Bakalářská práce je zaměřena zejména na specifika práce sociálního pracovníka v nízkoprahovém zařízení pro děti. Součástí teoretické části je charakteristika nízkoprahového zařízení pro děti a mládež, standardů kvality nízkoprahového zařízení pro děti a mládež, sociálně patologických jevů, které se nejčastěji v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež vyskytují. Stěžejním pojmem bakalářské práce je také profese sociálního pracovníka, jeho dovednosti, předpoklady, které jsou důležité nejen obecně pro sociální práci, ale také pro práci s dětmi. Výzkumná část je zaměřena na prezentaci výsledků dotazníkového šetření. Hlavním cílem výzkumné části bylo: Zjistit specifika práce sociálního pracovníka v nízkoprahovém zařízení pro děti.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is focused on the specifics of the role of social workers in children's facilities with low-thresholds. The theory consists of the definition of low-threshold facility for children and young people, the quality standards of these facilities and the socio-pathological phenomena most frequently occurring in low-threshold facilities for children and young people. An important part of this thesis focuses on the profession of social workers, their skills and knowledge, which are important not only in general for carrying out social work, but also for working with children. The research part of this work examines the results of a survey. The main aim of the research was to find and define the specific aspects of the role which social workers have in low-threshold facilities for children.
Klíčová slova
Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, sociální práce, sociální pracovník, sociálně patologické jevy
Klíčová slova v angličtině
Low-Threshold Facility for Children and Teen-agers, social worker, social work, Social Pathologic Phenomena
Rozsah průvodní práce
70 s. (76 490 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena zejména na specifika práce sociálního pracovníka v nízkoprahovém zařízení pro děti. Součástí teoretické části je charakteristika nízkoprahového zařízení pro děti a mládež, standardů kvality nízkoprahového zařízení pro děti a mládež, sociálně patologických jevů, které se nejčastěji v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež vyskytují. Stěžejním pojmem bakalářské práce je také profese sociálního pracovníka, jeho dovednosti, předpoklady, které jsou důležité nejen obecně pro sociální práci, ale také pro práci s dětmi. Výzkumná část je zaměřena na prezentaci výsledků dotazníkového šetření. Hlavním cílem výzkumné části bylo: Zjistit specifika práce sociálního pracovníka v nízkoprahovém zařízení pro děti.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is focused on the specifics of the role of social workers in children's facilities with low-thresholds. The theory consists of the definition of low-threshold facility for children and young people, the quality standards of these facilities and the socio-pathological phenomena most frequently occurring in low-threshold facilities for children and young people. An important part of this thesis focuses on the profession of social workers, their skills and knowledge, which are important not only in general for carrying out social work, but also for working with children. The research part of this work examines the results of a survey. The main aim of the research was to find and define the specific aspects of the role which social workers have in low-threshold facilities for children.
Klíčová slova
Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, sociální práce, sociální pracovník, sociálně patologické jevy
Klíčová slova v angličtině
Low-Threshold Facility for Children and Teen-agers, social worker, social work, Social Pathologic Phenomena
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanové metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanové metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. GULOVÁ, L. Sociální práce pro pedagogické obory. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3379-1.
2. HENDL, J. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
3. HOLASOVÁ, V. Kvalita v sociální práci a sociálních službách. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4315-8.
4. KEITH, F. Základy kvantitativního šetření. 1. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
5. MATOUŠEK, O. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0211-0.
6. PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.
7. SOBOTKOVÁ, V a kol. Rizikové a antisociální chování v adolescenci. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4042-3.
8. SOKOL, R.; TREFILOVÁ, V. Sociální pracovník v rezidenčních zařízeních sociálních služeb. Praha: ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-316-4.
Seznam doporučené literatury
1. GULOVÁ, L. Sociální práce pro pedagogické obory. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3379-1.
2. HENDL, J. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
3. HOLASOVÁ, V. Kvalita v sociální práci a sociálních službách. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4315-8.
4. KEITH, F. Základy kvantitativního šetření. 1. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9.
5. MATOUŠEK, O. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0211-0.
6. PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.
7. SOBOTKOVÁ, V a kol. Rizikové a antisociální chování v adolescenci. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4042-3.
8. SOKOL, R.; TREFILOVÁ, V. Sociální pracovník v rezidenčních zařízeních sociálních služeb. Praha: ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-316-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře minus
Hodnocení oponenta: dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. K čemu slouží Standardy kvality v sociálních službách?
2. Sociální práce v NZDM má nepochybně svá specifika ve smyslu charakteru práce a nároků na pracovníka. Která to podle Vás jsou (například)?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací dobrá.