Tato diplomová práce se zabývá využíváním anglického a mateřského jazyka učitelem při řešení problémů s disciplínou. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Hlavním cílem teoretické části je představit klíčové pojmy jako je mateřský jazyk, druhý jazyk, disciplína, nespolupracující chování žáků, druhy nevhodného chování a strategie při řešení nevhodného chování. Praktická část představuje kolektivní případovou studii, která byla provedena v jedné vybrané základní škole. Studie se zúčastnili tři učitelé anglického jazyka.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with the teacher's use of the English language and mother tongue when solving discipline problems. It is divided into the theoretical and practical part. The main aim of the theoretical part is to introduce the essential concepts such as mother tongue, second language, discipline, uncooperative behaviour of learners, types of misbehaviour and strategies for dealing with misbehaviour. The practical part concentrates on a multiple-case study which was carried out at one selected basic school and three teachers of the English language were involved in the study.
Klíčová slova
komunikativní kompetence, mateřský jazyk, druhý jazyk, disciplína, nevhodné chování, spolupracující a nespolupracující chování, intervenční strategie
Klíčová slova v angličtině
communicative competence, mother tongue, second language, discipline, misbehaviour, cooperative and uncooperative behaviour, intervention strategies
Rozsah průvodní práce
100 s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá využíváním anglického a mateřského jazyka učitelem při řešení problémů s disciplínou. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Hlavním cílem teoretické části je představit klíčové pojmy jako je mateřský jazyk, druhý jazyk, disciplína, nespolupracující chování žáků, druhy nevhodného chování a strategie při řešení nevhodného chování. Praktická část představuje kolektivní případovou studii, která byla provedena v jedné vybrané základní škole. Studie se zúčastnili tři učitelé anglického jazyka.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with the teacher's use of the English language and mother tongue when solving discipline problems. It is divided into the theoretical and practical part. The main aim of the theoretical part is to introduce the essential concepts such as mother tongue, second language, discipline, uncooperative behaviour of learners, types of misbehaviour and strategies for dealing with misbehaviour. The practical part concentrates on a multiple-case study which was carried out at one selected basic school and three teachers of the English language were involved in the study.
Klíčová slova
komunikativní kompetence, mateřský jazyk, druhý jazyk, disciplína, nevhodné chování, spolupracující a nespolupracující chování, intervenční strategie
Klíčová slova v angličtině
communicative competence, mother tongue, second language, discipline, misbehaviour, cooperative and uncooperative behaviour, intervention strategies
Zásady pro vypracování
Diplomandka bude ve své práci diskutovat problematiku používání anglického jazyka učitelem při výskytu rušivého chování žáků. V teoretické části nejprve vymezí základní cíle výuky anglického jazyka a zaměří se na jazyk učitele v hodinách anglického jazyka. Poté představí problematiku nespolupracujícího chování. V praktické části studentka za využití vhodných výzkumných nástrojů zjistí, jaké chování žáků považují učitelé za nespolupracující, a dále bude zkoumat, v jakém jazyce učitelé reagují na nespolupracující chování žáků v hodinách anglického jazyka.
Zásady pro vypracování
Diplomandka bude ve své práci diskutovat problematiku používání anglického jazyka učitelem při výskytu rušivého chování žáků. V teoretické části nejprve vymezí základní cíle výuky anglického jazyka a zaměří se na jazyk učitele v hodinách anglického jazyka. Poté představí problematiku nespolupracujícího chování. V praktické části studentka za využití vhodných výzkumných nástrojů zjistí, jaké chování žáků považují učitelé za nespolupracující, a dále bude zkoumat, v jakém jazyce učitelé reagují na nespolupracující chování žáků v hodinách anglického jazyka.
Seznam doporučené literatury
AUGER, Marie-Thérese, BOUCHARLAT, Christiane. Učitel a problémový žák. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. 121 s. ISBN 80-7178-907-0
BENDL, Stanislav. Školní kázeň: metody a strategie. 1. vyd. Praha: ISV, 2001. 267 s. ISBN 80-85866-80-3
CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy. 4. vyd. Praha: Portál, 2006. 289 s. ISBN 80-7367-118-2
COOK, V. Second Language Learning and Language Teaching, Arnold, 1991,168 s.ISBN 0340526262
KEOGH, Barbara. Temperament ve třídě. 1.vyd. Praha: Grada, 2007. 176 s. ISBN 978-80-247-1504-9
LAZAROVÁ, Bohumíra. První pomoc při řešení výchovných problémů. 1.vyd. Praha: Strom, 1998. 62 s. ISBN 80-86106-00-4
LYNCH, T.Communication in the Language Classroom.Oxford University Press, 1996, 174 s. ISBN 9780194335225
UR, Penny. A course in English language teaching. 2nd ed. New York: Cambridge University Press, 2012, 325 p. ISBN 978-110-7684-676.
Seznam doporučené literatury
AUGER, Marie-Thérese, BOUCHARLAT, Christiane. Učitel a problémový žák. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. 121 s. ISBN 80-7178-907-0
BENDL, Stanislav. Školní kázeň: metody a strategie. 1. vyd. Praha: ISV, 2001. 267 s. ISBN 80-85866-80-3
CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy. 4. vyd. Praha: Portál, 2006. 289 s. ISBN 80-7367-118-2
COOK, V. Second Language Learning and Language Teaching, Arnold, 1991,168 s.ISBN 0340526262
KEOGH, Barbara. Temperament ve třídě. 1.vyd. Praha: Grada, 2007. 176 s. ISBN 978-80-247-1504-9
LAZAROVÁ, Bohumíra. První pomoc při řešení výchovných problémů. 1.vyd. Praha: Strom, 1998. 62 s. ISBN 80-86106-00-4
LYNCH, T.Communication in the Language Classroom.Oxford University Press, 1996, 174 s. ISBN 9780194335225
UR, Penny. A course in English language teaching. 2nd ed. New York: Cambridge University Press, 2012, 325 p. ISBN 978-110-7684-676.