Student se ve své bakalářské práci bude zabývat problematikou autonomie v procesu učení se anglické výslovnosti u vysokoškolských studentů. V úvodu teoretické části nejprve definuje koncept autonomie, který bude následně diskutovat ve vztahu k osvojování si cizího jazyka v kontextu vzdělávacího systému České republiky. Student dále stručně představí fonologický systém současné angličtiny a uvede relevantní faktory ovlivňující osvojení si výslovnosti dospělými uživateli jazyka. V praktické části práce realizuje vlastní výzkumné šetření s cílem zjistit, zda a do jaké míry jsou student autonomní při osvojování si anglické výslovnosti. Pro sběr dat použije dotazovací techniky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of autonomy in learning English pronunciation focusing on university students. The theoretical part outlines the concept of autonomy mainly in relation to foreign language learning in the context of the Czech educational system. The phonological system of contemporary English is also introduced, together with some relevant factors affecting the acquisition of pronunciation by adult users of the language. The practical part includes research aiming to find out the level of autonomy of university students when learning English pronunciation. Data collection is implemented through query techniques.
Klíčová slova
autonomie, vzdělávací systém, učení se učit, strategie učení se cizímu jazyku, výslovnost, dotazník
Klíčová slova v angličtině
autonomy, educational system, learning to learn, language learning strategies, pronunciation, questionnaire
Rozsah průvodní práce
87 s. (150 375 včetně mezer)
Jazyk
AN
Anotace
Student se ve své bakalářské práci bude zabývat problematikou autonomie v procesu učení se anglické výslovnosti u vysokoškolských studentů. V úvodu teoretické části nejprve definuje koncept autonomie, který bude následně diskutovat ve vztahu k osvojování si cizího jazyka v kontextu vzdělávacího systému České republiky. Student dále stručně představí fonologický systém současné angličtiny a uvede relevantní faktory ovlivňující osvojení si výslovnosti dospělými uživateli jazyka. V praktické části práce realizuje vlastní výzkumné šetření s cílem zjistit, zda a do jaké míry jsou student autonomní při osvojování si anglické výslovnosti. Pro sběr dat použije dotazovací techniky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of autonomy in learning English pronunciation focusing on university students. The theoretical part outlines the concept of autonomy mainly in relation to foreign language learning in the context of the Czech educational system. The phonological system of contemporary English is also introduced, together with some relevant factors affecting the acquisition of pronunciation by adult users of the language. The practical part includes research aiming to find out the level of autonomy of university students when learning English pronunciation. Data collection is implemented through query techniques.
Klíčová slova
autonomie, vzdělávací systém, učení se učit, strategie učení se cizímu jazyku, výslovnost, dotazník
Klíčová slova v angličtině
autonomy, educational system, learning to learn, language learning strategies, pronunciation, questionnaire
Zásady pro vypracování
Student se ve své bakalářské práci bude zabývat problematikou autonomie v procesu učení se anglické výslovnosti u vysokoškolských studentů. V úvodu teoretické části nejprve definuje koncept autonomie, který bude následně diskutovat ve vztahu k osvojování si cizího jazyka v kontextu vzdělávacího systému České republiky. Student dále stručně představí fonologický systém současné angličtiny a uvede relevantní faktory ovlivňující osvojení si výslovnosti dospělými uživateli jazyka. V praktické části práce realizuje vlastní výzkumné šetření s cílem zjistit, zda a do jaké míry jsou studenti univerzity autonomní při osvojování si anglické výslovnosti. Pro sběr dat student využije dotazovací techniky.
Zásady pro vypracování
Student se ve své bakalářské práci bude zabývat problematikou autonomie v procesu učení se anglické výslovnosti u vysokoškolských studentů. V úvodu teoretické části nejprve definuje koncept autonomie, který bude následně diskutovat ve vztahu k osvojování si cizího jazyka v kontextu vzdělávacího systému České republiky. Student dále stručně představí fonologický systém současné angličtiny a uvede relevantní faktory ovlivňující osvojení si výslovnosti dospělými uživateli jazyka. V praktické části práce realizuje vlastní výzkumné šetření s cílem zjistit, zda a do jaké míry jsou studenti univerzity autonomní při osvojování si anglické výslovnosti. Pro sběr dat student využije dotazovací techniky.
Seznam doporučené literatury
BENSON, Phill; VOLLER, Peter. Autonomy and Independence in Language Learning. New York: Longman, 1997. 270 s. ISBN 0 582 289920. HANCOCK, Mark. English Pronunciation in Use: Self-study and Classroom Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. ISBN 05-210-0185-4. HARMER, Jeremy. The Practice of English Language Teaching. 4th ed. Harlow: Longman, 2007. ISBN 978-1405853118. JANÍKOVÁ, Věra. Autonomní učení a lexikální strategie při osvojování cizích jazyků. Brno: Masarykova Univerzita, 2007. 210 s. ISBN 978-80-210-4433-3. JENKINS, Jennifer. The Phonology of English as an International Language: New Models, New Norms, New Goals. Oxford University Press, c2000, vi, 258 s. Oxford applied linguistics. ISBN 01-944-2164-3. LITTLEWOOD, William. Foreign and Second Language Learning: Language-acquisition Research and Its Implications for the Classroom. New York: Cambridge University Press, 1984, 114 p. ISBN 05-212-7486-9. O´MALLEY, J.Michael - CHAMOT, Anna Uhl. Learning Strategies in Second Language Acquisition. Cambridge University Press, 1990. ISBN: 0 521 35833 7. ROACH, Peter. English Phonetics and Phonology: A Practical Course. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2000. ISBN 05-217-8613-4. SINCLAIR, Barbara, et al. Learner Autonomy, Teacher Autonomy: Future Directions. Harlow: Longman, 2000. 138 s. ISBN 0 582 42963 3.
Seznam doporučené literatury
BENSON, Phill; VOLLER, Peter. Autonomy and Independence in Language Learning. New York: Longman, 1997. 270 s. ISBN 0 582 289920. HANCOCK, Mark. English Pronunciation in Use: Self-study and Classroom Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. ISBN 05-210-0185-4. HARMER, Jeremy. The Practice of English Language Teaching. 4th ed. Harlow: Longman, 2007. ISBN 978-1405853118. JANÍKOVÁ, Věra. Autonomní učení a lexikální strategie při osvojování cizích jazyků. Brno: Masarykova Univerzita, 2007. 210 s. ISBN 978-80-210-4433-3. JENKINS, Jennifer. The Phonology of English as an International Language: New Models, New Norms, New Goals. Oxford University Press, c2000, vi, 258 s. Oxford applied linguistics. ISBN 01-944-2164-3. LITTLEWOOD, William. Foreign and Second Language Learning: Language-acquisition Research and Its Implications for the Classroom. New York: Cambridge University Press, 1984, 114 p. ISBN 05-212-7486-9. O´MALLEY, J.Michael - CHAMOT, Anna Uhl. Learning Strategies in Second Language Acquisition. Cambridge University Press, 1990. ISBN: 0 521 35833 7. ROACH, Peter. English Phonetics and Phonology: A Practical Course. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2000. ISBN 05-217-8613-4. SINCLAIR, Barbara, et al. Learner Autonomy, Teacher Autonomy: Future Directions. Harlow: Longman, 2000. 138 s. ISBN 0 582 42963 3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svoji práci a výborně, na úrovni a s oporou v odborné literatuře se vyjádřil k připomínkám v posudcích. Komise se přiklonila k hodnocení dobře.