terminologii a metodiky. V textu se vyskytuje velké množství překlepů, gramatických a stylistických chyb. Zkušební komise na základě hlasování nakonec hodnotila diplomovou práci stupněm dobře.