Bakalářská práce se zabývá vývojem parametrů jízdního obrysu, konkrétně hodnot šířka okolku Sd, výška okolku Sh a strmost okolku qR; v závislosti na kilometrickém proběhu lokomotiv firmy Metrans a. s. V teoretické části práce jsou popsány jednotlivé parametry jízdního obrysu a způsoby jejich měření. Ve vyhodnocení průběhů těchto parametrů jako závislostí na kilometrickém proběhu je pozornost soustředěna na abnormality a jejich možné vysvětlení. Navíc je zde vypracováno i rozdělení rozchodu dvojkolí pomocí histogramů. Na závěr je provedeno jedno provozní měření jízdních obrysů lokomotivy 386.010-3 univerzitním systémem Profiloměr, ve vyhodnocení tohoto měření jsou zobrazeny porovnání skutečných jízdních obrysů s jízdním obrysem referenčním UIC-ORE neboli S1002.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the progression of wear out of wheel's contour, especially with specific value of flange width Sd, flange height Sh and flange stiffness qR; depending on the mileage of locomotives of company Metrans a. s. In the theoretical section, it describes the various parameters of the wheel's contour and methods for their measurement. The evaluation of process of these parameters according mileage is focused on abnormalities and their possible explanations. Additionally, the gauge of twin wheels is also evaluated using histograms. In conclusion, one operational measurement of the wheel's contours of the locomotive 386.010 3 was made by the University profile system Profiloměr, in the evaluation of this measurement are shown the comparison of the actual wheel's contours with the reference UIC ORE (respectively S1002) wheel's contour.
Klíčová slova
elektrické lokomotivy, měření jízdních obrysů kol dvojkolí, opotřebení, reprofilace, kilometrický proběh
Klíčová slova v angličtině
electric locomotives, measuring of wheel's contours of twin wheels, wear down, reprofiling, mileage
Rozsah průvodní práce
70 s. (68 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vývojem parametrů jízdního obrysu, konkrétně hodnot šířka okolku Sd, výška okolku Sh a strmost okolku qR; v závislosti na kilometrickém proběhu lokomotiv firmy Metrans a. s. V teoretické části práce jsou popsány jednotlivé parametry jízdního obrysu a způsoby jejich měření. Ve vyhodnocení průběhů těchto parametrů jako závislostí na kilometrickém proběhu je pozornost soustředěna na abnormality a jejich možné vysvětlení. Navíc je zde vypracováno i rozdělení rozchodu dvojkolí pomocí histogramů. Na závěr je provedeno jedno provozní měření jízdních obrysů lokomotivy 386.010-3 univerzitním systémem Profiloměr, ve vyhodnocení tohoto měření jsou zobrazeny porovnání skutečných jízdních obrysů s jízdním obrysem referenčním UIC-ORE neboli S1002.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the progression of wear out of wheel's contour, especially with specific value of flange width Sd, flange height Sh and flange stiffness qR; depending on the mileage of locomotives of company Metrans a. s. In the theoretical section, it describes the various parameters of the wheel's contour and methods for their measurement. The evaluation of process of these parameters according mileage is focused on abnormalities and their possible explanations. Additionally, the gauge of twin wheels is also evaluated using histograms. In conclusion, one operational measurement of the wheel's contours of the locomotive 386.010 3 was made by the University profile system Profiloměr, in the evaluation of this measurement are shown the comparison of the actual wheel's contours with the reference UIC ORE (respectively S1002) wheel's contour.
Klíčová slova
elektrické lokomotivy, měření jízdních obrysů kol dvojkolí, opotřebení, reprofilace, kilometrický proběh
Klíčová slova v angličtině
electric locomotives, measuring of wheel's contours of twin wheels, wear down, reprofiling, mileage
Zásady pro vypracování
Proveďte vyhodnocení průběhu opotřebení jízdních obrysů kol dvojkolí moderních lokomotiv z dodaných dat provozního měření. Zaměřte se na hlavní rozměry jízdních obrysů kol a dvojkolí.
Body zadání:
1. Úvod do problematiky, hlavní rozměry dvojkolí a jízdních obrysů kol, provozně sledované veličiny.
2. Vyhodnocení provozně sledovaných veličin u vybraných lokomotiv.
3. Provedení provozního měření opotřebení jízdních obrysů kol vybrané lokomotivy systémem Profiloměr.
4. Vyhodnocení provozního opotřebení.
5. Zhodnocení získaných výsledků.
Zásady pro vypracování
Proveďte vyhodnocení průběhu opotřebení jízdních obrysů kol dvojkolí moderních lokomotiv z dodaných dat provozního měření. Zaměřte se na hlavní rozměry jízdních obrysů kol a dvojkolí.
Body zadání:
1. Úvod do problematiky, hlavní rozměry dvojkolí a jízdních obrysů kol, provozně sledované veličiny.
2. Vyhodnocení provozně sledovaných veličin u vybraných lokomotiv.
3. Provedení provozního měření opotřebení jízdních obrysů kol vybrané lokomotivy systémem Profiloměr.
4. Vyhodnocení provozního opotřebení.
5. Zhodnocení získaných výsledků.
Seznam doporučené literatury
[1] IZER, J., JANDA, J., MARUNA, Z., ZDRŮBEK, S.: Kolejové vozy. Bratislava: ALFA, 1986. 1. vydání, 380 s. ISBN 63-870-84.
[2] ZELENKA, J., MICHÁLEK, T.: Teorie vozidel. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2013. 1. vydání, 78 s. ISBN 978-80-7395-652-3.
[3] ZELENKA, J., KOTRBA, A.: Zkušenosti se zavedením nového jízdního obrysu v DKV Brno. In: XV. mezinárodní konference Současné problémy v kolejových vozidlech 2001 - Sborník přednášek, s. 259-264. ISBN 80-7194-381-9.
[4] Nařízení Komise (EU) č. 1302/2014 ze dne 18. listopadu 2014 o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému kolejová vozidla - lokomotivy a kolejová vozidla pro přepravu osob železničního systému v Evropské unii. Brusel: EK, 2014.
[5] ČSN EN 13715+A1:2011. Železniční aplikace - Dvojkolí a podvozky - Kola - Jízdní obrysy kol. Praha: ÚNMZ, 2011.
[6] ČD V25. Předpis pro organizaci údržby elektrických a motorových hnacích vozidel, osobních, vložených, přípojných a řídicích vozů. Praha: ČD, a.s., 2000.
Seznam doporučené literatury
[1] IZER, J., JANDA, J., MARUNA, Z., ZDRŮBEK, S.: Kolejové vozy. Bratislava: ALFA, 1986. 1. vydání, 380 s. ISBN 63-870-84.
[2] ZELENKA, J., MICHÁLEK, T.: Teorie vozidel. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2013. 1. vydání, 78 s. ISBN 978-80-7395-652-3.
[3] ZELENKA, J., KOTRBA, A.: Zkušenosti se zavedením nového jízdního obrysu v DKV Brno. In: XV. mezinárodní konference Současné problémy v kolejových vozidlech 2001 - Sborník přednášek, s. 259-264. ISBN 80-7194-381-9.
[4] Nařízení Komise (EU) č. 1302/2014 ze dne 18. listopadu 2014 o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému kolejová vozidla - lokomotivy a kolejová vozidla pro přepravu osob železničního systému v Evropské unii. Brusel: EK, 2014.
[5] ČSN EN 13715+A1:2011. Železniční aplikace - Dvojkolí a podvozky - Kola - Jízdní obrysy kol. Praha: ÚNMZ, 2011.
[6] ČD V25. Předpis pro organizaci údržby elektrických a motorových hnacích vozidel, osobních, vložených, přípojných a řídicích vozů. Praha: ČD, a.s., 2000.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl obhajobu své bakalářské práce a reagoval na dotazy z posudku vedoucího práce i na doplňující otázky členů komise.