Tato práce se věnuje výuce a učení se anglické výslovnosti, se zaměřením na suprasegmentální aspekty výslovnosti, jakými jsou například rytmus a intonace. Co se výuky výslovnosti týče, tato práce navrhuje muzikálně rytmickou metodu pro učitele známou pod názvem Jazz Chants, která poskytuje žákům rychlý, efektivní a příjemný způsob, jak se stát komunikačně způsobilými. Praktická část následně představí a popíše autorovu osobní sbírku Jazz Chants aktivit, na kterých je znázorněna jejich jednoduchá aplikace nejen na témata týkající se výuky anglické výslovnosti, ale i na ta, která se zaobírají například teorií gramatiky nebo slovní zásobou.
Anotace v angličtině
The thesis is devoted to teaching and learning of English pronunciation with its primary focus on the suprasegmental aspects of rhythm and intonation. Relating to the pronunciation practice, a musically-rhythmical method for teachers known as Jazz Chants is addressed, providing learners with an opportunity to become communicatively competent in a swift, efficient, and enjoyable way. The practical part then presents and describes a personal collection of Jazz Chant activities, exhibiting their easy-to-use applicability on topics not only related to the practice of pronunciation but also to other aspects of English such as its grammar or vocabulary.
Klíčová slova
ELT, výslovnost, komunikační způsobilost, Jazz Chants, styly učení
Klíčová slova v angličtině
ELT, pronunciation, communication competence, Jazz Chants, learning styles
Rozsah průvodní práce
76 s. (99 955 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato práce se věnuje výuce a učení se anglické výslovnosti, se zaměřením na suprasegmentální aspekty výslovnosti, jakými jsou například rytmus a intonace. Co se výuky výslovnosti týče, tato práce navrhuje muzikálně rytmickou metodu pro učitele známou pod názvem Jazz Chants, která poskytuje žákům rychlý, efektivní a příjemný způsob, jak se stát komunikačně způsobilými. Praktická část následně představí a popíše autorovu osobní sbírku Jazz Chants aktivit, na kterých je znázorněna jejich jednoduchá aplikace nejen na témata týkající se výuky anglické výslovnosti, ale i na ta, která se zaobírají například teorií gramatiky nebo slovní zásobou.
Anotace v angličtině
The thesis is devoted to teaching and learning of English pronunciation with its primary focus on the suprasegmental aspects of rhythm and intonation. Relating to the pronunciation practice, a musically-rhythmical method for teachers known as Jazz Chants is addressed, providing learners with an opportunity to become communicatively competent in a swift, efficient, and enjoyable way. The practical part then presents and describes a personal collection of Jazz Chant activities, exhibiting their easy-to-use applicability on topics not only related to the practice of pronunciation but also to other aspects of English such as its grammar or vocabulary.
Klíčová slova
ELT, výslovnost, komunikační způsobilost, Jazz Chants, styly učení
Klíčová slova v angličtině
ELT, pronunciation, communication competence, Jazz Chants, learning styles
Zásady pro vypracování
Student se ve své bakalářské práci bude zabývat použitím hudby ve výuce anglické výslovnosti, konkrétně tzv. Jazz Chants v hodinách anglického jazyka na ZŠ. Po prostudování odborné literatury nejprve zasadí výuku výslovnosti do širšího kontextu komunikační kompetence a vymezí základní pojmy a koncepty spojené s výukou segmentálních a suprasegmentálních aspektů výslovnosti s ohledem na zvolený didaktický prostředek.
V praktické části navrhne soubor vlastních jazz chants jako doplněk k vybrané učebnici anglického jazyka na základě východisek popsaných v teoretické části práce.
Zásady pro vypracování
Student se ve své bakalářské práci bude zabývat použitím hudby ve výuce anglické výslovnosti, konkrétně tzv. Jazz Chants v hodinách anglického jazyka na ZŠ. Po prostudování odborné literatury nejprve zasadí výuku výslovnosti do širšího kontextu komunikační kompetence a vymezí základní pojmy a koncepty spojené s výukou segmentálních a suprasegmentálních aspektů výslovnosti s ohledem na zvolený didaktický prostředek.
V praktické části navrhne soubor vlastních jazz chants jako doplněk k vybrané učebnici anglického jazyka na základě východisek popsaných v teoretické části práce.
Seznam doporučené literatury
CHRISTINER, M and REITERER SM (2013). Song and speech: examining the link between singing talent and speech imitation ability. Front. Psychol., 2013. 2013 Nov 22 4:874. doi: 10.3389/fpsyg.2013.00874
GRAHAM, Carolyn. Creating Chants and Songs. Oxford: Oxford UP, 2006.
GRAHAM, Carolyn. Jazz Chants: Rhythms of American English for Students of English as a Second Language. New York: Oxford UP, 1978.
GRAHAM, Carolyn. Let's Chant, Let's Sing. Songs and Chants. New York: Oxford UP, 2004.
GRUNERT, Richard. Teaching English through songs. Grin, 1998. ISBN 978-3-640-67750-4.
HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Longman, 2001.
HLAVIČKOVÁ, Z. 100 aktivit pro výuku angličtiny. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-769-5
KELLY, Gerald. How to teach pronunciation. Harlow: Pearson Education, 2004. ISBN 0-582-42975-7.
MARGULIS EH, SIMCHY-GROSS R and BLACK JL (2015). Pronunciation difficulty, temporal regularity, and the speech-to-song illusion. Front Psychol. eCollection, 2015. 2015 Jan 29, 6:48. doi: 10.3389/fpsyg.2015.00048
PETTY, G. Moderní vyučování. Portál, 1993.
ROACH, Peter. English Phonetics and Phonology. Cambridge University Press, 2009. ISBN 978-0-521-71740-3.
Seznam doporučené literatury
CHRISTINER, M and REITERER SM (2013). Song and speech: examining the link between singing talent and speech imitation ability. Front. Psychol., 2013. 2013 Nov 22 4:874. doi: 10.3389/fpsyg.2013.00874
GRAHAM, Carolyn. Creating Chants and Songs. Oxford: Oxford UP, 2006.
GRAHAM, Carolyn. Jazz Chants: Rhythms of American English for Students of English as a Second Language. New York: Oxford UP, 1978.
GRAHAM, Carolyn. Let's Chant, Let's Sing. Songs and Chants. New York: Oxford UP, 2004.
GRUNERT, Richard. Teaching English through songs. Grin, 1998. ISBN 978-3-640-67750-4.
HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Longman, 2001.
HLAVIČKOVÁ, Z. 100 aktivit pro výuku angličtiny. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-769-5
KELLY, Gerald. How to teach pronunciation. Harlow: Pearson Education, 2004. ISBN 0-582-42975-7.
MARGULIS EH, SIMCHY-GROSS R and BLACK JL (2015). Pronunciation difficulty, temporal regularity, and the speech-to-song illusion. Front Psychol. eCollection, 2015. 2015 Jan 29, 6:48. doi: 10.3389/fpsyg.2015.00048
PETTY, G. Moderní vyučování. Portál, 1993.
ROACH, Peter. English Phonetics and Phonology. Cambridge University Press, 2009. ISBN 978-0-521-71740-3.