Na základě cílené literární rešerše je v této práci popsán význam a principy předvídání poptávky ve výrobních podnicích. V práci jsou identifikovány a detailně rozebrány hlavní činnosti procesu předvídání poptávky, mezi které patří identifikace vhodné struktury poptávky, volba zdrojů dat a informací při předvídání poptávky, volba metody předvídání poptávky a ohodnocení a stanovení chyby předpovědi poptávky.
V praktické části práce je na základě primárního kvantitativního výzkumu identifikován způsob předvídání poptávky v českých výrobních podnicích chemického a potravinářského průmyslu včetně specifikace rozdílů mezi podniky chemického a potravinářského průmyslu a rozdílů mezi malými, středním a velkými podniky.
Anotace v angličtině
In this work is describes the importance and principles of forecasting demand in manufacturing companies based on targeted literature review. In this work are identified and in detail analyzed the main activities of demand forecasting process, which include the identification of an appropriate structure of demand, the choice of sources of data and information in demand forecasting, the choice of methods of forecasting and evaluation and determination of the forecast error of demand.
The practical part is based on the primary quantitative research identified method of forecasting demand in the Czech manufacturing companies chemical and food industries, including specification differences between companies of the chemical and food industry and the differences between small, medium and large companies.
Klíčová slova
předvídání poptávky, proces předvídání poptávky, chemický průmysl, potravinářský průmysl
Klíčová slova v angličtině
demand forecasting, process of demand forecasting, chemical industry, food industry
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Na základě cílené literární rešerše je v této práci popsán význam a principy předvídání poptávky ve výrobních podnicích. V práci jsou identifikovány a detailně rozebrány hlavní činnosti procesu předvídání poptávky, mezi které patří identifikace vhodné struktury poptávky, volba zdrojů dat a informací při předvídání poptávky, volba metody předvídání poptávky a ohodnocení a stanovení chyby předpovědi poptávky.
V praktické části práce je na základě primárního kvantitativního výzkumu identifikován způsob předvídání poptávky v českých výrobních podnicích chemického a potravinářského průmyslu včetně specifikace rozdílů mezi podniky chemického a potravinářského průmyslu a rozdílů mezi malými, středním a velkými podniky.
Anotace v angličtině
In this work is describes the importance and principles of forecasting demand in manufacturing companies based on targeted literature review. In this work are identified and in detail analyzed the main activities of demand forecasting process, which include the identification of an appropriate structure of demand, the choice of sources of data and information in demand forecasting, the choice of methods of forecasting and evaluation and determination of the forecast error of demand.
The practical part is based on the primary quantitative research identified method of forecasting demand in the Czech manufacturing companies chemical and food industries, including specification differences between companies of the chemical and food industry and the differences between small, medium and large companies.
Klíčová slova
předvídání poptávky, proces předvídání poptávky, chemický průmysl, potravinářský průmysl
Klíčová slova v angličtině
demand forecasting, process of demand forecasting, chemical industry, food industry
Zásady pro vypracování
1. Význam předvídání poptávky ve výrobním podniku (literární rešerše).
2. Identifikace procesu předvídání poptávky ve výrobním podniku (literární rešerše).
3. Kvantitativní výzkum způsobu předvídání poptávky ve výrobních podnicích chemického a potravinářského průmyslu v České republice.
4. Zhodnocení specifik předvídání poptávky ve výrobních podnicích chemického a potravinářského průmyslu v České republice.
Zásady pro vypracování
1. Význam předvídání poptávky ve výrobním podniku (literární rešerše).
2. Identifikace procesu předvídání poptávky ve výrobním podniku (literární rešerše).
3. Kvantitativní výzkum způsobu předvídání poptávky ve výrobních podnicích chemického a potravinářského průmyslu v České republice.
4. Zhodnocení specifik předvídání poptávky ve výrobních podnicích chemického a potravinářského průmyslu v České republice.
Seznam doporučené literatury
1. Armstrong, J. S.: Principles of forecasting: A handbook for researchers and practitioners. 1. vyd. Berlin: Springer, 2001. ISBN 978-0-7923-7930-0.
2. Gros, I.; Grosová, S.: Dodavatelské systémy: Supply Chain Management. 1. vyd. Přerov: Vysoká škola logistiky, 2012. ISBN 978-80-87179-20-8.
3. Grosová, S.: Marketing: principy, postupy, metody. 1. vyd. Praha: VŠCHT, 2002. ISBN 80-7080-505-6.
4. Jobber, D.; Lancaster, G.: Management prodeje. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-533-4.
5. Kotler, P.; Keller, K. L.: Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
6. Makridakis, S.; Wheelwright, S. C.; Hyndman, R. J.: Forecasting: methods and applications. 3. vyd. New York: John Wiley & Sons, 1998. ISBN 978-0-471-53233-0.
7. Mentzer, J. T.; Moon, M. A.: Sales forecasting management: A demand management approach. 2. vyd., Thousand Oaks: Sage Publications. 2005. ISBN 1-4129-0571-0.
8. Stadtler, H.; Kilger, Ch. Supply chain management and advanced planning, 4. vyd. Berlin: Springer, 2010. ISBN 978-3-540-74511-2.
Seznam doporučené literatury
1. Armstrong, J. S.: Principles of forecasting: A handbook for researchers and practitioners. 1. vyd. Berlin: Springer, 2001. ISBN 978-0-7923-7930-0.
2. Gros, I.; Grosová, S.: Dodavatelské systémy: Supply Chain Management. 1. vyd. Přerov: Vysoká škola logistiky, 2012. ISBN 978-80-87179-20-8.
3. Grosová, S.: Marketing: principy, postupy, metody. 1. vyd. Praha: VŠCHT, 2002. ISBN 80-7080-505-6.
4. Jobber, D.; Lancaster, G.: Management prodeje. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-533-4.
5. Kotler, P.; Keller, K. L.: Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
6. Makridakis, S.; Wheelwright, S. C.; Hyndman, R. J.: Forecasting: methods and applications. 3. vyd. New York: John Wiley & Sons, 1998. ISBN 978-0-471-53233-0.
7. Mentzer, J. T.; Moon, M. A.: Sales forecasting management: A demand management approach. 2. vyd., Thousand Oaks: Sage Publications. 2005. ISBN 1-4129-0571-0.
8. Stadtler, H.; Kilger, Ch. Supply chain management and advanced planning, 4. vyd. Berlin: Springer, 2010. ISBN 978-3-540-74511-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jak se měnil Váš pohled na očekávání a předpokládané výsledky během tvorby, zpracování a vyhodnocování dotazníků?
Jakým způsobem byste predikovala poptávku a jak byste tento způsob prosazovala v podnicích v jejich rozlišení na malé, střední a velké firmy v chemickém a potravinářském průmyslu?
Studentka zodpověděla při obhajobě všechny otázky.