Diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce subjektů v hodnotové síti
se zaměřením na přínosy této spolupráce. Teoretická část práce definuje pojmy hodnotový řetězec a hodnotová síť. Dále je pozornost věnována formám spolupráce mezi subjekty hodnotové sítě. V další části jsou ve vybraných oblastech podnikové činnosti vymezeny možné způsoby spolupráce a jejich přínosy. V praktické části je proveden kvalitativní výzkum ve vybraném podniku, zaměřený na přínosy spolupráce s partnery v hodnotové síti.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of cooperation among subjects in the value network and places a focus on the benefits of such cooperation. The theoretical part contains definitions of terms such as value chain and value network. Attention is also paid to the various forms of cooperation among subjects in the value network. The next part specifies possible ways of cooperation in selected areas of business activities, and what their benefits are. The practical part analyzes and describes a qualitative study carried out in a selected company, the focus of which was on the benefits of cooperation with partners in the value network.
Value chain, value network, cooperation, partnership, benefits of cooperation.
Rozsah průvodní práce
66 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce subjektů v hodnotové síti
se zaměřením na přínosy této spolupráce. Teoretická část práce definuje pojmy hodnotový řetězec a hodnotová síť. Dále je pozornost věnována formám spolupráce mezi subjekty hodnotové sítě. V další části jsou ve vybraných oblastech podnikové činnosti vymezeny možné způsoby spolupráce a jejich přínosy. V praktické části je proveden kvalitativní výzkum ve vybraném podniku, zaměřený na přínosy spolupráce s partnery v hodnotové síti.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of cooperation among subjects in the value network and places a focus on the benefits of such cooperation. The theoretical part contains definitions of terms such as value chain and value network. Attention is also paid to the various forms of cooperation among subjects in the value network. The next part specifies possible ways of cooperation in selected areas of business activities, and what their benefits are. The practical part analyzes and describes a qualitative study carried out in a selected company, the focus of which was on the benefits of cooperation with partners in the value network.
Value chain, value network, cooperation, partnership, benefits of cooperation.
Zásady pro vypracování
1. Hodnotový řetězec/hodnotová síť v kontextu spolupráce při tvorbě hodnoty.
2. Spolupráce mezi subjekty hodnotové sítě - oblasti spolupráce a její přínosy.
3. Příprava a realizace primárního kvalitativního výzkumu zaměřeného na oblasti
spolupráce a její přínosy z pohledu vybraného subjektu hodnotové sítě.
4. Zpracování a analýza dat, interpretace výsledků, doporučení.
5. Shrnutí výsledků a závěr.
Zásady pro vypracování
1. Hodnotový řetězec/hodnotová síť v kontextu spolupráce při tvorbě hodnoty.
2. Spolupráce mezi subjekty hodnotové sítě - oblasti spolupráce a její přínosy.
3. Příprava a realizace primárního kvalitativního výzkumu zaměřeného na oblasti
spolupráce a její přínosy z pohledu vybraného subjektu hodnotové sítě.
4. Zpracování a analýza dat, interpretace výsledků, doporučení.
5. Shrnutí výsledků a závěr.
Seznam doporučené literatury
1. WÖHE, G.; KISLINGEROVÁ, E.: Úvod do podnikového hospodářství. 2. přeprac. a
dopl. vyd. Praha: C. H. Beck, 2007, 928 s. ISBN 978-80-7179-897-2.
2. NENADÁL, J. Management partnerství s dodavateli: nové perspektivy firemního nakupování. 1. vyd. Praha: Management Press, 2006, 323 s. ISBN 80-726-1152-6.
3. KELLY, S.; SCOTT, D. Relationship benefits: Conceptualization and measurement in a business-to-business environment. International Small Business Journal, 2011, 30(3): 310-339.
4. KAMPSTRA, R. P., ASHAYERI, J., GATTORNA, J. L.: Realities of supply chain collaboration. The International Journal of Logistics Management, 2006, 17(3): 312-330.
5. LAMBERT, D. M, STOCK, J. R., ELLRAM, L. Logistika. 2. vyd. Praha: Computer Press, 2000, 589 s. ISBN 8072262211.
Seznam doporučené literatury
1. WÖHE, G.; KISLINGEROVÁ, E.: Úvod do podnikového hospodářství. 2. přeprac. a
dopl. vyd. Praha: C. H. Beck, 2007, 928 s. ISBN 978-80-7179-897-2.
2. NENADÁL, J. Management partnerství s dodavateli: nové perspektivy firemního nakupování. 1. vyd. Praha: Management Press, 2006, 323 s. ISBN 80-726-1152-6.
3. KELLY, S.; SCOTT, D. Relationship benefits: Conceptualization and measurement in a business-to-business environment. International Small Business Journal, 2011, 30(3): 310-339.
4. KAMPSTRA, R. P., ASHAYERI, J., GATTORNA, J. L.: Realities of supply chain collaboration. The International Journal of Logistics Management, 2006, 17(3): 312-330.
5. LAMBERT, D. M, STOCK, J. R., ELLRAM, L. Logistika. 2. vyd. Praha: Computer Press, 2000, 589 s. ISBN 8072262211.
Přílohy volně vložené
1 volně vložený list o znepřístupnění práce
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Je zkoumaná společnost aktivní ve vztahu k finálnímu zákazníkovi a dává mu podněty k prohloubení spolupráce, či rozšíření služeb?
Jakým způsobem probíhá komunikace v uvedené hodnotové síti?
Vyhledává společnost další příležitosti k rozšíření svých služeb i pro jiné zákazníky, aby nebyla závislá pouze na finálním zákazníkovi?
Studentka zodpověděla všechny otázky během obhajoby.