Bakalářská práce se zabývá informovaností studentů o studiu osob se specifickými poruchami učení na vysoké škole. Teoretická část práce je zaměřena na specifické poruchy učení a na vysokoškolské studium se specifickými poruchami učení. Hlavním cílem práce je zmapovat informovanost studentů Fakulty zdravotnických studií o vysokoškolském studiu osob se specifickými poruchami učení. Výzkumná část práce je realizována pomocí kvantitativního výzkumu, který byl zaměřen na studenty Fakulty zdravotnických studií.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with students' awareness of studying with specific learning disabilities at university. The theoretical part is focused on specific learning disabilities and on university studies with these disabilities. The main goal is to map awareness of students at Faculty of Health Studies about studying of person at university with such specific learning disabilities. The research part is conducted with the help of quantitative research focused on students from the Faculty of Health Studies.
Klíčová slova
Poradenské služby na vysokých školách, překážky při studiu, specifické poruchy učení, terciální vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Consulting services at universities, obstacles to study, specific learning disabilities, tertiary education
Rozsah průvodní práce
64
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá informovaností studentů o studiu osob se specifickými poruchami učení na vysoké škole. Teoretická část práce je zaměřena na specifické poruchy učení a na vysokoškolské studium se specifickými poruchami učení. Hlavním cílem práce je zmapovat informovanost studentů Fakulty zdravotnických studií o vysokoškolském studiu osob se specifickými poruchami učení. Výzkumná část práce je realizována pomocí kvantitativního výzkumu, který byl zaměřen na studenty Fakulty zdravotnických studií.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with students' awareness of studying with specific learning disabilities at university. The theoretical part is focused on specific learning disabilities and on university studies with these disabilities. The main goal is to map awareness of students at Faculty of Health Studies about studying of person at university with such specific learning disabilities. The research part is conducted with the help of quantitative research focused on students from the Faculty of Health Studies.
Klíčová slova
Poradenské služby na vysokých školách, překážky při studiu, specifické poruchy učení, terciální vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Consulting services at universities, obstacles to study, specific learning disabilities, tertiary education
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. BARTOŇOVÁ, Miroslava. Specifické poruchy učení: text k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-232-1.
2. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, Lea, ed. Vysokoškolské studium se zajištěním speciálněpedagogických potřeb. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-141-6.
3. PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0.
4. POKORNÁ, Věra. Vývojové poruchy učení v dětství a v dospělosti. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-773-2.
5. ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. 11. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-514-1.
Seznam doporučené literatury
1. BARTOŇOVÁ, Miroslava. Specifické poruchy učení: text k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-232-1.
2. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, Lea, ed. Vysokoškolské studium se zajištěním speciálněpedagogických potřeb. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-141-6.
3. PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0.
4. POKORNÁ, Věra. Vývojové poruchy učení v dětství a v dospělosti. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-773-2.
5. ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. 11. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-514-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře
Hodnocení oponenta: dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Jakým způsobem byste zvýšila povědomí studentů o akademické poradně pro studenty se specifickými vzdělávacími potřebami?
2. Na základě jakých kritérií jste zformulovala Vaše tvrzení o informovanosti studentů?
3. S jakými četnostmi jste počítala v otázkách s vícečetnými odpověďmi?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.