Bakalářské práce je zaměřena na problematiku budování pozitivní image u zákazníků a u dodavatelů ve vybraných potravinářských podnicích. Na základě rešerše odborné literatury je nejprve vymezen pojem image, včetně jeho charakteristik a definic. Následující kapitola je věnována firemní identitě, firemní filozofii a prostředkům firemní identity. Tyto prvky mají zásadní vliv na tvorbu pozitivní image podniku. V závěru teoretické části práce jsou charakterizovány zainteresované skupiny veřejnosti, u nichž je v zájmu podniku vytvářet pozitivní povědomí a image. Mluvíme o skupinách tzv. primárních a sekundárních stakeholderů.
Navazující praktická část bakalářské práce popisuje a shrnuje výsledky primárního kvalitativního výzkumu zaměřeného na budování pozitivní image vůči zákazníkům a dodavatelům ve dvou potravinářských podnicích působících v České republice. Výsledky byly shrnuty formou zpráv z výzkumu v každém ze zkoumaných podniků. Závěrem jsou informace zjištěné výzkumem zanalyzovány a jsou formulována doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor work focuses on the issue of building a positive image for customers and suppliers in the chosen food organizations. Based on research from specialized literature, the term image is explained first, including the characteristics and definitions. The following chapter is devoted to the company's identity, philosophy and the tools of company's identity. These elements have the basic influence on creating a positive image of the company. In the conclusion of theoretical part are characterized involving groups of the public, whose focus is to create a positive awareness and company image. Speaking of groups so called primary and secondary stakeholders.
Following practical part of this bachelor work describes and summarizes the results of primary qualitative research that focuses on building a positive image among customers and suppliers in two different food processing businesses based in Czech Republic. The results are summed up in the message from research in each of the considering organizations. In the conclusion part, all information from the research are analyzed and recommendations are made.
Klíčová slova
Image, firemní identita, prostředky firemní identity, firemní reputace, goodwill, firemní filozofie, firemní komunikace, firemní kultura, firemní produkt, public relations, stakeholder, podnik
Klíčová slova v angličtině
Image, corporate identity, means of corporate identity, corporate reputation, goodwill, corporate philosophy, corporate communication, corporate culture, corporate pruduct, public relations, stakeholderů, company
Rozsah průvodní práce
148 000
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářské práce je zaměřena na problematiku budování pozitivní image u zákazníků a u dodavatelů ve vybraných potravinářských podnicích. Na základě rešerše odborné literatury je nejprve vymezen pojem image, včetně jeho charakteristik a definic. Následující kapitola je věnována firemní identitě, firemní filozofii a prostředkům firemní identity. Tyto prvky mají zásadní vliv na tvorbu pozitivní image podniku. V závěru teoretické části práce jsou charakterizovány zainteresované skupiny veřejnosti, u nichž je v zájmu podniku vytvářet pozitivní povědomí a image. Mluvíme o skupinách tzv. primárních a sekundárních stakeholderů.
Navazující praktická část bakalářské práce popisuje a shrnuje výsledky primárního kvalitativního výzkumu zaměřeného na budování pozitivní image vůči zákazníkům a dodavatelům ve dvou potravinářských podnicích působících v České republice. Výsledky byly shrnuty formou zpráv z výzkumu v každém ze zkoumaných podniků. Závěrem jsou informace zjištěné výzkumem zanalyzovány a jsou formulována doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor work focuses on the issue of building a positive image for customers and suppliers in the chosen food organizations. Based on research from specialized literature, the term image is explained first, including the characteristics and definitions. The following chapter is devoted to the company's identity, philosophy and the tools of company's identity. These elements have the basic influence on creating a positive image of the company. In the conclusion of theoretical part are characterized involving groups of the public, whose focus is to create a positive awareness and company image. Speaking of groups so called primary and secondary stakeholders.
Following practical part of this bachelor work describes and summarizes the results of primary qualitative research that focuses on building a positive image among customers and suppliers in two different food processing businesses based in Czech Republic. The results are summed up in the message from research in each of the considering organizations. In the conclusion part, all information from the research are analyzed and recommendations are made.
Klíčová slova
Image, firemní identita, prostředky firemní identity, firemní reputace, goodwill, firemní filozofie, firemní komunikace, firemní kultura, firemní produkt, public relations, stakeholder, podnik
Klíčová slova v angličtině
Image, corporate identity, means of corporate identity, corporate reputation, goodwill, corporate philosophy, corporate communication, corporate culture, corporate pruduct, public relations, stakeholderů, company
Zásady pro vypracování
1. Definovat image firmy.
2. Specifikovat nástroje pro vytváření pozitivní image firmy.
3. Rámcově charakterizovat firemní stakeholdery .
4. Připravit a realizovat kvalitativní výzkum mapující prakticky využívané nástroje pro posilování a budování pozitivní image firmy vůči různým skupinám stakeholderů.
5. Provést zhodnocení a formulovat závěr.
Zásady pro vypracování
1. Definovat image firmy.
2. Specifikovat nástroje pro vytváření pozitivní image firmy.
3. Rámcově charakterizovat firemní stakeholdery .
4. Připravit a realizovat kvalitativní výzkum mapující prakticky využívané nástroje pro posilování a budování pozitivní image firmy vůči různým skupinám stakeholderů.
5. Provést zhodnocení a formulovat závěr.
Seznam doporučené literatury
1. ANDREW L. MILES F., MILES S.: Stakeholders theory and practice. Oxford: Oxford University Press, 2006. ISBN 0191533556.
2. FREEMAN, R. Strategic management: a stakeholder approach. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2010, 276 s. ISBN 9780521151740.
3. PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ H.: Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. ISBN 9788024736228.
4. VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ J.: Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190s. ISBN 978-80-247-2790-5.
5. SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 240 s. ISBN 80-247-0564-8.
Seznam doporučené literatury
1. ANDREW L. MILES F., MILES S.: Stakeholders theory and practice. Oxford: Oxford University Press, 2006. ISBN 0191533556.
2. FREEMAN, R. Strategic management: a stakeholder approach. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2010, 276 s. ISBN 9780521151740.
3. PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ H.: Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. ISBN 9788024736228.
4. VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ J.: Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190s. ISBN 978-80-247-2790-5.
5. SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 240 s. ISBN 80-247-0564-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
O jaké konkrétní firmy ve výzkumu se jednalo a podle čeho byly vybrány? Zkoumala se prezentace firmy pomocí webové stránky? Používají firmy facebook? Vysvětlete proč uvádíte EDI jako nástroj pro budování image firmy?