Tématem bakalářské práce je edukace sester ve zdravotnictví. Cílem práce bylo zjištění celkového postoje sester k celoživotnímu vzdělávání v rámci kvality a bezpečí v nemocnicích Pardubického kraje. K získání dat byl použit polostandardizovaný rozhovor, který tvořil okruhy předem daných otázek. V teoretické části byly popsány formy vzdělávání, které se sestrám v dnešní době nabízí v kontextu se zvyšováním kvality ošetřovatelské péče. Ve výzkumné části jsou analyzovány názory a postoje sester k celoživotnímu vzdělávání a také problematika využití vzdělávacích akcí v praxi sester, jejich výhody i nevýhody. Data, která byla získána od šesti vrchních sester jsou porovnávána a graficky znázorněna pomocí programu Altas.ti.
Anotace v angličtině
The theme of the bacherol thesis is the education of nurses in health service. The aim of the study was to determine the overal attitudes of nurses to lifelong learning in the context of quality and safety in hospitals of Pardubice region. In the theoretical part were described forms of education that nurses nowadays offers in the context of improving the quality of nursing care. In the practical part is analyzed the opinions and attitudes and also the possibilities of using educational events in practice of nurses, their advantages and disadvantages. Data which was obtained from six head nurses, are compared and graphical represented with help Atlas.ti.
Klíčová slova
Sestra, kvalita, bezpečí, zdravotnictví, celoživotní vzdělávání, celoživotní učení
Klíčová slova v angličtině
Nurse, quality, safety, health care, lifelong learning
Rozsah průvodní práce
66 s. (11 896 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je edukace sester ve zdravotnictví. Cílem práce bylo zjištění celkového postoje sester k celoživotnímu vzdělávání v rámci kvality a bezpečí v nemocnicích Pardubického kraje. K získání dat byl použit polostandardizovaný rozhovor, který tvořil okruhy předem daných otázek. V teoretické části byly popsány formy vzdělávání, které se sestrám v dnešní době nabízí v kontextu se zvyšováním kvality ošetřovatelské péče. Ve výzkumné části jsou analyzovány názory a postoje sester k celoživotnímu vzdělávání a také problematika využití vzdělávacích akcí v praxi sester, jejich výhody i nevýhody. Data, která byla získána od šesti vrchních sester jsou porovnávána a graficky znázorněna pomocí programu Altas.ti.
Anotace v angličtině
The theme of the bacherol thesis is the education of nurses in health service. The aim of the study was to determine the overal attitudes of nurses to lifelong learning in the context of quality and safety in hospitals of Pardubice region. In the theoretical part were described forms of education that nurses nowadays offers in the context of improving the quality of nursing care. In the practical part is analyzed the opinions and attitudes and also the possibilities of using educational events in practice of nurses, their advantages and disadvantages. Data which was obtained from six head nurses, are compared and graphical represented with help Atlas.ti.
Klíčová slova
Sestra, kvalita, bezpečí, zdravotnictví, celoživotní vzdělávání, celoživotní učení
Klíčová slova v angličtině
Nurse, quality, safety, health care, lifelong learning
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. HEKELOVÁ, Zuzana. Manažerské znalosti a dovednosti pro sestry. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4032-0.
2. PLÉVOVÁ, Ilona. Management v ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3871-0.
3. SVĚRÁKOVÁ, Marcela. Edukační činnost sestry: Úvod do problematiky. 1. vyd. Praha: Galén, 2012. ISBN 978-80-7262-845-2.
4. ŠKRLA, Petr. Především neublížit: Cesta k prevenci pochybení v léčebné a ošetřovatelské péči. 1. vyd. Brno: NCO NZO, 2005. ISBN 80-701-3419-4.
5. ŠKRLA, Petr a Magda ŠKRLOVÁ. Řízení rizik ve zdravotnických zařízeních. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2616-8.
Seznam doporučené literatury
1. HEKELOVÁ, Zuzana. Manažerské znalosti a dovednosti pro sestry. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4032-0.
2. PLÉVOVÁ, Ilona. Management v ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3871-0.
3. SVĚRÁKOVÁ, Marcela. Edukační činnost sestry: Úvod do problematiky. 1. vyd. Praha: Galén, 2012. ISBN 978-80-7262-845-2.
4. ŠKRLA, Petr. Především neublížit: Cesta k prevenci pochybení v léčebné a ošetřovatelské péči. 1. vyd. Brno: NCO NZO, 2005. ISBN 80-701-3419-4.
5. ŠKRLA, Petr a Magda ŠKRLOVÁ. Řízení rizik ve zdravotnických zařízeních. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2616-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře
Hodnocení oponenta: dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
Definujte pojem ,,přátelská vzdálenost", kterou uvádíte v textu práce.
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá