Tato práce je zaměřena na problematiku společenské odpovědnosti a jejího vlivu na image společnosti. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část se zabývá teoretickými poznatky v dané oblasti, jako jsou definice pojmu společenská odpovědnost, jednotlivé pilíře CSR, komunikace společensky odpovědných aktivit a také image. Ve druhé části jsou sepsány společensky odpovědné aktivity konkrétní společnosti. V závěru práce je proveden průzkum o povědomí CSR aktivit a jejich vlivu na image dané společnosti.
Anotace v angličtině
This paper is focused on the issue of corporate social responsibility and its influence on a company's image. The thesis is divided into two main parts. The first part deals with theoretical knowledge in the given area such as definitions of the term corporate social responsibility, the individual CSR pillars, the communication of social responsible activities, and image as well. In the second part, socially responsible activities of a specific company are described. In conclusion, a research on awareness of CSR activities and their influence on image of the given company is conducted.
Klíčová slova
Společenská odpovědnost, Stakeholdeři, Image, Tripple-Bottom-Line, CSR aktivity, Česká spořitelna
Klíčová slova v angličtině
Corporate Social Responsibility, Stakeholders, Image, Tripple-Bottom-Line, CSR Activities, Česká spořitelna
Rozsah průvodní práce
78 s., 7. s. obr. příl.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce je zaměřena na problematiku společenské odpovědnosti a jejího vlivu na image společnosti. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část se zabývá teoretickými poznatky v dané oblasti, jako jsou definice pojmu společenská odpovědnost, jednotlivé pilíře CSR, komunikace společensky odpovědných aktivit a také image. Ve druhé části jsou sepsány společensky odpovědné aktivity konkrétní společnosti. V závěru práce je proveden průzkum o povědomí CSR aktivit a jejich vlivu na image dané společnosti.
Anotace v angličtině
This paper is focused on the issue of corporate social responsibility and its influence on a company's image. The thesis is divided into two main parts. The first part deals with theoretical knowledge in the given area such as definitions of the term corporate social responsibility, the individual CSR pillars, the communication of social responsible activities, and image as well. In the second part, socially responsible activities of a specific company are described. In conclusion, a research on awareness of CSR activities and their influence on image of the given company is conducted.
Klíčová slova
Společenská odpovědnost, Stakeholdeři, Image, Tripple-Bottom-Line, CSR aktivity, Česká spořitelna
Klíčová slova v angličtině
Corporate Social Responsibility, Stakeholders, Image, Tripple-Bottom-Line, CSR Activities, Česká spořitelna
Zásady pro vypracování
Cílem práce je charakteristika a provedení analýzy CSR aktivit vybraného podniku, zhodnocení využívaných nástrojů komunikace CSR a určení jejich vlivu na image podniku.
Zásady:
- Popis společensky odpovědného chování a význam image na podnik.
- Charakteristika vybraného podniku.
- Analýza CSR aktivit a nástrojů jejich komunikace.
- Průzkum vlivu CSR na image.
- Zhodnocení výsledků a formulace závěru.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je charakteristika a provedení analýzy CSR aktivit vybraného podniku, zhodnocení využívaných nástrojů komunikace CSR a určení jejich vlivu na image podniku.
Zásady:
- Popis společensky odpovědného chování a význam image na podnik.
- Charakteristika vybraného podniku.
- Analýza CSR aktivit a nástrojů jejich komunikace.
- Průzkum vlivu CSR na image.
- Zhodnocení výsledků a formulace závěru.
Seznam doporučené literatury
FREEMAN, R. E., J. S. HARRISON, A. C. WICKS, B. L. PARMAR a S. DE COLLE. Stakeholder Theory: The State of the Art. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. ISBN-13 978-0-521-19081-7.
KAŠPAROVÁ, K. Faktory ovlivňující CSR reportování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 139 s. Neuveden. ISBN 978-80-210-5985-6.
URIP, S. CSR strategies: corporate social responsibility. Wiley, 2010. ISBN 978-0-47082520-4.
KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3983-0.
VYSEKALOVÁ, J. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
WERTHER, B. W. a D. CHANDLER. Strategic Corporate Social Responsibility: Stakeholders in a Global Environment. 2nd edition. Thousand Oaks: SAGE Publications, Inc., 2011. ISBN 978-1-4129-7453-0.
ZADRAŽILOVÁ, D. Společenská odpovědnost podniků: transparentnost a etika podnikání. Praha: C. H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-192-5.
Seznam doporučené literatury
FREEMAN, R. E., J. S. HARRISON, A. C. WICKS, B. L. PARMAR a S. DE COLLE. Stakeholder Theory: The State of the Art. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. ISBN-13 978-0-521-19081-7.
KAŠPAROVÁ, K. Faktory ovlivňující CSR reportování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 139 s. Neuveden. ISBN 978-80-210-5985-6.
URIP, S. CSR strategies: corporate social responsibility. Wiley, 2010. ISBN 978-0-47082520-4.
KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3983-0.
VYSEKALOVÁ, J. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
WERTHER, B. W. a D. CHANDLER. Strategic Corporate Social Responsibility: Stakeholders in a Global Environment. 2nd edition. Thousand Oaks: SAGE Publications, Inc., 2011. ISBN 978-1-4129-7453-0.
ZADRAŽILOVÁ, D. Společenská odpovědnost podniků: transparentnost a etika podnikání. Praha: C. H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-192-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zpracovala diplomovou práci na téma Analýza CSR aktivit a jejich vliv na image podniku.
Cílem práce byla charakteristika a provedení analýzy CSR aktivit ve vybraném podniku, zhodnocení využívaných nástrojů komunikace CSR a určení jejich vlivu na image podniku.
Po obhájení práce byly položeny otázky vedoucí práce a oponentky:
1) Jakou má podle Vašeho názoru vybraný podnik image? Jak byste zhodnotila v rámci srovnání s konkurencí?
2) V rámci obhajoby diplomové práce stručně uveďte, jak hodnotí vliv CSR aktivit na image podniku zahraniční studie (autoři)?
3) Jakým způsobem ovlivnil získané výsledky vzorek respondentů (či forma distribuce), kteří dotazník vyplnili?
Odpovědi na otázky vedoucí práce, oponentky i komise byly dostačující.