Práce je zaměřena na využití herních enginů při edukativním procesu v terciálním vzdělávání. V práci jsou rozebírány didaktické principy a výukové metody vhodné pro výuku herních enginů včetně jejich přínosů v terciálním vzdělávání a praxi. Část práce je věnovaná rešerši a analýze výuky herních enginů v zahraničí a tuzemsku. Přílohou práce jsou vyhotovené podklady pro výuku herních enginů optimalizovanou pro využití v terciálním vzdělávání v zemích EU.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on use of game engines in tertiary education. Didactic principles and teaching methods appropriate for teaching game development are discussed, including their benefits in tertiary education, both for theory and practice. Major part of the thesis is devoted to research and analysis of teaching game development abroad and in the Czech Republic. Attached to this thesis, you will find an optimized workflow for teaching game development in tertiary education for countries of the European Union.
Klíčová slova
didaktika, výukové metody, herní enginy, počítačové hry, Unity 3D
Klíčová slova v angličtině
didactics, teaching methods, game engines, video games, Unity 3D
Rozsah průvodní práce
81
Jazyk
AN
Anotace
Práce je zaměřena na využití herních enginů při edukativním procesu v terciálním vzdělávání. V práci jsou rozebírány didaktické principy a výukové metody vhodné pro výuku herních enginů včetně jejich přínosů v terciálním vzdělávání a praxi. Část práce je věnovaná rešerši a analýze výuky herních enginů v zahraničí a tuzemsku. Přílohou práce jsou vyhotovené podklady pro výuku herních enginů optimalizovanou pro využití v terciálním vzdělávání v zemích EU.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on use of game engines in tertiary education. Didactic principles and teaching methods appropriate for teaching game development are discussed, including their benefits in tertiary education, both for theory and practice. Major part of the thesis is devoted to research and analysis of teaching game development abroad and in the Czech Republic. Attached to this thesis, you will find an optimized workflow for teaching game development in tertiary education for countries of the European Union.
Klíčová slova
didaktika, výukové metody, herní enginy, počítačové hry, Unity 3D
Klíčová slova v angličtině
didactics, teaching methods, game engines, video games, Unity 3D
Zásady pro vypracování
Herní enginy se dostávají do popředí zájmu vývojářů moderních počítačových her. Zjednodušení práce, posunutí činností na vyšší úroveň a transparentnost některých procesů je klíčová pro úsporu nákladů herních studií. Protože by univerzitní výuka měla reflektovat technologický vývoj v oblasti IT, je nutné provést přípravu výuky herních enginů v prostředí terciálního vzdělávání. Při přípravě je třeba reflektovat všechna specifika problematiky využívání herních enginů, přístup k 3D grafice, možnosti využívání pokročilé fyziky a postup při tvorbě událostně orientovaných scriptů.
Cílem bakalářské práce je příprava 7 separátních témat, která by měla představit problematiku herních enginů a vytvořit 13 bloků prakticky orientovaných příkladů v herním enginu UNITY 3D, které umožní hlubší pochopení praktické stránky problematiky.
Zásady pro vypracování
Herní enginy se dostávají do popředí zájmu vývojářů moderních počítačových her. Zjednodušení práce, posunutí činností na vyšší úroveň a transparentnost některých procesů je klíčová pro úsporu nákladů herních studií. Protože by univerzitní výuka měla reflektovat technologický vývoj v oblasti IT, je nutné provést přípravu výuky herních enginů v prostředí terciálního vzdělávání. Při přípravě je třeba reflektovat všechna specifika problematiky využívání herních enginů, přístup k 3D grafice, možnosti využívání pokročilé fyziky a postup při tvorbě událostně orientovaných scriptů.
Cílem bakalářské práce je příprava 7 separátních témat, která by měla představit problematiku herních enginů a vytvořit 13 bloků prakticky orientovaných příkladů v herním enginu UNITY 3D, které umožní hlubší pochopení praktické stránky problematiky.
Seznam doporučené literatury
PECINOVSKÝ, Rudolf. OOP: Naučte se myslet a programovat objektově. Brno: Computer Press, a.s., 2010. ISBN 978-80-251-2126-9.
KNUTH, D. E.: Umění programování - Základní algoritmy, Brno, Computer Press 2008, ISBN: 978-80-251-2025-5.
WRÓBLEWSKI, Piotr. Algoritmy: datové struktury a programovací techniky. Vyd. 1. Překlad Marek Michalek, Bogdan Kiszka. Brno: Computer Press, 2004, 351 s. ISBN 80-251-0343-9.
JIRKOVSKÝ, Jan. Game Industry - Vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. Praha: D.A.M.O., 2011. ISBN 978-80-904387-3-6.
JIRKOVSKÝ, Jan a kolektiv autorů. Game Industry 2 - Vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. Praha: D.A.M.O., 2012. ISBN 978-80-904387-3-6.
JIRKOVSKÝ, Jan a kolektiv autorů. Game Industry 3. Praha: D.A.M.O., 2013. ISBN 978-80-904387-4-3.
Seznam doporučené literatury
PECINOVSKÝ, Rudolf. OOP: Naučte se myslet a programovat objektově. Brno: Computer Press, a.s., 2010. ISBN 978-80-251-2126-9.
KNUTH, D. E.: Umění programování - Základní algoritmy, Brno, Computer Press 2008, ISBN: 978-80-251-2025-5.
WRÓBLEWSKI, Piotr. Algoritmy: datové struktury a programovací techniky. Vyd. 1. Překlad Marek Michalek, Bogdan Kiszka. Brno: Computer Press, 2004, 351 s. ISBN 80-251-0343-9.
JIRKOVSKÝ, Jan. Game Industry - Vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. Praha: D.A.M.O., 2011. ISBN 978-80-904387-3-6.
JIRKOVSKÝ, Jan a kolektiv autorů. Game Industry 2 - Vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. Praha: D.A.M.O., 2012. ISBN 978-80-904387-3-6.
JIRKOVSKÝ, Jan a kolektiv autorů. Game Industry 3. Praha: D.A.M.O., 2013. ISBN 978-80-904387-4-3.
Přílohy volně vložené
13x Structured didactic preparation for practical lesson (EN)
7x Structured didactic preparation for lecture (EN)
13x Structured didactic preparation for practical lesson (CZ)
7x Structured didactic preparation for lecture (CZ)
Překlad bakalářské práce do českého jazyka (CZ)
Structured didactic preparation for semestral work (CZ)
Semestral work task (CZ)
Questionnaire for evaluation of a subject from Vladimír Fiala (CZ)
Questionnaire for evaluation of a subject from Pavel Čapek (CZ)
Article from Daniel Vávra (CZ)
English level clarification (EN)
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Práce provádí rešerši v oblasti herních enginů a vývoje počítačových her, vč. analýzy výuky herních enginů v zahraničí. Dále práce reflektuje moderní trendy v evýuce počítačových her. Práce je obsáhlá , vznikly na jejím základě vědecké publikace indexované také v mezinárodních databázích, včetně databáze Scopus. Práce je psána v anglickém jazyce a byla kladně zhodnocena rodilým mluvčím Paulem Charlesem Hooperem.
Komise po prověření v IS STAG zhodnotila práci jako původní a nejedná se o plagiát.
Komise navrhuje práci na ocenění za vynikající tvůrčí výsledky dle článku 3, písm. b) Stipendijního řádu Univerzity Pardubice.