Tato práce se zabývá chlazením jednoválcových, vzduchem chlazených, spalovacích motorů. V práci je řešena změna chladícího účinku a rozložení teplotního pole válce a víka motoru. V závěru je porovnání změny chlazení při několika konstrukčních změnách chladících žeber. Mění se šířka žeber, jejich rozestup i délka, a také je v jednom případě použit usměrňovač vzduchu.
Anotace v angličtině
This work deals with the cooling of single-cylinder, air-cooled, combustion engines. The work deals with the change in the cooling and the distribution of the heat in the cylinder and the cylinder cover. There is comparison of the changes of cooling made by several structural changes of cooling fins. The width of the ribs, their spacing and their length are changed, and an air rectifier is used in one case.
Engine, cooling system, cylinder, cylinder cover, heat, temperature field, heat transfer
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá chlazením jednoválcových, vzduchem chlazených, spalovacích motorů. V práci je řešena změna chladícího účinku a rozložení teplotního pole válce a víka motoru. V závěru je porovnání změny chlazení při několika konstrukčních změnách chladících žeber. Mění se šířka žeber, jejich rozestup i délka, a také je v jednom případě použit usměrňovač vzduchu.
Anotace v angličtině
This work deals with the cooling of single-cylinder, air-cooled, combustion engines. The work deals with the change in the cooling and the distribution of the heat in the cylinder and the cylinder cover. There is comparison of the changes of cooling made by several structural changes of cooling fins. The width of the ribs, their spacing and their length are changed, and an air rectifier is used in one case.
Engine, cooling system, cylinder, cylinder cover, heat, temperature field, heat transfer
Zásady pro vypracování
Práci zaměřte na MKP výpočty (termo + flow) chlazení jedno válcových a dvou válcových zážehových motorů. Porovnejte chlazení kapalinou a vzduchem. Práci zaměřte nejen na účinnost chlazení (odvedené teplo), ale hlavně na optimální rozložení teplotního pole hlavy a víka válců.
Vypracovat:
1. Úvod
2. Popis stávající řešení chlazení u jedno válcových a dvou válcový zážehových motorů.
3. Stanovení vstupních parametrů teplotního zatížení.
4. Zvolení a popis konstrukčního řešení analyzované hlavy válců.
5. Na základě analýz původního řešení hlavy a víka válců navrhnout možnou optimalizaci.
6. Závěr
Zásady pro vypracování
Práci zaměřte na MKP výpočty (termo + flow) chlazení jedno válcových a dvou válcových zážehových motorů. Porovnejte chlazení kapalinou a vzduchem. Práci zaměřte nejen na účinnost chlazení (odvedené teplo), ale hlavně na optimální rozložení teplotního pole hlavy a víka válců.
Vypracovat:
1. Úvod
2. Popis stávající řešení chlazení u jedno válcových a dvou válcový zážehových motorů.
3. Stanovení vstupních parametrů teplotního zatížení.
4. Zvolení a popis konstrukčního řešení analyzované hlavy válců.
5. Na základě analýz původního řešení hlavy a víka válců navrhnout možnou optimalizaci.
6. Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] ČSN EN 1993-1-9 (dříve ČSN 731401). Navrhování ocelových konstrukcí - Část 1-9: Únava. Česká technická norma. Český normalizační institut, 1998.
[2] Shigley,J.,E.,Mischke,Ch.,R.,Budynas,R.,G. Konstruování strojních součástí. Nakladatelství VUTIUM, VUT Brno, 2010. ISBN 978-80-214-2629-0.
Seznam doporučené literatury
[1] ČSN EN 1993-1-9 (dříve ČSN 731401). Navrhování ocelových konstrukcí - Část 1-9: Únava. Česká technická norma. Český normalizační institut, 1998.
[2] Shigley,J.,E.,Mischke,Ch.,R.,Budynas,R.,G. Konstruování strojních součástí. Nakladatelství VUTIUM, VUT Brno, 2010. ISBN 978-80-214-2629-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval informace o analýze chlazení zážehových motorů. Prezentaci měl přehledně a dobře připravenou a doplněnou o vlastní obrázky, včetně obrázků analýzy. Projev studenta byl poněkud svižnější přesto však srozumitelný. Prezentaci student nečetl a udržoval oční kontakt se zkušební komisí. Student působil nervózním dojmem. Student nepřekročil doporučený čas obhajoby své diplomové práce. Student se snažil reagovat na všechny dotazy k diplomové práci pohotově a sebejistě, což se mu podařilo. Některými odpověďmi na kladené otázky nepřesvědčil všechny členy komise. Avšak ve většině otázek prokázal své znalosti z dané problematiky. Komise na základě výše zmíněného rozhodla, že obhajoba diplomové práce proběhla úspěšně.