Automatizace je v současnosti hlavním tématem napříč jednotlivými obory. Nejinak je tomu v souvislosti s dopravou. Práce se zabývá charakteristikou a následnou analýzou linky D pražského metra, která bude plně automatizovanou linkou. Jedním z úskalí je řešení obratu vlakových souprav v konečné stanici. Práce se proto zaměří na problematiku obratů souprav v pražském metru při běžném provozu na současných třech linkách a nastíní řešení pro budoucí linku D.
Anotace v angličtině
Automation is currently the main theme across all disciplines. It is no different in terms of transport. The thesis deals with the characterization and subsequent analysis of the Prague metro line D, which will be a fully automated line. The solution of the trainsets turnover at the terminal station is one of the difficulties. The thesis will focus on the issue of the trainsets turnovers in the Prague metro during normal operation on the current three lines and it will outline a solution for the future line D.
Klíčová slova
Metro (podzemní dráha), linka D, obraty vlakových souprav, automatický provoz.
Klíčová slova v angličtině
Underground, Line D, Turnovers trains, Automatic operation.
Rozsah průvodní práce
79 s. (109 637 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Automatizace je v současnosti hlavním tématem napříč jednotlivými obory. Nejinak je tomu v souvislosti s dopravou. Práce se zabývá charakteristikou a následnou analýzou linky D pražského metra, která bude plně automatizovanou linkou. Jedním z úskalí je řešení obratu vlakových souprav v konečné stanici. Práce se proto zaměří na problematiku obratů souprav v pražském metru při běžném provozu na současných třech linkách a nastíní řešení pro budoucí linku D.
Anotace v angličtině
Automation is currently the main theme across all disciplines. It is no different in terms of transport. The thesis deals with the characterization and subsequent analysis of the Prague metro line D, which will be a fully automated line. The solution of the trainsets turnover at the terminal station is one of the difficulties. The thesis will focus on the issue of the trainsets turnovers in the Prague metro during normal operation on the current three lines and it will outline a solution for the future line D.
Klíčová slova
Metro (podzemní dráha), linka D, obraty vlakových souprav, automatický provoz.
Klíčová slova v angličtině
Underground, Line D, Turnovers trains, Automatic operation.
Zásady pro vypracování
Úvod
1. Problematika automatického provozu metra
2. Pražské metro a jeho vybraná analýza
3. Analýza navrhované linky D
4. Návrh variant řešení
5. Vyhodnocení návrhu
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1. Problematika automatického provozu metra
2. Pražské metro a jeho vybraná analýza
3. Analýza navrhované linky D
4. Návrh variant řešení
5. Vyhodnocení návrhu
Závěr
Seznam doporučené literatury
1. Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.: Interní dokumenty
2. Siemens, s.r.o.: Interní dokumenty
3. MOLKOVÁ, T. a kol.: Kapacita železničních tratí. Univerzita Pardubice,
2010, 150 s., 1. vyd. ISBN 978-80-7395-317-1.
4. FOJTÍK, P.: 30 let pražského metra. Dopravní podnik hl. m. Prahy, 2004,
136 s., 2. rozš. vyd. ISBN 80-239-2704-3
Seznam doporučené literatury
1. Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.: Interní dokumenty
2. Siemens, s.r.o.: Interní dokumenty
3. MOLKOVÁ, T. a kol.: Kapacita železničních tratí. Univerzita Pardubice,
2010, 150 s., 1. vyd. ISBN 978-80-7395-317-1.
4. FOJTÍK, P.: 30 let pražského metra. Dopravní podnik hl. m. Prahy, 2004,
136 s., 2. rozš. vyd. ISBN 80-239-2704-3
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student obhájil svou diplomovou práci a uspokojivě odpověděl na dotazy státní zkušební komise.