Tato bakalářská práce se zaměřuje na dva novodobé filmy Nespoutaný Django a 12 let v řetězech, které se věnují americkému otroctví v 19. století, v období občanské války. Cílem této práce je najít a analyzovat čtyři prvky, které jsou pro tyto filmy klíčové rasové stereotypy, otroctví, svoboda, a odplata. Tato analýza se dále snaží prokázat, že se všechny tyto prvky úzce dotýkaly a podstatně ovlivňovaly nejen životy otroků, ale také bílých otrokářů, kteří založili svou živnost na této nehumánní činnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on two current movies Django Unchained and 12 Years a Slave, which are both dedicated to American slavery in the nineteenth century, specifically two years before the Civil War. The aim of this thesis is to find and analyse four main elements racial stereotypes, slavery, freedom, and revenge. This paper also tries to prove that all these elements were not only closely related but also significantly influenced the lives of the slaves as well as their white slavers who had been involved in this inhumane institution.
Klíčová slova
Afro-Americans, Django Unchained, 12 Years a Slave, stereotype, freedom, slavery revenge
Klíčová slova v angličtině
Afro-Americans, Django Unchained, 12 Years a Slave, stereotype, freedom, slavery revenge
Rozsah průvodní práce
37 s. (81 329 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na dva novodobé filmy Nespoutaný Django a 12 let v řetězech, které se věnují americkému otroctví v 19. století, v období občanské války. Cílem této práce je najít a analyzovat čtyři prvky, které jsou pro tyto filmy klíčové rasové stereotypy, otroctví, svoboda, a odplata. Tato analýza se dále snaží prokázat, že se všechny tyto prvky úzce dotýkaly a podstatně ovlivňovaly nejen životy otroků, ale také bílých otrokářů, kteří založili svou živnost na této nehumánní činnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on two current movies Django Unchained and 12 Years a Slave, which are both dedicated to American slavery in the nineteenth century, specifically two years before the Civil War. The aim of this thesis is to find and analyse four main elements racial stereotypes, slavery, freedom, and revenge. This paper also tries to prove that all these elements were not only closely related but also significantly influenced the lives of the slaves as well as their white slavers who had been involved in this inhumane institution.
Klíčová slova
Afro-Americans, Django Unchained, 12 Years a Slave, stereotype, freedom, slavery revenge
Klíčová slova v angličtině
Afro-Americans, Django Unchained, 12 Years a Slave, stereotype, freedom, slavery revenge
Zásady pro vypracování
Závěrečná bakalářská práce se bude věnovat tematické analýze zvolených filmových děl,která se věnují americkému otroctví a mezirasovým vztahům.
V úvodu práce studentka stručně zasadí dějiště obou filmů do historického kontextu a nastíní charakteristiku tvorby filmových tvůrců. Filmy žánrově zařadí. Dále bude definovat základní pojmy, s nimiž bude ve svých analýzách pracovat, především otroctví, rasa, stereotyp, apod. Jádrem práce bude analýza vybraných děl, v níž se studentka soustředí na způsoby zachycení historických událostí, práci se stereotypy, motivy, případně použité filmařské prostředky.
V rámci pojednání může také zmínit kritickou recepci filmů. Své analýzy opře o relevantní kritické zdroje a doloží odkazy na primární díla. Závěrem studentka své analýzy shrne a filmy porovná.
Zásady pro vypracování
Závěrečná bakalářská práce se bude věnovat tematické analýze zvolených filmových děl,která se věnují americkému otroctví a mezirasovým vztahům.
V úvodu práce studentka stručně zasadí dějiště obou filmů do historického kontextu a nastíní charakteristiku tvorby filmových tvůrců. Filmy žánrově zařadí. Dále bude definovat základní pojmy, s nimiž bude ve svých analýzách pracovat, především otroctví, rasa, stereotyp, apod. Jádrem práce bude analýza vybraných děl, v níž se studentka soustředí na způsoby zachycení historických událostí, práci se stereotypy, motivy, případně použité filmařské prostředky.
V rámci pojednání může také zmínit kritickou recepci filmů. Své analýzy opře o relevantní kritické zdroje a doloží odkazy na primární díla. Závěrem studentka své analýzy shrne a filmy porovná.
Seznam doporučené literatury
Sklar, Robert. Movie-Made America. A Cultural History of American Movies. New York: Vintage Books, 1994.
Fanon, Franz. Black skin, white masks. New York: Grove Press, c1967.
Franklin, John Hope. From slavery to freedom. 4th ed. New York : Alfred A. Knopf, 1974.
Fox-Genovese, Elizabeth. Slavery in White and Black. Cambridge; New York: Cambridge University Press, 2008.
Gerima, Haile and Woolford Pamela. "Filming Slavery." Indiana University Press 64 (1994): 90-104.
Boisseron, Bénédicte. "Afro-Dog." Indiana University Press 118 (2015): 15-31.
Plous, S and Williams Tyron. "Racial Stereotypes From the Days of American Slavery: A Continuing Legacy." Journal of Applied Social Psychology 25 (1995): 795-817.
Filmové recenze a kritiky a další.
Seznam doporučené literatury
Sklar, Robert. Movie-Made America. A Cultural History of American Movies. New York: Vintage Books, 1994.
Fanon, Franz. Black skin, white masks. New York: Grove Press, c1967.
Franklin, John Hope. From slavery to freedom. 4th ed. New York : Alfred A. Knopf, 1974.
Fox-Genovese, Elizabeth. Slavery in White and Black. Cambridge; New York: Cambridge University Press, 2008.
Gerima, Haile and Woolford Pamela. "Filming Slavery." Indiana University Press 64 (1994): 90-104.
Boisseron, Bénédicte. "Afro-Dog." Indiana University Press 118 (2015): 15-31.
Plous, S and Williams Tyron. "Racial Stereotypes From the Days of American Slavery: A Continuing Legacy." Journal of Applied Social Psychology 25 (1995): 795-817.
Filmové recenze a kritiky a další.