Diplomová práce je zaměřena na hodnocení spokojenosti pacientů s péčí. Zvolené téma je součástí projektu Studentské grantové soutěže - Kvalita péče ve zdravotnických zařízeních 2015. Je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. Teoretická část obsahuje kapitolu zabývající se vymezením pojmu kvalita, dále kapitolu týkající se legislativy. Také v teoretické části uvádím metody pro měření a hodnocení kvality a možné techniky pro sledování spokojenosti pacientů. V rámci průzkumné sondy bylo využito kvantitativní dotazníkové šetření. Výzkumný vzorek tvořili hospitalizovaní pacienti z různých lůžkových oddělení pěti nemocnic Pardubického kraje. Získaná data jsou prezentovány v kontingenčních tabulkách a tabulkách četností. V závěru jsou uvedeny doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the evaluation of patient satisfaction with care. The chosen topic is part of the Student Grant Competition - Quality care in health establishments 2015. Thesis is divided into theoretical part and research part. The theoretical part contains a chapter dealing with the definition of the concept of quality and the chapter on legislation. In the theoretical part also provides methods for measuring and assessing the quality and possible techniques for monitoring patient satisfaction. Within exploration probe was used a quantitative survey. The research sample consisted of hospitalized patients in different wards of five hospitals Pardubice region. The data obtained are presented in contingency tables and frequency tables. In conclusion, there are recommendations for practice.
Diplomová práce je zaměřena na hodnocení spokojenosti pacientů s péčí. Zvolené téma je součástí projektu Studentské grantové soutěže - Kvalita péče ve zdravotnických zařízeních 2015. Je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. Teoretická část obsahuje kapitolu zabývající se vymezením pojmu kvalita, dále kapitolu týkající se legislativy. Také v teoretické části uvádím metody pro měření a hodnocení kvality a možné techniky pro sledování spokojenosti pacientů. V rámci průzkumné sondy bylo využito kvantitativní dotazníkové šetření. Výzkumný vzorek tvořili hospitalizovaní pacienti z různých lůžkových oddělení pěti nemocnic Pardubického kraje. Získaná data jsou prezentovány v kontingenčních tabulkách a tabulkách četností. V závěru jsou uvedeny doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the evaluation of patient satisfaction with care. The chosen topic is part of the Student Grant Competition - Quality care in health establishments 2015. Thesis is divided into theoretical part and research part. The theoretical part contains a chapter dealing with the definition of the concept of quality and the chapter on legislation. In the theoretical part also provides methods for measuring and assessing the quality and possible techniques for monitoring patient satisfaction. Within exploration probe was used a quantitative survey. The research sample consisted of hospitalized patients in different wards of five hospitals Pardubice region. The data obtained are presented in contingency tables and frequency tables. In conclusion, there are recommendations for practice.
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Diskuse a zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Diskuse a zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. BÁRTLOVÁ, Sylva a Helena HNILICOVÁ. Vybrané metody a techniky výzkumu. Zjišťování spokojenosti pacientů. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 2000, 118 s. ISBN 80-7013-311-2.
2. GLADKIJ, Ivan, Leoš HEGER a Ladislav STRNAD. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1999, 183 s. ISBN 80-7013-272-8.
3. GLADKIJ, Ivan. Management ve zdravotnictví. Brno: Computer press, 2003, 380 s. ISBN 80-7226-996-8.
4. MADAR, Jiří a kol. Řízení kvality ve zdravotnickém zařízení. Praha: Grada Publishing, 200, 248 s. ISBN 80-247-0585-0.
5. ŠKRLA, Petr a Magda ŠKRLOVÁ. Kreativní ošetřovatelský management. Praha: Advent-Orion, 2003, 477 s. ISBN 80-7172-841-1.
Seznam doporučené literatury
1. BÁRTLOVÁ, Sylva a Helena HNILICOVÁ. Vybrané metody a techniky výzkumu. Zjišťování spokojenosti pacientů. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 2000, 118 s. ISBN 80-7013-311-2.
2. GLADKIJ, Ivan, Leoš HEGER a Ladislav STRNAD. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1999, 183 s. ISBN 80-7013-272-8.
3. GLADKIJ, Ivan. Management ve zdravotnictví. Brno: Computer press, 2003, 380 s. ISBN 80-7226-996-8.
4. MADAR, Jiří a kol. Řízení kvality ve zdravotnickém zařízení. Praha: Grada Publishing, 200, 248 s. ISBN 80-247-0585-0.
5. ŠKRLA, Petr a Magda ŠKRLOVÁ. Kreativní ošetřovatelský management. Praha: Advent-Orion, 2003, 477 s. ISBN 80-7172-841-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Vysvětlete pojem "specifičnost" (uveden např. na str. 35).
2. Načrtněte informace, ze kterých by bylo možné lépe pochopit, jaký typ respondentů kontrolního a evaluačního šetření byl do šetření zapojen (na jakých odděleních probíhalo oslovování pacientů, byla použita nějaká kritéria pro výběr těchto respondentů atd.).
3. V závěru uvádíte, že pro rok 2016 byla vytvořena nová verze dotazníku. Jaký je Váš názor na sledování spokojenosti péče poskytované těm pacientům, kteří nejsou dotazník schopni vyplnit (např. příliš nemocní pacienti, děti). Lze vůbec na tuto otázku nějakým způsobem hledat odpověď? Pokud ano, uveďte příklad (podložte zdrojem).
Obhajoba diplomové práce s prezentací velmi dobrá