- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Segmentace autoservisů podle jejich potřeb a požadavků na spolupráci s výrobci a distributory autoolejů
Hlavní téma v angličtině
Segmentation of car service stations according to their needs and requirements for cooperation with manufacturers and distributors of car oils
Název dle studenta
Segmentace autoservisů podle jejich potřeb a požadavků na úroveň spolupráce s výrobci a distributory autoolejů
Název dle studenta v angličtině
Segmentation of car service stations according to their needs and requirements for the level of cooperation with manufacturers and distributors of car oils
Diplomová práce se zabývá problematikou segmentace B2B trhů, konkrétně pak segmentací autoservisů podle jejich náhledu na potřebnost různé míry spolupráce s výrobci a distributory autoolejů. V teoretické části je na základě rešerše odborné literatury vysvětlena podstata segmentace trhu a její výhody a nevýhody a dále je teoreticky popsán samotný proces segmentace trhu se zaměřením na specifika průmyslových trhů. Závěrem teoretické části práce jsou rámcově popsány literaturou doporučované metody a přístupy k segmentaci trhu.
Praktická část diplomové práce je věnována zpracování a analýze výsledků primárního kvantitativního výzkumu, jenž umožnil provést segmentaci autoservisů podle názorů jejich představitelů na úroveň spolupráce s výrobci a distributory autoolejů. Identifikované segmenty jsou popsány a specifikovány zvlášť z hlediska spolupráce s výrobci a zvlášť se zaměřením na spolupráci s distributory autoolejů.
Anotace v angličtině
The object of the dissertation thesis is segmentation B2B markets, specificaly segmentation of car service stations according to their need for the level of cooperation with manufacturers and distributors of car oils. Based on specialized publications recherche there is explanation of the essence of market segmentation and its advantages and disadvantages in the theoretical part. There is also a theoretical description of the market segmentation process focused on industrial market specifics. At the end of theoretical part of the thesis can be found the description of recommended methods and approaches to the market segmentation.
Practical part of the thesis is dedicated to primary quantitative research and analysis of its results in order to do the segmentation of car service stations based on opinions of their representatives for the level of cooperation with manufacturers and distributors of car oils. Identified segments are described and specified separetely for the cooperation with manufacturers and separately for the cooperation with distributors of car oils.
Diplomová práce se zabývá problematikou segmentace B2B trhů, konkrétně pak segmentací autoservisů podle jejich náhledu na potřebnost různé míry spolupráce s výrobci a distributory autoolejů. V teoretické části je na základě rešerše odborné literatury vysvětlena podstata segmentace trhu a její výhody a nevýhody a dále je teoreticky popsán samotný proces segmentace trhu se zaměřením na specifika průmyslových trhů. Závěrem teoretické části práce jsou rámcově popsány literaturou doporučované metody a přístupy k segmentaci trhu.
Praktická část diplomové práce je věnována zpracování a analýze výsledků primárního kvantitativního výzkumu, jenž umožnil provést segmentaci autoservisů podle názorů jejich představitelů na úroveň spolupráce s výrobci a distributory autoolejů. Identifikované segmenty jsou popsány a specifikovány zvlášť z hlediska spolupráce s výrobci a zvlášť se zaměřením na spolupráci s distributory autoolejů.
Anotace v angličtině
The object of the dissertation thesis is segmentation B2B markets, specificaly segmentation of car service stations according to their need for the level of cooperation with manufacturers and distributors of car oils. Based on specialized publications recherche there is explanation of the essence of market segmentation and its advantages and disadvantages in the theoretical part. There is also a theoretical description of the market segmentation process focused on industrial market specifics. At the end of theoretical part of the thesis can be found the description of recommended methods and approaches to the market segmentation.
Practical part of the thesis is dedicated to primary quantitative research and analysis of its results in order to do the segmentation of car service stations based on opinions of their representatives for the level of cooperation with manufacturers and distributors of car oils. Identified segments are described and specified separetely for the cooperation with manufacturers and separately for the cooperation with distributors of car oils.
1. Teoreticky popsat proces segmentace trhu na B2B trzích.
2. Zaměřit se na specifikaci segmentačních proměnných vhodných pro B2B trhy.
3. Rámcově teoreticky popsat základní principy metod využívaných pro segmentaci trhu.
4. Připravit a realizovat primární kvantitativní výzkum mapující potřeby a požadavky autoservisů z hlediska jejich spolupráce s výrobci a distributory autoolejů.
5. Provést segmentaci autoservisů podle jejich potřeb a požadavků na spolupráci s výrobci a distributory autoolejů. Segmenty popsat pomocí segmentačních proměnných a definovat jejich specifické potřeby a požadavky.
6. Provést vyhodnocení a formulovat závěr.
Zásady pro vypracování
1. Teoreticky popsat proces segmentace trhu na B2B trzích.
2. Zaměřit se na specifikaci segmentačních proměnných vhodných pro B2B trhy.
3. Rámcově teoreticky popsat základní principy metod využívaných pro segmentaci trhu.
4. Připravit a realizovat primární kvantitativní výzkum mapující potřeby a požadavky autoservisů z hlediska jejich spolupráce s výrobci a distributory autoolejů.
5. Provést segmentaci autoservisů podle jejich potřeb a požadavků na spolupráci s výrobci a distributory autoolejů. Segmenty popsat pomocí segmentačních proměnných a definovat jejich specifické potřeby a požadavky.
6. Provést vyhodnocení a formulovat závěr.
Seznam doporučené literatury
1. BOEJGAARD, J., ELLEGAARD, CH.: Unfolding implementation in industrial market segmentation. Industrial Marketing Management, 2010, 39(8), s. 1291-1299, ISSN 0019-8501.
2. HARRISON, D., KJELLBERG, H.: Segmenting a market in the making: Industrial market segmentation as construction. Industrial Marketing Management, 2010, 39 (5), s. 784 792, ISSN 0019-850.
3. KOTLER, P., KELLER, K. L.: Marketing Management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
4. LOŠŤÁKOVÁ, H.: Marketingový management. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2013, 234 s. ISBN 978-80-7395-638-7.
5. PALMER, R. A., MILLIER, P.: Segmentation: Identification, intuition, and implementation. Industrial Marketing Management, 2004, 33 (8), s. 779-785, ISSN 0019-8501.
6. PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERGH, J.: Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2012, 271 s. ISBN 80-247-0254-1.
Seznam doporučené literatury
1. BOEJGAARD, J., ELLEGAARD, CH.: Unfolding implementation in industrial market segmentation. Industrial Marketing Management, 2010, 39(8), s. 1291-1299, ISSN 0019-8501.
2. HARRISON, D., KJELLBERG, H.: Segmenting a market in the making: Industrial market segmentation as construction. Industrial Marketing Management, 2010, 39 (5), s. 784 792, ISSN 0019-850.
3. KOTLER, P., KELLER, K. L.: Marketing Management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
4. LOŠŤÁKOVÁ, H.: Marketingový management. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2013, 234 s. ISBN 978-80-7395-638-7.
5. PALMER, R. A., MILLIER, P.: Segmentation: Identification, intuition, and implementation. Industrial Marketing Management, 2004, 33 (8), s. 779-785, ISSN 0019-8501.
6. PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERGH, J.: Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2012, 271 s. ISBN 80-247-0254-1.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V čem vidíte přínos zpracované segmentace autoservisů pro distributory autoolejů? Co považujete za nejdůležitější nástroj pro provádění kvantitativního výzkumu metodou osobního dotazování? Jakým způsobem byly vymezeny oblasti spolupráce distributorů a výrobců?