Práce je zaměřena na analýzu tvorby reportů o společenské odpovědnosti, konkrétně etického kodexu. V první řadě je vymezen samotný pojem společenská odpovědnost firem, dále je rozebráno téma stakeholderů, následně samotné CSR reportování, jeho tvorba a samotná tvorba etického kodexu. Nakonec ověření existence a struktury etického kodexu v českých chemických podnicích.
Anotace v angličtině
The work is focused on analysis of the creation of reports about corparate social responsibility, specifically on creation of Code of Ethics. In the first place, there is defined concept of corporate social responsibility, after there is also analyzed topic of stakeholders , then the actual CSR reporting and creation of these reports and the creation of the Code of Ethics. In the end checking of existing and structure of Code of Ethics in czech chemical companies.
Klíčová slova
Společenská odpovědnost firem, udržitelnost, stakeholders, životní prostředí, společnost, etika, report, reportování, etický kodex, etické aktivity.
Práce je zaměřena na analýzu tvorby reportů o společenské odpovědnosti, konkrétně etického kodexu. V první řadě je vymezen samotný pojem společenská odpovědnost firem, dále je rozebráno téma stakeholderů, následně samotné CSR reportování, jeho tvorba a samotná tvorba etického kodexu. Nakonec ověření existence a struktury etického kodexu v českých chemických podnicích.
Anotace v angličtině
The work is focused on analysis of the creation of reports about corparate social responsibility, specifically on creation of Code of Ethics. In the first place, there is defined concept of corporate social responsibility, after there is also analyzed topic of stakeholders , then the actual CSR reporting and creation of these reports and the creation of the Code of Ethics. In the end checking of existing and structure of Code of Ethics in czech chemical companies.
Klíčová slova
Společenská odpovědnost firem, udržitelnost, stakeholders, životní prostředí, společnost, etika, report, reportování, etický kodex, etické aktivity.
1. Teoretická východiska společenské odpovědnosti organizací.
2. Reporting aktivit společensky odpovědného chování organizací.
3. Teoretická východiska etického chování jako jedné z hlavních oblastí společenské odpovědnosti organizace, reporting etického chování organizací.
4. Analýza aktivit zajištění etické oblasti společenské odpovědnosti organizace a jejich reporting v praxi vybraného podniku.
5. Závěrečné shrnutí.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická východiska společenské odpovědnosti organizací.
2. Reporting aktivit společensky odpovědného chování organizací.
3. Teoretická východiska etického chování jako jedné z hlavních oblastí společenské odpovědnosti organizace, reporting etického chování organizací.
4. Analýza aktivit zajištění etické oblasti společenské odpovědnosti organizace a jejich reporting v praxi vybraného podniku.
5. Závěrečné shrnutí.
Seznam doporučené literatury
1. KAŠPAROVÁ K. a KUNZ V.: Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 159 s., ISBN 978-80-247-4480-3.
2. KUNZ V.: Společenská odpovědnost firem. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 201 s., ISBN 978-80-247-3983-0.
3. PAVLÍK M. a kol.: Společenská odpovědnosti organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 169 s., ISBN 978-80-247-3157-5.
4. JONES D.: Společensky odpovědné chování firem. Management Press, 2014. ISBN: 978-80-7261-269-7.
5. BORTEE D.S.: The State of CSR Communication Research: A Summary and Future Direction. Journal Public Relations. 2014, p. 1-8. ISSN 1942-4604.
6. Uzoechi N. a Reid P.: Corporate Social Responsibility (CSR) and Management Trends: Changing Times and Changing Strategies. Economic Insights. 2013, p. 12-19. ISSN 2284-8576.
Seznam doporučené literatury
1. KAŠPAROVÁ K. a KUNZ V.: Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 159 s., ISBN 978-80-247-4480-3.
2. KUNZ V.: Společenská odpovědnost firem. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 201 s., ISBN 978-80-247-3983-0.
3. PAVLÍK M. a kol.: Společenská odpovědnosti organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 169 s., ISBN 978-80-247-3157-5.
4. JONES D.: Společensky odpovědné chování firem. Management Press, 2014. ISBN: 978-80-7261-269-7.
5. BORTEE D.S.: The State of CSR Communication Research: A Summary and Future Direction. Journal Public Relations. 2014, p. 1-8. ISSN 1942-4604.
6. Uzoechi N. a Reid P.: Corporate Social Responsibility (CSR) and Management Trends: Changing Times and Changing Strategies. Economic Insights. 2013, p. 12-19. ISSN 2284-8576.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jaký může mít etický kodex význam pro budoucnost? Co lze především vytknout českým podnikům u jejich etických kodexů? Považujete sankce za nutnost v rámci etického kodexu, pokud ano, tak proč? Jakým způsobem je etický kodex provázán na misi a vizi podniku?