Práce pojednává o informovanosti studentů o Alzheimerově chorobě. Teoretická část se zaměřuje na definici Alzheimerovy nemoci, její příčiny, klinický obraz, diagnostiku a léčbu. Dále se zabývá možnostmi pomoci a podpory osobám s Alzheimerovou nemocí a informovaností. Ve výzkumné části je zpracován přehled o výsledcích dotazníkového šetření informovanosti studentů o Alzheimerově nemoci. Výzkum byl proveden u studentů oboru Zdravotně-sociální pracovník na dvou vysokých školách.
Anotace v angličtině
This thesis examines the students' knowledge of Alzheimer's disease. The theoretical part is focused on the definition of Alzheimer's disease, its causes, a clinical picture, diagnostics and its treatment. Furthermore, it analyses possibilities of assistence and support for people with Alzheimer's disease and the awareness of the disease. The following research provides an overview of the survey findings concerning the students' knowledge of Alzheimer's disease. The research was conducted among the students of Health and Social Worker studies at two universities.
Klíčová slova
Alzheimerova nemoc, dávky sociálního zabezpečení, informovanost, sociální služby, testy kognitivních funkcí
Klíčová slova v angličtině
Alzheimer's disease, social security benefits, knowledge, social services, tests of cognitive functions
Rozsah průvodní práce
69 s. (72 291 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o informovanosti studentů o Alzheimerově chorobě. Teoretická část se zaměřuje na definici Alzheimerovy nemoci, její příčiny, klinický obraz, diagnostiku a léčbu. Dále se zabývá možnostmi pomoci a podpory osobám s Alzheimerovou nemocí a informovaností. Ve výzkumné části je zpracován přehled o výsledcích dotazníkového šetření informovanosti studentů o Alzheimerově nemoci. Výzkum byl proveden u studentů oboru Zdravotně-sociální pracovník na dvou vysokých školách.
Anotace v angličtině
This thesis examines the students' knowledge of Alzheimer's disease. The theoretical part is focused on the definition of Alzheimer's disease, its causes, a clinical picture, diagnostics and its treatment. Furthermore, it analyses possibilities of assistence and support for people with Alzheimer's disease and the awareness of the disease. The following research provides an overview of the survey findings concerning the students' knowledge of Alzheimer's disease. The research was conducted among the students of Health and Social Worker studies at two universities.
Klíčová slova
Alzheimerova nemoc, dávky sociálního zabezpečení, informovanost, sociální služby, testy kognitivních funkcí
Klíčová slova v angličtině
Alzheimer's disease, social security benefits, knowledge, social services, tests of cognitive functions
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. BARTOŠ, Aleš a Martina HASALÍKOVÁ. Poznejte demenci správně a včas: příručka pro klinickou praxi. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2010. 181 s. ISBN 978-80-204-2282-8.
2. FRANKOVÁ, Vanda et al. Alzheimerova demence v praxi: konsenzus psychiatricko-neurologicko-geriatrický. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2011. 70 s. ISBN 978-80-204-2423-5.
3. HOLMEROVÁ, Iva et al. Průvodce vyšším věkem: manuál pro seniory a jejich pečovatele. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2014. 206 s. ISBN 978-80-204-3119-6.
4. JIRÁK, Roman; Iva HOLMEROVÁ; Claudia BORZOVÁ a kol. Demence a jiné poruchy paměti: komunikace a každodenní péče. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. 164 s. ISBN 978-80-247-2454-6.
5. REGNAULT, Mathilde. Alzheimerova choroba: průvodce pro blízké nemocných. 1. vyd. Praha: Portál, 2011. 119 s. ISBN 978-80-262-0010-9.
Seznam doporučené literatury
1. BARTOŠ, Aleš a Martina HASALÍKOVÁ. Poznejte demenci správně a včas: příručka pro klinickou praxi. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2010. 181 s. ISBN 978-80-204-2282-8.
2. FRANKOVÁ, Vanda et al. Alzheimerova demence v praxi: konsenzus psychiatricko-neurologicko-geriatrický. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2011. 70 s. ISBN 978-80-204-2423-5.
3. HOLMEROVÁ, Iva et al. Průvodce vyšším věkem: manuál pro seniory a jejich pečovatele. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2014. 206 s. ISBN 978-80-204-3119-6.
4. JIRÁK, Roman; Iva HOLMEROVÁ; Claudia BORZOVÁ a kol. Demence a jiné poruchy paměti: komunikace a každodenní péče. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. 164 s. ISBN 978-80-247-2454-6.
5. REGNAULT, Mathilde. Alzheimerova choroba: průvodce pro blízké nemocných. 1. vyd. Praha: Portál, 2011. 119 s. ISBN 978-80-262-0010-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Proč jste si pro své výzkumné šetření vybral pouze studenty 3 ročníku ZSP?
2. Jakých limitů Vašeho výzkumného šetření jste si vědom?
3. Proč je zásadní komplexní posouzení osob s demencí nebo osob ohrožených demencí?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.