Diplomová práce se zaměřuje na problematiku organizace a řízení dopravy na křižovatce silnic I/37 a III/32226, která se nachází poblíž Pardubic. V teoretické části je analyzován současný stav organizace a řízení dopravy. Současně jsou v analytické části vytipovány problémy vznikající při současném způsobu řízení a organizace dopravy. V návrhové části jsou navrženy změny s cílem zmírnit vybrané negativní dopady dopravy vznikající na křižovatce. Následuje zhodnocení vypracovaných návrhů a výběr nejpříznivějšího řešení.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the issue of traffic organization and control at the intersection of the roads I/37 and III/32226 located near Pardubice. The theoretical part analyses current state of the traffic organization and control. There are indicated problems that arise from the current way of traffic organization and control in the analytical part. The next part suggests alternations aimed at reduction of chosen negative traffic impacts that arise at the intersection. The last part evaluates elaborated concepts and the most favorable solution is chosen.
Klíčová slova
Organizace a řízení dopravy, negativní dopady dopravy, úprava vjezdů, okružní křížení, mimoúrovňové křížení.
Klíčová slova v angličtině
Traffic organization and control, negative impacts of traffic, entrance adjustments, ring crossing, over crossing.
Rozsah průvodní práce
75 s. (107 810 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku organizace a řízení dopravy na křižovatce silnic I/37 a III/32226, která se nachází poblíž Pardubic. V teoretické části je analyzován současný stav organizace a řízení dopravy. Současně jsou v analytické části vytipovány problémy vznikající při současném způsobu řízení a organizace dopravy. V návrhové části jsou navrženy změny s cílem zmírnit vybrané negativní dopady dopravy vznikající na křižovatce. Následuje zhodnocení vypracovaných návrhů a výběr nejpříznivějšího řešení.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the issue of traffic organization and control at the intersection of the roads I/37 and III/32226 located near Pardubice. The theoretical part analyses current state of the traffic organization and control. There are indicated problems that arise from the current way of traffic organization and control in the analytical part. The next part suggests alternations aimed at reduction of chosen negative traffic impacts that arise at the intersection. The last part evaluates elaborated concepts and the most favorable solution is chosen.
Klíčová slova
Organizace a řízení dopravy, negativní dopady dopravy, úprava vjezdů, okružní křížení, mimoúrovňové křížení.
Klíčová slova v angličtině
Traffic organization and control, negative impacts of traffic, entrance adjustments, ring crossing, over crossing.
Zásady pro vypracování
Úvod
1) Analýza současného stavu dopravy na křižovatce I/37 a III/32226
2) Návrhy možných změn v organizaci dopravy s cílem snížení negativních vlivů dopravy, zvýšení kvality dopravy a bezpečnosti účastníků provozu na křižovatce
3) Zhodnocení jednotlivých variant
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1) Analýza současného stavu dopravy na křižovatce I/37 a III/32226
2) Návrhy možných změn v organizaci dopravy s cílem snížení negativních vlivů dopravy, zvýšení kvality dopravy a bezpečnosti účastníků provozu na křižovatce
3) Zhodnocení jednotlivých variant
Závěr
Seznam doporučené literatury
(1) TP 189 Stanovení intenzit dopravy na pozemních komunikacích: technické podmínky MD v platném znění: Dostupné z: http://www.pjpk.cz/te_po.htm
(2) TP 225 Prognóza intenzit automobilové: technické podmínky MD v platném znění: Dostupné z: http://www.pjpk.cz/te_po.htm
(3) Ředitelství silnic a dálnic ČR: mapa [online]. [cit. 2015-12-08]. Dostupné z: http://scitani2010.rsd.cz/pages/map/default.aspx
(4) Interní materiály Ředitelství silnic a dálnic ČR
(5) LEDVINOVÁ, Michaela. Teorie dopravy. Pardubice, 2013. 162 s. Studijní opora. Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera.
(6) LEDVINOVÁ, Michaela. Dopravní inženýrství. Pardubice, 2013. 168 s. Studijní opora. Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera.
Seznam doporučené literatury
(1) TP 189 Stanovení intenzit dopravy na pozemních komunikacích: technické podmínky MD v platném znění: Dostupné z: http://www.pjpk.cz/te_po.htm
(2) TP 225 Prognóza intenzit automobilové: technické podmínky MD v platném znění: Dostupné z: http://www.pjpk.cz/te_po.htm
(3) Ředitelství silnic a dálnic ČR: mapa [online]. [cit. 2015-12-08]. Dostupné z: http://scitani2010.rsd.cz/pages/map/default.aspx
(4) Interní materiály Ředitelství silnic a dálnic ČR
(5) LEDVINOVÁ, Michaela. Teorie dopravy. Pardubice, 2013. 162 s. Studijní opora. Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera.
(6) LEDVINOVÁ, Michaela. Dopravní inženýrství. Pardubice, 2013. 168 s. Studijní opora. Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera.
Přílohy volně vložené
1 výkres
Přílohy vázané v práci
ilustrace, plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student úspěšně obhájil diplomovou práci a uspokojivě zodpověděl všechny otázky zkušební komise.